کنفرانس بلاکچین و ارز دیجیتال در پیونگ‌یانگ برگزار می‌شود

کره شمالی برای بار دوم میزبان کنفرانسی با موضوع ارز‌های دیجیتال و بلاکچین خواهد بود که متخصصانی از سرتاسر جهان در آن حضور دارند.

دولت کره‌ی شمالی برای نشان دادن پیشرفت‌های تکنولوژیکی و حمایت از فناوری بلاکچین، کنفرانسی را در حوزه‌ی ارز دیجیتال و بلاکچین برگزار خواهد کرد. پیش از این، کنفرانسی با همین موضوع در ماه اوت (مرداد) در این کشور برگزار شده بود.

این کنفرانس با نام Pyongyang Blockchain Conference برگزار خواهد شد و کره‌ی شمالی تلاش می‌کند تا برترین متخصصان این حوزه را از سرتاسر جهان برای حضور،‌ سخنرانی و اشتراک یافته‌ها و دانش، به پایتخت خود دعوت کند. کنفرانس پیونگ‌یانگ به‌مدت یک هفته طول خواهد کشید. شعبه‌ی بریتانیای رسانه‌ی ایندیپندنت نیز ادعا کرد شرکت‌کنندگان در این کنفرانس، به یک تور گردش در کره‌ی شمالی نیز دعوت می‌شوند.

وب‌سایت تبلیغاتی کنفرانس کره‌ی شمالی ادعا می‌کند متخصصان از سرتاسر جهان برای اولین بار در این کشور حضور خواهند یافت تا دانش و چشم‌انداز خود را پیرامون فناوری با یکدیگر در میان بگذارند. به‌علاوه، شبکه‌سازی و کشف فرصت‌های جدید کسب‌وکار هم از برنامه‌های این کنفرانس بیان شده است.

شایان ذکر است شرکت‌کنندگان آمریکایی مشکلی برای حضور در این کنفرانس ندارند اما شهروندان کره‌ی جنوبی، رژیم صهیونیستی و ژاپن،‌ اجازه‌ی ثبت‌نام در کنفرانس پیونگ‌یانگ را ندارند. به‌علاوه در قوانین کنفرانس آمده است که «ژورنالیست‌ها اعم از اعضای پروپاگانداهای چاپی و دیجیتال که مخالف کرامت جمهوری هستند»، اجازه‌ی حضور در این رویداد را ندارند. قطعا منظور از جمهوری در این بیانیه، همان دولت کره‌ی شمالی بوده است.

در ماه‌‌های اخیر، علاقه و تمایل دولت کره‌ی شمالی به ارزهای غیرمتمرکز و فناوری بلاکچین، کاملا مشهود بوده است. سال گذشته، یک شرکت امنیت سایبری به‌ نام AlienVault نرم‌افزار معدن‌کاوی مونرو کشف کرد که این ارز دیجیتال را به سروری در دانشگاه کیم سونگ دوم در پیونگ‌یانگ ارسال می‌کرد. یک گزارش بلومبرگ نیز حمله‌ای از طرف یک گروه مجرمانه با نام Andriel را از این کشور ردیابی کرد که به شرکت‌های کره‌ی جنوبی انجام شده بود.

برخی کارشناسان معتقدند تمایل کره‌ی شمالی به ارزهای دیجیتال، به‌دنبال راهی برای دور زدن برخی از تحریم‌های ایالات متحده شکل گرفته است. شرکت امنیت سایبری آندریل مستقر در کالیفرنیا در مورد این رفتارهای کره‌ی شمالی نوشت:

شاید ارزهای دیجیتال یک شاهراه مالی برای کشور صدمه‌دیده از تحریم‌ها ایجاد کنند. در نتیجه‌ی همین احتمالات، دانشگاه‌های پیونگ‌یانگ علاقه‌ی شدیدی به این ارزها نشان داده‌اند.

این شرکت در ادامه اشاره کرد که ابزار مورد استفاده در این دانشگاه، احتمالا آخرین دستاور کره‌ای‌ها در این فناوری بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.