کشف ۵ میلیون ماسک در انبار دیجی‌کالا؟/دیجی‌کالا: فقط ۳۴ هزار ماسک بوده

تخلف بزرگ یا جسارت یک استارتاپ؟

از ساعاتی پیش ویدئویی در فضای مجازی و سایت‌های خبری در حال دست به دست شدن است که نشان می‌دهد خبرنگار شبکه تلویزیونی ایران کالا به همراه نماینده سازمان تعزیرات حکومتی وارد یکی از انبارهای دیجی‌کالا شده‌ و خبر از کشف ۵ میلیون ماسک بهداشتی می‌دهند که به گفته آن‌ها به شکل غیرقانونی در این انبارها دپو شده.

آنگونه که این گزارش تلاش دارد القا کند فروش ماسک توسط دیجی‌کالا عملی غیرقانونی است که نهادهای بهداشت و سلامت کشور مجوزی بابت آن‌ صادر نکرده‌اند. دیجی‌کالا هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده اما در چند روز گذشته اکانت توییتر این فروشگاه اینترنتی عکس‌هایی از توزیع ۷۵ هزار ماسک به قیمت مصوب در بین مردم منتشر کرده بود.

پیش‌تر امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات از تلاش‌های این وزارت‌خانه برای متقاعد کردن مسئولان دولتی و حاکمیتی به‌منظور اعتماد به استارتاپ‌ها برای توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز مردم کرده بود. تلاش‌هایی که ناظمی اقرار کرده هنوز به نتیجه نرسیده.
مشخص نیست ورود دیجی‌کالا به موضوع حساس توزیع ماسک‌های موردنیاز شهروندان در این روزها که ویروس کرونا بسیار شایع شده، آنگونه که رییس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی گفته یک تخلف است یا این کسب وکار اینترنتی تلاش داشته به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی‌اش باری از دوش شهروندان نیازمند ماسک بردارد.

بیانیه دیجی‌کالا

اما ساعاتی بعد از انتشار این ویدیو دیجی‌کالا طی بیانیه‌ای گزارش تلویزیونی مبنی بر احتکار ماسک در این شرکت را کذب خواند و توضیح داد که صرفا در حال عمل به مسئولیت اجتماعی‌اش بوده و قبلا در نامه‌ای به مسئولان مرتبط، از آمادگی‌اش برای ورود به این موضوع خبر داده است.آخرین آپدیت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار برخی اخبار که حکایت از کشف ۵ میلیون ماسک از دیجی‌کالا دارد به خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم گفته: عدد ۵ میلیون مربوط به مجموع کشفیات ما در یک هفته گذشته است و احتمالاً مطلب از حیث بیان، درست ادا نشده است. آمار دقیق مربوط به دیجی‌کالا را به زودی اعلام می‌‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.