کارنامه استارتاپی ایران در سال۹۸

گزارش تحلیل فضای استارتاپی ایران در سال ۹۸ منتشر شد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نصر با انتشار گزارشی تحلیلی با عنوان فضای استارتاپی ایران، زیست بوم فضای استارتاپی کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی نصر کشور، این گزارش شامل نتایج پژوهشی درباره وضعیت فعلی استارتاپ‌ها، چالش‌ها و مسایل مربوط به آن‌ها است که شرایط کنونی کسب‌وکارهای نوپای ایران را ترسیم می‌کند.

داده‌های آماری مختلفی در این گزارش وجود دارد که از طریق پرسشنامه‌ای که استارتاپ‌ها به صورت آنلاین به آن پاسخ داده‌اند، جمع‌آوری شده‌است. استارتاپ‌ها در این پرسشنامه علاوه بر پاسخ ‌به سوالات پایه برای معرفی استارتاپ‌ها خود، به سوالاتی مانند روش‌های تامین مالی، بازارها، انتظار آن‌ها از دولت و تعامل آن‌ها با شرکت‌های خصوصی بزرگ نیز پاسخ ‌داده‌اند.

در این پژوهش، ۳۴۷ استارتاپ‌ها شرکت کننده در نمایشگاه الکام‌استارز ۹۸ به ۴۴ سوال این پرسش‌نامه پاسخ داده‌اند و نتایج آن پس از تحلیل در قالب اینفوگرافیک ارائه شده‌است.

با توجه به اهمیت الکام‌استارز به عنوان بزرگترین گردهمایی استارتاپ‌ها در ایران، آمار و خروجی این رویداد از اهمیت زیادی برخوردار است و نتایج این پژوهش می‌تواند به واقعیت زیست‌بوم استارتاپی ایران بسیار نزدیک باشد. پرسشنامه این پژوهش و اطلاعات آماری آن نیز به گونه‌ای تنظیم شده است که منبع مناسبی برای تحلیل و بررسی اکوسیستم استارتاپی ایران باشد و به تمامی فعالان حوزه کمک ‌کند تا از سمت و سوی اکوسیستم استارتاپی ایران و نیازهای آن باخبر شوند. جامعه هدف این گزارش، نهادهای تصمیم‌گیری و سازمان‌های مرتبط با کسب‌وکارهای نوپا، دانشگاه‌های فعال در حوزه کارآفرینی و نوآوری و سایر علاقه‌مندان و ذی‌نفعان زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا است.

می‌توانید گزارش تحلیل فضای استارتاپی ایران را از طریق فایل زیر دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.