استارتاپ HRG وضعیت پل‌ها و سازه‌های شهری را بررسی می‌کند

با برنده‌های مسابقه Dempsey Startup آشنا شوید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای خلق ایده راه‌اندازی یک استارتاپ باید تحت شرایط خاصی باشند. اما واقعا اینگونه نیست. ممکن است زمانی که انتظارش را ندارید اتفاق‌های ساده‌‌ای مانند دیدن یک خبر تلویزیونی جرقه‌ای را در ذهن شما ایجاد کند که منجر به خلق یک ایده برای راه‌اندازی یک استارتاپ شود.

هارش راتهد، بنیانگذار استارتاپ HRG است. او دانشجوی مهندسی عمران در دانشگاه ویکتوریا بود که یک روز به هنگام دیدن یک خبر تلویزیونی، ایده استارتاپ HRG به ذهنش خطور کرد.

این خبر تلویزیونی درباره خرابی یک پل در شهر بمبئی هند بود که باعث نگرانی او شد؛ زیرا خانواده‌ هارش راتهد در بمبئی زندگی می‌کردند. خانواده او از این حادثه در امان ماندند اما ذهن هارش تا مدت‌ها درگیر این حادثه بود. او درباره این موضوع گفت: «من متوجه شدم که دلیل این فاجعه و خرابی عدم بازرسی مناسب بوده‌ است. این موضوع من را  ناراحت و عصبانی کرد.» در نهایت تلاش‌های او برای رفع این مشکل منجر به راه‌اندازی استارتاپ HRG شد. استارتاپ HRG، ترکیبی از نرم‌افزارهای ارزیابی آسیب و کنترل از راه دور است که برای نظارت برروی ساختار پل‌ها، سدها و دیگر زیرساخت‌ها در حوزه عمران استفاده می‌شود.‌

او معتقد است که در چند قرن گذشته تکنولوژی‌ بازرسی زیرساخت‌ها در زمینه عمران پیشرفت ناچیزی کرده و اعتماد کردن به قضاوت انسانی در این زمینه باعث آسیب و خرابی شده ‌است.

شرکت استارتاپی HRG در حال توسعه الگوریتم ارزیابی آسیب‌ها است که از تکنولوژی نظارت با صوت و فناوری پردازش تصویری استفاده می‌کند. بازرسی‌های سنتی ۸ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد، اما برنامه HRG می‌تواند این کار را در عرض ۳۰ دقیقه انجام دهد.

هارش راتهد توانست در بیست‌و‌دومین مسابقه سالانه استارتاپ‌ها به نام ‌ Dempsey Startup که در دانشگاه واشنگتن بین ۱۶ دانشگاه برگزار شد، مقام اول را کسب کند و برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری شود. اعضای شرکت استارتاپی HRG، ۳ نفر هستند که در دانشگاه ویکتوریا فعالیت می‌کنند. آن‌ها از این جایزه نقدی برای کمک به تامین مالی و معاملات با مشتریان استفاده می‌کنند.

مسابقه Dempsey Startup که در دو دهه گذشته با نام Dempsey UW شناخته شده ‌بود، هر ساله در دانشگاه واشنگتن برگزار می‌‌شود و بیش از ۵۰۰۰ شرکت‌کننده دارد. این مراسم تجاری هرساله بیش از ۱.۵ میلیون دلار جایزه برای استارتاپ‌های برگزیده درنظر می‌گیرد.

درسال ۲۰۱۸، استارتاپ A-Alpha Bio که در حوزه دارو برای درمان اعتیاد فعالیت می‌کند، مقام اول این مسابقه را کسب کرد.

در تاریخ اول می سال ۲۰۱۹ مسابقه Dempsey Startup در واشنگتن برگزار شد و از بین تمام شرکت‌کننده‌ها ۱۱۳ استارتاپ به مرحله نهایی رفته‌اند. اسامی برندگان ۴ استارتاپ منتخب این مسابقه به صورت زیر است:

 

  • infrastructure monitoring HRG

مقام اول به استارتاپ HRG تعلق گرفت و برنده جایزه ۲۵۰۰۰هزار دلاری شد. این شرکت در زمینه نظارت بر آسیب و کنترل از راه دور زیرساختارها در عمران فعالیت می‌کند. هارش راتهد (Harsh Rathod) ) دانشجوی مهندسی عمران از دانشگاه ویکتوریا بنیانگذار این استارتاپ است.

استارتاپ HRG وضعیت پل‌ها و سازه‌های شهری را بررسی می‌کند

  • Adventure Game Works

مقام دوم این مسابقه و جایزه ۱۰هزار دلاری آن به استارتاپ Adventure Game Works از دانشگاه گونزآگا رسید. Adventure Game Works یک بازی ماجراجویی است. درواقع یک سرگرمی درباره‌‌ تولید و فروش کیت‌های بازی و پازل و… در دنیای واقعی است، که توسط اعضای خانواده، دوستان یا همکاران بازی می‌شود.

Adventure Game Works یک بازی ماجراجویی است

  • Bottomline
  • استارتاپ Bottomline از دانشگاه واشنگتن مقام سوم و جایزه ۷۵۲۰.۹ هزار دلاری را کسب کرد. این استارتاپ یک سرویس تحلیل‌گر است که به تمام افراد حرفه‌ای و مدیرعامل‌ها روش تحلیل، پیشنهادات و نحوه مذاکره را آموزش می‌دهد.Bottomline یک سرویس تحلیل‌گر است
  • Aerospec

استارتاپ Aerospec از دانشگاه واشنگتن مقام چهارم و جایزه ۵ هزار دلاری را از آن خود کرد. این استارتاپ سخت‌افزار را همراه با یک پلتفرم نرم‌افزاری ترکیب می‌کند که کار آن نظارت، کنترل و بررسی بر کیفیت هوا است.

Aerospec نظارت، کنترل و بررسی بر کیفیت هوا است.

ترجمه: زهرا قنبری

1 نظر
  1. غزاله رهنمود می گوید

    لطفا از این دست گزارش ها بیشتر کار کنید. باعث می شود ایده هایی مشابه در ذهن ما شکل بگیره که منجر به راه اندازی یک استارتاپ موفق و خوب میشه.
    ممنونم از سایت آی چیزها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.