یک کابینه استارتاپی فرضی

اگر بخواهیم از بین استارتاپ‌ها وزیر انتخاب کنیم…

این روزها که بحث کابینه دولت جدید حسابی داغ شده و مجلس درست در همین ساعت‌ها در حال رسیدگی به گزینه‌های پیشنهادی رییس‌جمهور است عده‌ای به این فکر می‌کنند که سرنوشت استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین و نوآور ایران در چهار سال پیش رو چه می‌شود.

اینکه چقدر می‌توان امیدوار بود رشدی که در سال‌های گذشته در این فضای نوآوری تجربه شده، ادامه‌دار باشد و نیروها و استعدادهای ایرانی کماکان بتوانند در این بخش از اقتصاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی کنند و تاثیرگذار باشند.

قابل کتمان نیست که در یکی دو سال اخیر فشارهای زیادی روی این کسب‌وکارها از سمت دولت و برخی نهادهای نظارتی دیگر وارد شده و به همین دلیل آن‌ها در این روزها با حساسیت در حال رصد اوضاع و احوال کابینه و برنامه‌های گزینه‌های پیشنهادی دولت تازه هستند.

کابینه استارتاپی

ما هم بد ندیدیم در این شرایط که همه به فکر وزارت و کابینه و رای اعتماد هستند یک کابینه فرضی درست کنیم از آدم‌های تاثیرگذار اکوسیستم استارتاپی (و البته یکی دو چهره غیراستارتاپی) که اگر هر یک از آن‌ها در نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه فعالیت کسب‌وکارشان به کار گمارده شوند احتمالا اتفاق‌های خوبی برای کشور بیفتد. یک کابینه فرضی برای آن‌ها که می‌گویند در این کشور قحط الرجال (هم زن هم مرد البته) است تا ببینند که بخش خصوصی واقعی چقدر ظرفیت مدیریتی دارد و اگر فقط در کار آن‌ها گرفتاری ایجاد نکنیم کارهای بزرگی می‌توانند بکنند.

این یک کابینه فرضی است و اگر شما هم گزینه‌های دیگری از بین استارتاپ‌ها و آنلاین‌ها سراغ دارید با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.