استارتاپ های ایران و جهاناسلاید اصلیاکوسیستم ایران

سوییت می‌خواهد اسلک را از میدان به در کند

استارتاپ سوییت

استارتاپ سوییت با جذب ۶ میلیون دلار سرمایه جدید، برای تسلط بر بازار ۴۵ میلیاردی اپلیکیشن‌های کار تیمی مصمم‌تر شده است

امروزه ۸۳ درصد از متخصصان و افرادی که در زمینه شغلی خود حرفه‌ای هستند برای همکاری و مشارکت در انجام کارها از فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌کنند. برنامه‌هایی مانند اسلک (Slack) حرف اول را در این زمینه می‌زنند و بسیاری از کارشناسان را شیفته کارایی خود کرده‌اند. این برنامه منحصر به فرد می‌تواند تمام نیازهای شرکت‌ها در زمینه همکاری سازمانی را برآورده سازد.

بر اساس گزارش منابعی مانند (M.io)، حدود ۹۰ درصد از تجارت‌ها و کسب و کارهای گوناگون برای همکاری‌های سازمانی خود از حداقل دو اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده می‌کنند. اکثر شرکت‌ها علاوه بر پیام‌رسان‌ها، از تعدادی برنامه‌های گوناگون و تخصصی برای ارتباط بین کارمندان شرکتشان استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها می‌تواند ارتباطات سازمانی را تا حد زیادی ساده و آسان کند و بهره‌وری را افزایش دهد

استارتاپ سوییت
استارتاپ اسلک(slack)

تعداد زیادی از شرکت‌ها، برنامه کاری خود را با این نرم‌افزارها تطبیق داده‌اند و همین مطابقت روزافزون موجب شده که بازار اپلیکیشن‌های همکاری تیمی داغ شود و شرکت‌های نوپا مانند اسلک موفقیت‌های حیرت انگیزی را تجربه کنند.

کارشناسان و تحلیلگران استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا بر این باور هستند که بازار اپلیکیشن‌های همکاری تیمی حدود ۴۵ میلیارد دلار ارزش دارد. اندازه‌ی این بازار به گونه‌ای است که اکثر استارتاپ‌های فناوری کم و بیش روی آن کار می‌کنند و قصد دارند نرم‌افزارهایی مشابه به بازار عرضه کنند که بتواند تمامی نیازهای یک سازمان در زمینه همکاری درون سازمانی را برآورده سازد.

یکی از ابزارهای مهم و اساسی در حوزه اپلیکیشن‌های کار تیمی، اپلیکیشن Swit است که تمامی آنچه که یک سازمان برای انجام کارهای خود نیاز دارد را، در یک فضای زیبا و کاربرپسند قرار داده است. در این فضای خاص کاربران احساس راحتی می‌کنند؛ زیرا هر آنچه از یک اپلیکیشن همکاری سازمانی انتظار دارند، در سوییت برای آن‌ها فراهم شده است. در این برنامه کاربران می‌توانند علاوه بر گفتگو با یکدیگر، انتظارات و وظایف خود را نیز به اشتراک بگذارند.

استارتاپ سوییت که دفتر آن در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو قرار گرفته است، اعلام کرده که منابع مالی خود را بیش از ۶ میلیون دلار افزایش داده است تا بتواند به رشد فعلی خود سرعت ببخشد و خدمات بیشتر و بهتری به کاربران و مخاطبان خود ارائه دهد. این کار باعث می‌شود که محدودیت‌های موجود در اپلیکیشن همکاری سازمانی این استارتاپ کمتر از قبل شود و مخاطبان و سازمان‌های بیشتری از این برنامه استفاده کنند.

استارتاپ سوییت در سال ۲۰۱۷ به دست جاش لی، تأسیس شد. جاش لی یکی از هوشمندترین مدیران استارتاپی است که توانست فیتله کسب و کاری نوپا ولی قدرتمند را آتش بزند و نام خود را در جزء مدیران پیشگام و پیشتاز ثبت کند.

در حال حاضر طیف وسیعی از صنایع، شرکت‌های بزرگ و کوچک و سایر استارتاپ‌ها در سراسر جهان از قابلیت‌ها و توانمندی برنامه سوییت بهره‌مند می‌شوند. جاش لی به عنوان مدیرعامل کنونی این استارتاپ گفته است: «ما نیز همانند بسیاری از استارتاپ‌های دیگر، زمان زیادی را صرف انواع و اقسام راهکارها برای بهبود فرآیند همکاری در سازمان‌ها کردیم ولی به دلیل موانع و چالش‌هایی که در مسیر خود تجربه می‌کردیم، ناامید و سرشکسته می‌شدیم ولی این مسئله ما را ناتوان نکرد و به صورت مداوم به تلاش خود ادامه دادیم.»

