جزوه ننویس!

استارتاپی برای دانشجویان و محصلان

استارتاپ جزوه ننویس مجموعه‌ای از جزوه‌های درسی در قالب اپلیکیشن‌های اندرویدی است. محمدعلی میلانی‌صدر، بنیانگذار این استارتاپ  ۲۳ سال دارد و در دانشگاه، کارشناسی برق خوانده است. به گفته میلانی‌صدر این استارتاپ آموزشی فراتر از فایل‌های متنی و جزوه‌های کاغذی عمل می‌کند. بنیانگذار استارتاپ جزوه ننویس اعتقاد دارد ایده‌ها یک شبه به ذهن انسان خطور نمی‌کند، او در این‌باره می‌گوید: «ایده‌ فرایندی ازمجموع کارها و تجربه‌هایی است که فرد در زندگی گذرانده است. در همین راستا من نیزبه سبب علاقه‌ای که به آموزش و همچنین اپلیکیشن‌ها داشتم، جزوه ننویس را در قالب یک ایده به اجرا درآوردم.»

او خدمات این استارتاپ را اینگونه توضیح می‌دهد: «اکنون ۳۰ درس مختلف در قالب اپلیکیشن در جزوه ننویس وجود دارد که محتوای این درس‌ها توسط استادهای معتبر دانشگاهی تایید شده است. تمرکز جزوه ننویس ایجاد زیرساخت مناسب برای عرضه این اپلیکیشن‌های درسی است. همچنین امکانات دیگری که ممکن است یک فرد برای درس خواندن به آن نیاز پیدا کند مانند نشان‌گذار، ماشین‌حساب، دفترچه یادداشت و.. را در کنار محتوا، داخل اپلیکیشن قرار داده‌ایم.»

میلانی‌صدر یکی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه را وجود یک تیم حرفه‌ای می‌داند و می‌گوید: «به نظر من لازمه‌ موفقیت یک کسب‌وکار این است که اعضای تیم به ایده ایمان داشته باشند و از شکست‌های مقطعی دلسرد نشوند. برای مثال وقتی فردی تصمیم می‌گیرد ایده خود را اجرایی کند، تصویر روشنی از آن در ذهنش نقش می‌بندد و حال باید آن تصویر را به اعضای تیم منتقل کند؛ اگر آن‌ها به‌درستی ایده را درک نکنند و آن را باورنداشته باشند، درصد شکست بالا می‌رود.»

استارتاپ جزوه ننویس
محمدعلی میلانی‌صدر، بنیانگذار استارتاپ جزوه ننویس

بنیانگذار جزوه ننویس به دنبال جذب سرمایه‌ نیست. او در این باره می‌گوید: «تاکنون جذب سرمایه نداشتیم و با سرمایه شخصی کار را پیش بردیم. من در جای دیگری مشغول به کار هستم و از درآمد آن برای رشد استارتاپ جزوه ننویس استفاده می‌کنم. به نظر من اگر بتوانیم در کارخود درست عمل کنیم بهتر دیده‌خواهیم شد. در همین راستا ترجیح می‌دهم زمانی را که باید به دنبال جذب سرمایه از سرمایه‌گذار باشم را صرف بهبود و توسعه این استارتاپ کنم.»

او در ادامه اندازه این بازار که توسط آن‌ها استخراج شده را ۲۷۶ میلیارد تومان عنوان می‌کند و می‌گوید این استارتاپ از این بازار ۱۵ میلیارد تومان سهم می‌خواهد.

وی با اشاره بر این موضوع که رویداد‌ها و نمایشگاه‌های استارتاپی می‌توانند حرفه‌ای‌تر عمل کنند، توضیح داد: «قطعا برگزاری این رویدادها و نمایشگاه‌ها برای هراستارتاپی نکته مثبتی در بردارد. این نمایشگاه‌ها می‌توان با یک برنامه‌ریزی استاندارد به صورت حرفه‌ای و بین‌المللی‌تر برگزارکرد.»

میلانی‌صدر در پایان با اشاره به نقش دولت در اکوسیستم گفت: «دولت اگر کمکی نمی‌‌‌کند مانع هم نشود و اجازه دهد تا استارتاپ‌ها راه خودشان را بروند.»

گفت‌وگو: زهرا قنبری

اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در تلگرام آی‌چیزها دنبال کنید

1 نظر
  1. سهی می گوید

    چه استارتاپ جذابی است این جزوه ننویس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.