احداث پارک اقتصاد دیجیتال در پردیس

وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری توافقنامه راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال امضا کردند

بر اساس این توافقنامه که به امضای سورنا ستاری و محمدجواد آذری جهرمی رسیده، در منطقه نوآوری پردیس، پارک اقتصاد دیجیتال تاسیس خواهد شد. مطابق برنامه‌ریزی‌ها قرار است این پارک ۳۰ هکتاری در ضلع شرقی پارک علم و فناروی احداث و به شرکت‌های نوپای مستقر امتیازهایی چون معافیت ۲۰ ساله از انواع مالیات عملکردی سالیانه، معافیت از مالیات حقوق کارکنان و همچنین افزایش ضریب امتیاز فنی برای شرکت در مناقصات داده ‌شود.

ارزش افزوده ۱۱هزار میلیارد تومانی شرکت‌های زیست‌بوم فناورانه

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در حاشیه امضای این توافقنامه، احداث پارک اقتصاد دیجیتال را گامی مهم در توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه اقتصاد دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار دیگر دانست. سورنا ستاری با اشاره به ارزش ۱۱هزار میلیارد تومانی فروش شرکت‌های زیست‌بوم فناورانه در سال ۹۸، خبر از احداث شهر ۱۰۰۰ هکتاری پارک علم و فناوری پردیس داد و گفت: «در این پارک فناوری اتفاقات خوبی رخ داده و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های مستقر، به موفقیت‌های فراوانی دست یافته‌اند و بر همین اساس به زودی برنامه ۱۰۰۰هکتاری شدن پردیس و تبدیل شدن به شهر فناوری، محقق خواهد شد.»

ایجاد مرکز داده جدید در پردیس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس این پارک را نمادی از همکاری اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال خواند و گفت: «کوشش حداکثری می‌کنیم که حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در بستر جدید به سرعت ممکن شود.» آذری جهرمی از ایجاد بزرگ‌ترین مرکز داده در فضای پارک فناوری پردیس نیز خبر داد. آنطور که آذری جهرمی گفته با ایجاد این مرکز داده جدید، پارک فناوری پردیس به قطب مرکز داده کشور تبدیل خواهد شد. فاز اول این مرکز آنطور که وزیر ارتباطات اعلام کرده مردادماه سال جاری به بهره‌بهرداری می‌رسد که ظرفیت لازم برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌کند.

براساس توافقنامه ۹۹ ساله معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات، تسهیلاتی نیز بدین شرح برای شرکت‌های فعال در پارک اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته شده است.

  • معافیت از برخی عوارض معمول در کشور
  • عضویت در بسته‌های تشویقی سازمان فناوری اطلاعات ایران
  • عضویت در بسته‌های تشویقی سازمان فناوری اطلاعات ایران
  • امکان استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی مطابق با قوانین آزاد
  • معافیت از مالیات عملکرد سالیانه به مدت ۲۰ سال، معافیت از مالیات حقوق کارکنان
  • امنیت و زیرساخت شهری و ارتباطی پارک و قطب مرکز داده و منطقه ویژه اینترنتی پارک
  • عدم تبعیت شرکت‌ها و کارکنان فعال در پارک از قانون کار معمول کشور، بهره‌مندی از زمین با قیمت مناسب
  • معافیت از برخی عوارض معمول در کشور، امکان استفاده از سرمایه گذاری خارجی مطاب با قوانین مناطق آزاد
  • استفاده از ظرفیت ترک تشریفات مناقصه در انعقاد قرارداد با نهادهای دولوتی، افزایش ضریب امتیاز فنی شرکت در مناقصات
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.