پنجمین قطعی خطوط تلفن دفتر شما

برای پنجمین بار به خاطر یک عدم هماهنگی بین رگولاتوری و مخابرات خطوط تلفنی دفتر کار مجازی قطع شد

خطوط ارتباطی استارتاپ‌ دفترشما برای پنجمین بار قطع شده است و بیش از چهار هزار شماره کسب‌وکار که از خدمات دورکاری این استارتاپ استفاده می‌کردند، در حال حاضر نمی‌توانند خدمات خود را ارائه دهند.

دفتر شما خدمات دفتر مجازی است. مدیریت تماس، داشتن شماره تلفن سازمانی یا اینترنتی و پاسخ‌گویی به مشتری از ملزومات یک کسب‌وکار است که این استارتاپ به کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌هایی که قصد دورکاری دارند، خدمات ارائه می‌دهد. این نخستین‌باری نیست که خطوط تلفن این استارتاپ قطع می‌شود. به گفته علی دشتی، بنیان‌گذار دفترشما، در بهمن ۹۶، شرکت مخابرات ایران به دلیل تدوین قوانین جدید درحوزه فعالیت‌های دفاتر کار مجازی به مدت ۴ روز خطوط را قطع کرد. همچنین در تیرماه ۹۷، شرکت مخابرات ایران خطوط تلفن دفاتر کار مجازی را به دلیل کامل نبودن مدارک شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دفتر کار مجازی قطع کرد. دی ماه ۹۷ نیز برای سومین بار بدون اعلام هیچ اخطاری، تمامی خطوط این کسب‌وکارها به طور ناگهانی قطع شد. این ماجرا در اردیبهشت‌ماه ۹۸ برای چهارمین بار، به علت شکایت از یک خط تلفن و عدم اطلاع‌رسانی به دفتر شما و به اشتباه کل سرشماره‌های این دفتر کار مجازی برای چند ساعت قطع شد.

حال به نظر می‌رسد، این خطوط توسط مخابرات تهران و به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع شده است. بنیان‌گذار دفترشما تاکید می‌کند که تا جای ممکن همه درخواست‌های مطرح شده از سوی رگولاتوری و شرکت مخابرات انجام شده است و برخی از مراحل این همکاری نیز در حالی نهایی شدن است. او گفت: «فکر می‌کنیم دلیل قطعی مجدد سرویس ما به خاطر یک عدم هماهنگی بین رگولاتوری و مخابرات باشد چرا که به نظر می‌رسد سازمان رگولاتوری در جریان همکاری ما با مخابرات نیست که حال دستور قطع خطوط تلفن‌های ما را داده‌اند.»

او در ادامه با اشاره به این موضوع که قرار بود تا دفترشما با همکاری شرکت‌های اینترنتی دارنده پرونده  راهکار امنیتی ایجاد شود تا ارائه خدمات دفتر مجازی و تلفن مجازی روی آن انجام شود، گفت: « ما با همکاری شرکت فناپ و تیمی از تنظیم مقررات سه ماه روی راهکار امنیتی مورد نظر وقت گذاشتیم و سیستمی را ارائه دادیم تا که سازمان رگولاتوری برای ارائه خطوط دفتر مجازی مدنظر دارد، میسر شود. با اینکه این راهکار راه‌ا‌ندازی و پیاده‌سازی شده؛ اما هنوز تست نشده است. برای همکاری با این شرکت طبق دستور مخابرات با کاراشاب که نماینده مخابرات برای بستن قرارداد با کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌هایی است که روی خطوط مخابرات خدمات ارائه می‌دهند، قرارداد ببندیم که جالب ماجرا این قسمت است که کاراشاب اعلام کرده است که از این موضوع خبر ندارد.»

دشتی در ادامه اضافه کرد: «ما برای ادامه فعالیت بدون مشکل همه درخواست‌های مطرح شده از سوی رگولاتوری و شرکت مخابرات را انجام داده‌ایم و برخی از مراحل این همکاری نیز در حالی نهایی شدن است. فکر می‌کنیم دلیل قطعی مجدد سرویس ما به خاطر یک عدم هماهنگی بین رگولاتوری و مخابرات باشد چرا که به نظر می‌رسد سازمان رگولاتوری در جریان همکاری ما با مخابرات نیست که حال دستور قطع خطوط تلفن‌های ما را داده‌اند.»

گفت‌وگو علی دشتی، بنیان‌گذار دفتر شما با آی‌چیزها: رشد ۱۰۰ درصدی دفتر شما در دوران کرونا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.