چرا صرافی ارز دیجیتال اکسیر از رقبا پیش افتاد؟

شاید شما هم جز آن دسته افرادی باشید که هنوز وارد دنیای شگفت‌انگیز رمزارزها نشده‌اند.حق دارید! این موضوع کمی پیچیده به نظر می‌رسد. علاوه بر اینکه پای پول و سرمایه زیاد هم وسط است. سوالات گوناگونی از من پرسیده می‌شود که گاهی واقعا بسیار عجیبند.

مثلا این که آیا بیت کوین از همین شرکت‌های هرمی است؟ فلان سایتی که بیت‌کوین می‌فروشد و زیر مجموعه می‌گیرد و پورسانت می‌دهد؛ هرمی است دیگر؟ از کجا باید مطمئن باشم سرم کلاه نمی‌رود؟

به لطف وبسایت‌های فارسی که در این حوزه تولید محتوا کرده‌اند راه برای تازه‌کارها تا حد زیادی هموار شده. اما کسانی هستند که با این مفاهیم آشنا شده‌اند اما نمی‌دانند باید از کجا شروع کنند و چیزی که اغلب در مورد رمزارزها و خصوصا بیت‌کوین می‌پرسند این است که چه طور می‌توانم بیت‌کوین بخرم یا آن را نقد کنم. در پاسخ باید بگویم ساده‌ترین راه برای ورود به این بازار خرید و فروش از طریق صرافی‌های آنلاین است. یک صرافی ارز دیجیتال یا از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن امکان مبادله و خرید رمزارز را به شما می‌دهد؛ آنهم با پرداخت ریال.

صرافی‌های زیادی در ایران در حال ارائه این خدمات هستند که با توجه به حجم مبادلات، تعداد کاربران، زمان شکل‌گیری و تنوع خدماتشان قابل دسته‌بندی هستند. اما در چند هفته آینده می‌خواهیم تجربه خودمان از کار با صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف ایرانی را با شما در میان بگذاریم.

صرافی ارز دیجیتال اکسیر که به نظر یکی از مدعیان اول ایران است که از رقبا جلو افتاده بستر امن و قابل اطمینانی را برای کاربرانش به وجود آورده است. اکسیر تجربه کاربری خوبی را به واسطه طراحی سرراست و ساده فراهم کرده و علاوه بر این‌ها پاسخگویی ۲۴ ساعته آن برای کاربرانش کمی دلگرم‌کننده‌تر از سایر رقباست.

در پیشنهاد خودم به دوستان برای استفاده از پلتفرم اکسیر هم با نتایج و تجربه‌های مشابه برخورد کردم. در خرید رمزارزها خیلی مهم است که به کسی وابسته نباشید و مجبور نباشید رمز و پسوردهای خودتان و یا اطلاعاتتان را با کسی به اشتراک بگذراید. اینکه بتوانید بدون هیچ تجربه قبلی در صرافی‌های ارز دیجیتال ثبت نام و خرید را انجام یک نکته کلیدی است.

اما نکته تمایز اکسیر به نسبت دیگر صرافی‌های دیجیتال برای تازه کارها محیط آزمایشی آن است. اگر نگران از خطا و از دست رفتن سرمایه‌تان هستید و یا اینکه فعلا فقط می‌خواهید کمی سرک بکشید و از ماجرا سر دربیاورید پیشنهاد می‌کنم حتما محیط تست پلتفرم اکسیر را ببنید. در این محیط که دقیقا مانند محیط واقعی طراحی شده، بدون احراز هویت و پرداخت پول می‌توانید حسابتان را شارژ کنید و وارد معامله های مجازی شوید. پر واضح است که شما در این محیط نه پولی به دست می‌آورید و نه پولی خرج می‌کنید. اما به نظرم تجربه‌ای که از کار با این محیط کسب می‌کنید خیلی ارزشمند است. در کنار این محیط از محتواهای آموزشی هم برخوردار خواهید بود تا دیگر حرف و حدیثی در انتخابتان نباشد.

خبر خوب برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان این است که می‌توانند با استفاده از API و دسترسی‌های این پلتفرم امکانات خوبی را برای نرم‌‎افزارهای رمزارزی خود به وجود بیاورند.

بازار صرافی‌های دیجتال در ابتدای راه است اما به نظر می‌رسد اکسیر همان ابتدای کار کمی از رقبا جلو افتاده است.

۲ نظرات
  1. ابراهیم می گوید

    سلام
    ممنون از راهنمایی و نظرات خوبتون عالی بود ممنون
    ولی کاش آخرش قسمت دانلود نرم افزار رو هم اضافه میکردید

  2. Sam می گوید

    اینم می‌گفتید بد نبود اکسیر قابلیت برداشت و انتقال رمز ارز نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.