رشد ۳۶۵ درصدی کارخانه شکلات‌سازی رایان

داستان کارآفرینی این‌بار از زبان رایان نوواک

رایان نوواک از هفت سال پیش کار نیمه‌وقت در فروشگاه شکلات را در مارسلوس نیویورک، شهر زادگاه خود، شروع کرد. او روزانه به کارهایی چون شستشوی ظروف، بیرون بردن زباله‌ها و تمیز کردن کف فروشگاه مشغول بود. در ۲۱سالگی شرکت پیتزای شکلات ذونی هانیاک را، که نقش مربی و راهنمای او را داشت، خرید.

نوواک که فارغ‌التحصیل دانشگاه سیراکیوز است، دریافته بود که محصول اصلی این شرکت قابلیت‌های زیادی دارد. این محصول از شکلات ترکیب‌شده با تافی خانگی درست می‌شود که بر روی سطح پیتزا ریخته و روی آن با آجیل و آبنبات پوشیده می‌شود. طرح‌های نوواک این محصول را به یک نشان تجاری ملی تبدیل کرده است.

شرکت وی از سال ۲۰۱۰ به این طرف به میزان ۳۶۵ درصد رشد داشته و با اضافه کردن یک تارنما و سه فروشگاه و داشتن اشتراک فروشگاه‌های بزرگی چون هال مارک به این رشد ادامه می‌دهد. نوواک از ابتدا با شرکت یوپی‌اس نیز همکاری کرد.

وی در این باره می‌گوید: «وقتی کار را در دست گرفتم، شرکت از خدمات دیگری برای ارسال محصولات استفاده می‌کرد. اما آن خدمات قابل‌اعتماد نبود و صدمات زیادی وارد می‌شد که موجب ناخشنودی مشتریان بود. با تغییر شرکت و تغییر در خدمات ارسال محصولات، اعتماد به صحت ارسال محصولات، خدمات مشتریان فوق‌العاده و پشتیبانی‌های اختصاصی ایجاد شد.»

نوواک در ادامه این مثال را به یاد می‌آورد: «در جریان شلوغی کار کریسمس، برچسب‌های چاپی ما تمام شد. در این شرایط شرکت مسئول ارسال محموله‌ها با مراجعه به یک مشتری مقداری برچسب آماده چاپ برای ما تهیه کرد، این نوع خدمات را نمی‌توان با پرداخت هزینه جبران کرد.»

اما نکته اساسی که در ذهن نوواک مانده این است که می‌گوید: «افراد بسیاری بودند که به من می‌گفتند بهتر است سراغ کار دیگری بروم، اما من به خودم و محصولی که این شرکت داشت ایمان داشتم. وقتی برای چیزی که می‌خواهید همه داشته‌های خود را به میدان می‌آورید، حقیقتا ثمره آن به شما برمی‌گردد.»

1 نظر
  1. Amirhosein amiri می گوید

    این نشانه اینکه وقتی همه به ارزوهات می‌خندند تو راه خودتو بری و نترسی اما این در ایران شاید زیاد صدق نکنه نه از این رو که اینجا برای یک‌‌ماه نمیتونی برنامه‌ریزی کنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.