استارتاپ پرابلم سومین چالش نوآوری تهران هوشمند را برگزار می‌کند

۲۵ میلیون تومان برای ایده‌های برگزیده

سومین چالش نوآوری تهران هوشمند با همت پرابلم و با همکاری شهرداری تهران طی سه روز پنجشنبه، جمعه و شنبه در تاریخ‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر ماه در مجموعه پلنت برگزار می‌گردد.

هدف از این رویداد دستیابی به محصولاتی نوآورانه است که بر اساس APIهای شهرداری تهران تولید شده‌اند و بتوانند در آینده، به شهروندان کمک کنند تا زندگی هوشمندتری داشته باشند. ساختمان و مسکن، حمل و نقل و ترافیک، اطلاعات جغرافیایی و آب و هوایی، خدمات شهری، اطلاعات جمعیتی و پسماند جزو حوزه‌های اصلی هستند و تیم‌های شرکت‌کننده باید بر آن‌ها تمرکز کنند.

پیش از این رویداد ۳ روزه، طی یک مرحله ارزیابی، تیم‌های ثبت‌نام شده بررسی می‌شوند و در صورتی که پتانسیل مورد نیاز برای حضور در رویداد را داشته باشند،جواز حضور در سومین چالش نوآوری تهران هوشمند را کسب‌می‌کنند.

دو روز اول این رویداد که به توسعه طرح و محصول اختصاص دارد در مجموعه پلنت برگزار می‌شود. در روز اول تیم‌ها در ابتدا با همکاری منتورها، APIهای موجود در شهرداری را بررسی می‌کنند و با انتظارات مسئولان شهرداری از آن‌ها آشنا می‌شوند.

با عبور از مقدمات و بررسی‌های اولیه، تیم‌ها طراحی محصول خود را آغاز می‌کنند. انتظار می‌رود در انتهای روز اول تیم‌ها به محصولی اولیه دست یافته باشند. روز دوم، به توسعه محصولات اولیه اختصاص دارد. تیم‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته در روز اول، بر جنبه‌های مختلف محصولات تمرکز می‌کنند.

تمامی این فرآیندها با حضور منتورهای متخصص در کنار تیم‌ها انجام می‌گیرند و تیم‌ها در هر مرحله می‌توانند از تجربه و دانش این افراد استفاده کنند. روز سوم این برنامه به عنوان اختتامیه در نظر گرفته می‌شود. در این روز تیم‌ها در مقابل داوران حضور پیدا می‌کنند و در زمانی کوتاه محصول خود را برای ایشان ارائه می‌دهند.

بعد از ارائه هر تیم، زمانی برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است که طی آن داوران ابهامات و سوالات خود را مطرح می‌کنند و فرد ارائه دهنده وظیفه دارد آن‌ها را برطرف کند. هر کدام از داورها با استفاده از فرم‌های ارزیابی، محصول تیم را ارزیابی می‌کنند. در بخش نهایی این چالش نوآوری، داوران تیم‌های برنده را مشخص می‌کنند.

جایزه نقدی این چالش نوآوری مجموعا ۲۵ میلیون تومان است؛ تیم اول ۱۲ میلیون تومان، تیم دوم ۸ میلیون تومان و تیم سوم ۵ میلیون تومان دریافت می‌کند. این چالش نوآوری همچنین مزایایی نظیر فرصت استفاده از APIهای شهرداری، تیم‌سازی حرفه‌ای، آشنایی با متخصصین حوزه شهر هوشمند، آشنایی و همکاری با تیم‌های نوآور و فناور و همچنین امکان جذب سرمایه و ورود به فرآیند شتابدهی را به تیم‌های شرکت‌کننده می‌دهد.

خروجی این چالش نوآوری سه روزه تیم‌هایی خواهند بود که محصولاتی توسعه یافته بر پایه APIهای شهرداری تهران در اختیار دارند و آمادگی ورود به بازار کار و عرضه محصول خود به کاربران را دارند. لازم به ذکر است در انتهای این چالش نوآوری و با توجه به وجود سرمایه‌گذاران مختلف، شانس جذب سرمایه تیم‌هایی که حتی در رتبه‌های اول تا سوم قرار نگرفته‌اند نیز وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.