وی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرده است: «گاهی برای خودمان پیش می‌آمد که نیاز به برنامه‌های همکاری سازمانی داشتیم و می‌دیدیم که باید برای هر کار، از یک برنامه خاص استفاده کنیم. جرقه ایجاد استارتاپ سوییت به این شکل در ذهن ما زده شد. بسیاری از کسب وکارها در حال حاضر از اپلیکیشن اسلک استفاده می‌کنند ولی مشکل اینجاست که این برنامه نمی‌تواند به معنی حقیقی کلمه امکان مدیریت وظایف را به کاربران و مدیران بدهد.»

اسلک بیشتر برای ارتباطات داخلی مناسب است. از آسانا برای بازاریابی استفاده می‌شود. جیرا در زمینه فناوری اطلاعات عالی است و بهترین ابزار برای مدیریت وظایف در بخش فروش، Monday.com است.

وی ادامه داد: «اسلک بیشتر برای ارتباطات داخلی مناسب است. از آسانا برای بازاریابی استفاده می‌شود. جیرا در زمینه فناوری اطلاعات عالی است و بهترین ابزار برای مدیریت وظایف در بخش فروش، Monday.com است.»

اینجا بود که جای خالی یک اپلیکیشن همکاری تیمی یکپارچه با تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در بالا بیان شد، احساس می‌شد و تمامی افراد در گفتگوهای خود بر این نکته تأکید داشتند که وجود چنین برنامه‌ای تا چه حد می‌تواند سازنده و امیدبخش باشد. طراحی و عرضه سوییت در واقع به معنای یک انقلاب در بازار برنامه‌های همکاری تیمی محسوب می‌شود و جهشی بزرگ در این زمینه به حساب می‌آید. مدیران این اپلیکیشن اعتقاد دارند سازمان‌هایی که از سوییت استفاده می‌کنند، با پیاده‌سازی سوییت در سازمان خود دیگر نیازی به استفاده از چند اپلیکیشن مجزا ندارند.

بعد از گذشت مدت زمانی بسیار کوتاه از عرضه این برنامه، ۴۵۰ شرکت در سراسر دنیا در حال بهره‌مندی از مزایای این اپلیکیشن هستند. این برنامه از نظر سرعت پذیرش توسط شرکت‌ها، یکی از سریع‌ترین‌ها در دنیا بوده است.

استارتاپ سوییت

سوییت در ابتدا، کار خود را در سئول کره جنوبی آغاز کرد و پس از گسترش حوزه فعالیت خود، دفتر مرکزی خود را به منطقه خلیج سان فرانسیسکو منتقل کرد. چراغ این استارتاپ را جاش لی و مکس لیم، هم‌بنیانگذار سابق auction.co.kr روشن کردند. این استارتاپ بعدها توسط eBay خریداری شد.

کریا انوستمنت پارتنرز، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خطرپذیر در کره جنوبی، بیش از ۶ میلیون دلار در مرحله بذری روی استارتاپ سوییت سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری هیوندای و شرکت «میرائه اَسِت ونچر اینوستمنت» انجام شد. در دوره بعد سوییت حدود یک میلیون دلار در نوامبر سال ۲۰۱۸ از کاکائو ونچرز دریافت کرد و کل سرمایه دریافتی توسط استارتاپ سوییت  به ۷ میلیون دلار رسید.

مکس لیم، مدیر ارشد فناوری سوییت می‌گوید: «نیاز به عرضه یک سیستم متمرکز در این زمینه واقعاً احساس می‌شد. ما مهم‌ترین دغدغه کاربران در استفاده از برنامه‌های همکاری سازمانی را برطرف کرده‌ایم. پیام‌رسان‌ها در این زمینه عالی هستند ولی در طول روز می‌بینیم که هزار پیام مختلف در آن‌ها رد و بدل می‌شود. با استفاده از برنامه سوییت، دیگر چیزی موجب حواس‌پرتی و از دست رفتن تمرکز کاربران نمی‌شود. به علاوه سوییت، ابزارهای گوناگونی دارد که مختص کارهای سازمانی است. یکی از نقاط تمرکز ما در هنگام طراحی رابط کاربری سوییت، سهولت استفاده بود که تاکنون به خوبی محقق شده است و نظرات خوبی از جانب کاربران برای ما می‌رسد.»

اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در تلگرام آی‌چیزها دنبال کنید

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید