سیدرضا میرشفیعی، مدیر بازاریابی زیست‌اپ: استارتاپ‌ها باید به رسمیت شناخته شوند

زیست‌اپ یکی از استارتاپ‌های حوزه پسماند است که به صورت پایلوت در منطقه ۲ شهرداری تهران مشغول فعالیت است. سیدرضا میرشفیعی، مسئول بازرگانی و مارکتینگ استارتاپ زیست‌اپ می‌گوید: «زیست‌اپ، یار محیط زیست؛ این شعار ما است چراکه ما معتقدیم اگر به همین منوال ادامه دهیم تا ۱۰ سال آینده محیط زیستی برای ما نخواهد ماند و برای این شعار و هدفمان واقعا تلاش می‌کنیم.»

مدیربازاریابی زیست اپ از تعداد کاربران این اپلیکیشن می‌گوید: «در حال حاضر ما حدود ۱۱۰۰۰ کاربر داریم؛ در بین کاربران نکته جالب توجهی که وجود دارد ما ۲۰ دانلود از ترکیه و ۱۱ کاربر در روسیه داریم با اینکه هیچ نوع خدماتی در کشورهای خارجی ارائه نمی‌دهیم.»

عاشق رقابت هستیم
او با اشاره به اینکه در استارتاپ‌های فعال در زمینه شهر هوشمند، تعداد قابل توجهی در حوزه پسماند کار می‌کنند می‌گوید: «ما رقیب‌های خوبی داریم و از این موضوع خوشحالیم به این دلیل که وجود رقیب و رقابت است که باعث پیشرفت و گسترش دید می‌شود. به همین دلیل می‌گویم که ما عاشق رقابت هستیم.»

میرشفیعی نحوه فعالیت استارتاپ زیست‌اپ را به این صورت توضیح می‌دهد: «ما به محل کاربر می‌رویم و پسماند را تحویل می‌گیریم؛ در اولین درخواست ۲ گلدان به صورت هدیه به کاربرانمان اهدا می‌کنیم علاوه بر اعتباری که بابت پسماند تحویل گرفته شده دریافت می‌کنند.»

او نحوه استفاده کاربران از اعتبار تخصیص یافته را این‌گونه تشریح می‌کند: «کاربران ما یا با اعتبار خود می‌توانند از فروشگاه آنلاین ما خرید کنند و یا اینکه کیف‌پول الکترونیکی داشته باشند که حساب خود را به آن متصل کرده و ما مبلغ اعتبار را به حساب او واریز می‌کنیم.»

مدیر بازاریابی زیست اپ در رابطه با عملیاتی که روی پسماند تحویل گرفته شده انجام می‌شود می‌گوید: «پس از تحویل پسماند، به جایگاه‌ برده شده و تفکیک می‌شوند و به این صورت دوباره به چرخه تولید بازگردانده شده و استفاده می‌شوند.»

انجام امور خیریه حین تفکیک پسماند
او در ادامه به امور خیریه‌ای هم که در زیست‌اپ انجام می‌شود اشاره کرده و توضیح می‌دهد: «در فرایند تفکیک لباس‌ها و یا وسایلی که قابل استفاده باشند را جدا کرده و به خیریه‌ها تحویل می‌دهیم تا به این وسیله مورد استفاده افراد و خانواده‌های بی‌بضاعت و کم بضاعت قرار بگیرد. تا الان حدود ۱۰۰ نوع لباس و وسیله قابل استفاده جدا شده و به خیریه‌ها تحویل داده شده است.»

حمایت و همکاری شهرداری‌ها
میرشفیعی با اشاره به اینکه حدود ۱۶ ماه است که در منطقه فعالیت می‌کنند می‌گوید که به واسطه حمایتی که از طرف شهردار و شهرداری منطقه ۲ داشتند، با مشکلات بسیار کمتری برای دریافت مجوزها و فعالیت مواجه بودند و در ادامه از حمایت‌های موردنیاز استارتاپ‌ها برای موفق‌تر شدن صحبت می‌کند: «استارتاپ‌ها بیشتر به حمایت‌های معنوی نیاز دارند که البته تا حدودی شامل حال ما شده است؛ حمایت‌هایی مانند تبلیغات، تسهیل و کمک برای دریافت مجوزهای تردد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت فرهنگ‌سازی در سراهای محله و این دست کمک‌ها.»

مدیران استارتاپ‌ها را به رسمیت بشناسند
مسئول بازاریابی استارتاپ زیست‌اپ به خاطره‌ای که از مذاکره با مدیران یکی از کلان‌شهرها دارند اشاره می‌کند که او گفته حق ورود به این شهر را ندارید و اجازه صدور مجوز برای شما را نخواهم داد و ادامه می‌دهد: «امیدوارم در تمام مراحل و سازمان‌ها حمایت واقعی از استارتاپ‌ها صورت بگیرد و تنها در حد کلام نباشد؛ باید به جایی برسیم که مدیران و مسئولین، استارتاپ‌ها را برای کار به رسمیت بشناسند و آنها را قبول کنند نه اینکه دائما آماده مبارزه و سنگ‌اندازی در کار آنها باشند.»

مصاحبه و تنظیم: عالیه عزتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.