کمپین «استارتاپ‌های آماده تغییر» چه کاری می‌کند؟

پلتفرم دیسکاپ، برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی در شرایط کرونا، کمپین «استارتاپ‌های آماده تغییر» را راه‌اندازی کرد

به گفته هاله چیت‌سازان، بنیان‌گذار دیسکاپ، هدف از این کمپین معرفی تیم‌های خوب استارتاپی است که در حال حاضر به‌علت کرونا رو به تعطیلی رفته‌اند. او در این‌باره به خبرنگار آی‌چیزها توضیح داد: «قبل از ورود کرونا به کشور تیم‌های استارتاپی با ایده قوی و سرمایه‌گذاری شخصی و اندک خود کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌اند اما به علت شرایط ناگهانی امروز مجبور به قبول شکست هستند. ما در دیسکاپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود طرح حمایتی از استارتاپ‌ها را شروع کردیم.»

او در ادامه درباره چگونگی شرکت استارتاپ‌ها در کمپین استارتاپ‌های آماده تغییر ، گفت: «تیم‌های استارتاپی می‌توانند در بخش اندازه بازار به صورت رایگان خودشان را معرفی کنند و پس از راستی آزمایی، موفقیت‌هایشان به شبکه سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و فعالان کارآفرینی اطلاع داده می‌شود. آن‌ها به این تیم‌ها پیشنهاداتی مانند ادغام، چرخش، مشارکت و … می‌دهند.»

چیت‌سازان با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر به‌خاطر افزایش تبلیغات و رپورتاژهای آگهی، شناسایی استارتاپ‌هایی که رشد واقعی داشته‌اند سخت شده و نیاز به زمان زیادی دارد، اعلام کرد: «سعی کردیم در این کمپین فضایی شفاف و قابل اعتمادی را ایجاد کنیم، از همین‌رو در بازه کوتاه صحت آمار عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از اطمینان آن را منتشر می‌کنیم.»

او درباره میزان استقبال استارتاپ‌ها از این کمپین گفت: «استارتاپ‌ها در ارائه آمار و ارقام و داده‌های خود بسیار مقاومت می‌کنند. این در حالی است که چه سرمایه‌گذاران چه شتابد‌هنده‌ها و یا استارتاپ‌هایی که قصد خرید کسب‌وکاری یا ادغام با کاری را دارند نیاز به داده دارند. از سوی دیگر امکان دارد گروه دیگر از فعالان استارتاپی که در جستجوی آمار استارتاپ‌های بزرگی مانند دیجی‌کالا، کافه‌بازار و اسنپ هستند نیز از صفحه اول گوگل وارد دیسکاپ شوند تا آمار دقیق استارتاپ‌ها را بدست آورند و در این میان با توانایی استارتاپ‌های آماده به تغییر هم آشنا شوند.»

گفتنی است دیسکاپ به مدت یکسال است که با مدیریت هاله چیت‌سازان فعالیت می کند. دیسکاپ، به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین در حوزه R&D خدمات ارائه می‌کند. به این صورت که با قرار دادن داده‌ها و آنالیز استارتاپ‌های مختلف در سایت، به آن‌ها در معرفی سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و یا ادغام و پیوت کردن به هم کمک می‌کند.

مطالب مرتبط:

کمپین پازل تمدید شد

پویش کرونا پلاس آغاز به کار کرد

سهم هر ایرانی، ۵۴میلیون ریال آموزش الکترونیکی رایگان 

کمپین نفس، کمپین فعالان اقتصادی برای عبور از بحران کرونا

رشد ۲۰۰ درصدی برخی از کسب‌وکارها در جشنواره فروش اینترنتی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.