گشتم نبود، گشتند بود!

یک روایت دست اول از خرید خودرو با سرویس خرید سفارشی کارنامه

کلاهبرداری، تقلب و فریب کلیدواژه‌های مهمی در معامله خودرو هستند که اگر با روش‌های مختلف آن آشنا نباشیم احتمال این که گنجشک را رنگ کرده و جای قناری به ما بفروشند زیاد است.

حتی اگر باتجربه هم باشیم باز از روش‌های جدید در امان نخواهیم بود و هر آن ممکن است خودرویی تصادفی و کف آفتاب دیده را به اسم خودروی بی‌رنگ بی‌ایراد به ما بیاندازند! راه حل چیست؟ «کارنامه» سرویس خرید سفارشی را برای رفع همین مشکل راه اندازی کرده است تا کار را به کاردان بسپاریم و با خیال راحت معامله کنیم. در این گزارش تجربه یک کاربر در استفاده از سرویس «خرید سفارشی» کارنامه را می‌خوانید:

چهارشنبه هفته پیش من ساعت ۸ صبح از خواب بیدار شدم. دست و صورتم را شُستم. سر نوبت اینترنتی‌ام به مرکز تعویض پلاک اتحاد در شرق تهران مراجعه کردم. پلاکم را روی خودرویی که هفته پیش خریدم نصب کردم و تا قبل از ظهر در خانه بودم.

این آغاز ماجراجویی من با خودرویی است که ماه‌ها و سال‌ها برای خریدن آن با صبر و حوصله پس‌انداز کردم و الان خوشحالم که قضیه ختم به خیر شد. چون قبلا همیشه از اینکه بی‌گدار به آب بزنم و از بازار خودروهای دست دوم خرید کنم واهمه داشتم. از خودرو صفر و قرعه‌کشی هم که چیزی عایدم نشد و روز به روز ارزش پولم داشت آب می‌رفت. الان اما خوشحالم که بالاخره با یک روش مطمئن و حساب شده خودرو خریدم.

برای اینکه قصه خرید این پیشکش چهارچرخ را تعریف کنم باید فلاش‌بک بزنم به یک هفته قبل‌تر از روز تعویض پلاک. وقتی که از پرسه زدن تکراری در آگهی‌های خودرو خسته شده بودم. قیمت‌ها یا معمولا فراتر از بودجه من بود یا خودروهایی که برای بازدید می‌رفتم با مشخصاتی که در آگهی‌ها ذکر شده بود زمین تا آسمان فرق داشت.

کار من شده بود صبح تا شب زیر و رو کردن آگهی‌ها که فایده‌ای هم نداشت و شب‌ها از استرس نوسان قیمت‌ها خواب نداشتم. به طور اتفاقی اما با سرویس خرید سفارشی کارنامه آشنا شدم. کارنامه یک سایت وابسته به دیوار است که به طور تخصصی روی خرید و فروش خودرو کار می‌کند.

در این سایت یک بنر تبلیغاتی دیدم که نوشته بود:‌ »ماشینی که می‌خوای رو پیدا نکردی؟ از خرید سفارشی کارنامه استفاده کن» روی این گزینه کلیک کردم و یک فرم درخواست خرید سفارشی باز شد.

در این قسمت برند و مدل خودرو و بازهقیمتی متناسب با بودجه خودم را به اضافه شماره تماس وارد کردم. آخر هفته بود و خیلی امیدوار نبودم که به این زودی تماس بگیرند. تا یادم نرفته این را بگویم که من مدت‌ها بود دنبال یک خودروی بسترن کم کارکرد می‌گشتم.

چند ساعت بعد که اتفاقا عصر جمعه هم بود دیدم از کارنامه با من تماس گرفتند. کارشناس کارنامه پشت تلفن گفت دو خودرو متناسب با بودجه شما سراغ داریم و مشخصات خودروها را هم اعلام کرد. پرسیدم برای این کار باید هزینه‌ای بپردازم؟ می‌دانم برایتان عجیب است اما طرف گفته نه! رایگان! دقایقی بعد کارشناس محترم کارنامه لینک گزارش کارشناسی هر دو خودرو را برایم فرستاد.

بررسی کردم دیدم مشخصات بسترن مشکی رنگ همان است که دنبالش بودم. با کارشناس کارنامه تماس گرفتم و از او خواستم که با فروشنده برای بازدید خودرو هماهنگ کند.

روز بعد به آدرس فروشنده رفتم و خودرو را بازدید کردم. اتفاق خوب این بود که یک کارشناس از کارنامه هم همزمان با من به محل اعزام شده بود و یکبار جلوی خودم تمام زیر و بم خودرو را بررسی و کارشناسی کرد. از رنگ و بدنه خودرو تا جزییات فنی موتور و آپشن‌ها. حتی در حضور فروشنده مسافت کوتاهی را هم دور زدیم و کیفیت خودرو را هنگام رانندگی بررسی کردیم. این کار برای من یک مزیت دیگر هم داشت.

قبلا من اگر خودرویی را مد نظر داشتم اول باید یکبار خودم برای بازدید می‌رفتم و بعد دوباره یکبار با پرداخت هزینه همراه با کارشناس می‌رفتم. با این سرویس خرید سفارشی کارنامه اما دو مرحله برای من در یک روز و یکجا انجام شد و یک ریال هزینه کارشناسی هم پرداخت نکردم.

خلاصه که یک برگه قولنامه از طرف کارشناس کارنامه به ما هدیه داده شد و همان‌ جا چانه‌ها را زدیم و با پرداخت بیعانه سنگ را روی بافه گذاشتیم. قول و قرار محضر را هم با فروشنده گذاشتیم و یعنی کلا با دو نوبت رفت و آمد

صاحب خودرویی شدم که مدت‌ها دنبالش بودم و پیدا نمی‌کردم. اصلا اگر می‌دانستم از اول همین کار را می‌کردم و در این وضعیت کرونا برای بازدید خودروهایی که مشخصات دلخواه من را نداشت خودم را اسیر نمی‌کردم. سرویس خرید سفارشی کارنامه بدون منت همان کار را برای آدم انجام می‌دهد. دردسرهای سر و کله زدن با دلال و واسطه‌های چرب‌زبان را هم ندارد. همه چیز روی اصول و شُسته و رفته انجام می‌شود. دست مریزاد به بچه‌های کارنامه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.