استارتاپ‌ های فین تک سنگاپور مشمول حمایت بانک‌ها می‌شوند

بانک مرکزی سنگاپور (MAS) در تلاش است تا به استارتاپ‌های ارز رمز ضمانت دهد می‌توانند از خدمات بانکداری داخلی به عنوان بخشی از تلاش‌های کشور برای تقویت و توسعه استارتاپ های فین تک در سنگاپور بهره‌مند شوند.

راوی منون (Ravi Menon)، رییس بانک مرکزی سنگاپور در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت بانک مرکزی در تلاش است تا بانک‌ها و استارتاپ‌های فین تک و فعال در زمینه ارز رمزها را گردهم آورد تا با هم به توافق و درک متقابل برسند.

او افزود یکی از مسائل عمده‌ای که استارتاپ‌های ارز رمزنگاری مستقر در سنگاپور با آنها روبرو هستند این است که بانک‌های سنتی نسبت به باز کردن حساب‌های بانکی تمایل نشان نمی‌دهد. دلیل این بی رغبتی جنبه‌هایی از صنعت کرپیتوکارنسی است که هم برای رگولاتورها و هم مؤسسات مالی مبهم و خطرناک به نظر می‌رسد.

به گفته او «ماهیت این کسب‌وکار کمی متفاوت است بنابراین شاید لازم باشد بانک‌ها روش‌های دیگری به کار ببرند که بتوانند با حسن نیت وارد شوند.»

راوی منون، رئیس بانک مرکزی سنگاپور (MAS) از صنعت بانکداری خواسته است تا از مانع‌تراشی برای ارائه خدمات به استارتاپ‌ های ارز رمزنگاری شده دست کشیده و تلاش کنند تا استارتاپ های فین تک را پرورش دهند. البته منون هشدار داد که این رویکرد به این معنا نیست که بانک مرکزی سنگاپور، صرفاً به دلیل جذب استارتاپ‌های فعال در حوزه ارز رمزنگاری موضعی ضعیف در رگولاتوری در پیش خواهد گرفت.

منون در گفتگو با بلومبرگ بیان کرد: شاید سنگاپور محیطی فوق‌العاده آسان از لحاظ مقرراتی» برای شرکت‌های ارز رمز ملی، فراملی و در مجموع استارتاپ های فین تک نشود، اما می‌توان فرجه‌ای برای استارتاپ هایی در نظر گرفت که بانک‌ها از ارائه خدمات پایه بانکی به آن‌ها مانند افتتاح حساب خودداری می‌کنند.

بانک مرکزی سنگاپور نیز در همین راستا در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد:

این رویکرد دوستانه و البته محتاطانه، در تضادی شدید با کشورهایی مانند هندوستان است که در آن بانک‌ مرکزی تمامی نهادهای مالی از جمله بانک‌ها را مجبور به قطع ارائه خدمات به شرکت‌های ارز رمز کرد. اقدام بانک مرکزی هند صدمه شدیدی به این صنعت وارد کرد و اخیراً منجر به تعطیلی یکی از بزرگترین صرافی‌ های ارز رمزنگاری شده در هند شد.

گفتنی است Binance، بزرگترین صرافی ارز رمز از لحاظ حجم تبادل، درحال حاضر برنامه‌هایی برای افتتاح یک صرافی برای تبادل پول بدون پشتوانه (فیات) با ارز رمز دارد.

منبع: Coin Desk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.