پنجره واحد اخذ مجوز برای کسب‌وکارهای اینترنتی رونمایی می‌شود

نشست خبری پایان سال نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، ۲۲ اسفندماه با حضور محمد باقر اثنی عشری، رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، محمدرضا حدادی، سخنگوی نظام صنفی استان تهران و علی آذرکار، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.

سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری برای شش شهر هوشمند

اثنی عشری در این جلسه به سرمایه‌گذاری در بخش شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: «در شهر هوشمند ۲۵ میلیارد دلار برای هوشمندسازی شش شهر در نظر گرفته شده که حدود پنج میلیارد آن به سرمایه‌گذاری در زیرساخت این حوزه برمی‌گردد.»

ارائه پلتفرم واحد برای کسب‌وکارهای اینترنتی

او در پاسخ به این سؤال که چه فرایندی برای استارتاپ‌ها در تسهیل اخذ مجوز صورت گرفته، گفت: «ما تاکنون جلوی فعالیت هیچ کسب‌وکار خصوصی را نگرفته‌ایم. برای کسب‌وکارهای نوپا پنجره واحدی طراحی می‌شود که از طریق این پنجره واحد بتوانند تمام مجوزهایی که لازم است را بگیرند.»

اثنی عشری در خصوص چندشاخه‌ای شدن کسب‌وکارهای اینترنتی و گرفتن مجوزهای متعدد، گفت: «ما زنجیره‌ای کامل در سازمان از اپراتورها، شرکت‌های اینترنتی، بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیک و غیره در نظر گرفته‌ایم که خانواده بزرگی از فناوری اطلاعات و ارتباطات را تشکیل می‌دهند. این‌ها در کنار هم در یک پلتفرم واحد، می‌توانند مسائل خود را حل کنند. قرار است این پلتفرم واحد نظام صنفی رایانه‌ای ایران که ۲۴ کمیسیون را در بر می‌گیرد، تا خرداد ماه ۹۸ رونمایی شود.»

راه‌حل معضل شرکت‌های اینترنتی،‌ ادغام و اکتساب است

اثنی عشری با اشاره به اینکه راه‌حل معضل شرکت‌های اینترنتی،‌ ادغام و اکتساب این شرکت‌ها است تاکید کرد: «از آنجایی که هریک از این شرکت‌ها، ساختارها، مدیریت و سرمایه‌گذاری متفاوتی دارند، تحقق ادغام کار سختی است.»

به گفته او راه‌حل پیشنهادی این سازمان، گرفتن مشاوره از اتحادیه جهانی مخابرات و رسیدن به روشی است که وزارت ارتباطات، رگولاتوری و بقیه ذی‌نفعان خود را متعهد به اجرای آن بدانند.

سازماندهی بازار، ماموریت محوری نظام صنفی رایانه‌ای

اثنی عشری در این نشست با اشاره به اینکه یک سال و چهار ماه است که از دوره پنجم نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌گذرد، توضیح داد: «این سازمان در دهه اول فعالیت خود نقش صنف و دفاع از منافع صنفی را بر عهده داشته و در دهه دوم علاوه بر این نقش در سازماندهی بازار هم ورود کرده است.»

او در ادامه بیان کرد: «با وجود بحران‌های اقتصادی در ۴۰ ساله اخیر در کشور، فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۷ درصد رشد داشته است. هدف ما این است که بتوانیم ظرف چهار سال آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات و سهم GDP را دو برابر کنیم. اکنون سهم ما در GDP در مخابرات یک و نیم درصد است.»

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به مشکلاتی که در نظام صنفی در حوزه ارزی و فناوری اطلاعات در حال حل شدن است، اشاره کرد و گفت: «بخشی از مشکلات به صورتی است که در داخل صنف و بخشی از آن با کمک وزارت فناوری اطلاعات و دولت حل می‌شود. هرچند موضوعاتی همچون قراردادهای مشمول نرخ ارز، مابه التفاوت نرخ ارز و بحث تخصیص ارز روال منطقی‌تری پیدا کرده، اما همچنان مسائل کلان‌تری همچون نرخ ارز یا کسری بودجه دولت و بدهی آن به بخش خصوصی و همچنین معضل انتقال پول به خارج از کشور، باقی مانده که همگی آنها نیاز به راه‌حل‌های کلان دارند.»

بیست‌وپنجمین الکامپ با دو محوز جدید برگزار می‌شود

او به برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و خبر داد: «بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ قرار است ۲۷ تا ۳۱ تیرماه سال آینده برگزار شود. به نمایشگاه الکامپ پیش‌رو، دو محور الکامپ جابز و الکامپ ترندز اضافه شده است؛ الکامپ جابز برای اشتغال و کاریابی دانش‌آموختگان فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکامپ ترندز با نگاه به فناوری‌های نوین مانند ۵G، بلاکچین، بیت‌کوین و غیره است.»

منبع: راه پرداخت

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.