استارتاپ‌ها بازار عسل را جدی بگیرند

گفت‌وگوی آی‌چیزها با باسط رستمی، بنیان‌گذار استارتاپ هنگ بی

هنگ بی پلتفرمی است که به منظور فروش عسل طبیعی در سنندج راه‌اندازی شد. این استارتاپ فعالیت خود را از فروردین ۹۸ شروع کرده است. باسط رستمی بنیان‌گذار هنگ‌ بی، ۲۵ ساله و کارشناسی مدیریت بازرگانی خوانده است.

رستمی خدمات استارتاپ هنگ‌ بی را اینگونه توضیح داد: «در هنگ بی عسل ۱۰۰ درصد طبیعی به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. در واقع ما به طور مستقیم با زنبورداران ارتباط برقرار می‌کنیم و محصولات را شناسایی می‌کنیم. بعد از تایید نهایی توسط کارشناسان این محصولات را درسایت برای فروش قرار می‌دهیم.» او در ادامه اضافه کرد: «مشتریان ما به دو دسته مصرف‌کنندگان عادی و سازمان‌ها تقسیم می‌شود.»

وی در ادامه از چالش‌های کسب‌وکار آنلاین در حوزه فروش عسل بیان کرد: «پلتفرم‌هایی که محصولات فیزیکی عرضه می‌کنند باید بتوانند در ۳ جبهه تامین لجستیک، ارسال محصول و جلب اعتماد مشتری بسیار قوی عمل کنند. متاسفانه با توجه به اتفاقات اخیر اعتماد مشتریان به این حوزه بسیار کم شده است.»

بنیان‌گذار استارتاپ هنگ‌ بی درباره اتفاقات اخیر فروش عسل می‌گوید: «هفت ماه گذشته درشهرهای پاکدشت، رباط‌کریم، تبریز و … نزدیک به ۴۷ تن عسل تقلبی کشف و ضبط شده است. محتوای این عسل‌ها جوهرلیمو وشکر بوده است. بعد از این اتفاقات ما سختگیری در انتخاب محصولاتمان بیشتر کرده ایم.»

رستمی مزید این استارتاپ نسبت به رقبا توضیح می‌دهد: «الویت ما در هنگ بی سلامتی مشتریان است. از این رو عسل را در بسته‌بندی شیشه‌ای به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنیم. قاشق قلزی برای سلامتی مضر است به همین دلیل ما به همراه هر شیشه عسل یک قاشق چوبی نیز به مشتریان می‌دهیم.»

او با اشاره به جذب سرمایه برای استارتاپ هنگ‌ بی بیان کرد: «سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه مانند تحقیقات و طراحی سایت به صورت شخصی بوده است. برای فاز دوم که شامل لجستیک وبسته‌بندی می‌شود با شتاب‌دهنده ژرفا در سنندج وارد مذاکره شده ‌‌ایم.»

بنیان‌گذار استارتاپ هنگ‌ بی درباره مالیات توضیح داد: «پلتفرم هنگ بی فروش بالایی دارد. برای مثال ممکن است درآمد هنگ بی در یک ماه ۲۰۰ میلیون باشد در نتیجه مالیات به کل این مبلغ تعلق می‌گیرد. در صورتی‌که ۱۷۰ میلیون از این درآمد دستمزد زنبورداران است. به نظر من سیستم مالیاتی باید تنها شامل این ۳۰ میلیون شود.»

رستمی با اشاره به حجم بازار فروش عسل اظهار کرد: «بازار فروش عسل یک بازار چندده میلیاردی است. من به استارتاپ‌ها پیشنهاد می‌کنم وارد این حوزه شوند.»

مطالب مرتبط:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.