افتتاح چهار طرح زیرساختی و حمایتی با سرمایه ۲۲۸۰ میلیارد تومان

چهار طرح زیرساختی و حمایتی با سرمایه‌ای ۲۲۸۰ میلیارد تومانی با حضور رئیس‌جمهور و به صورت آنلاین انجام شد

سه پروژه بزرگ توسعه زیرساختی و افزایش سهم محتوای داخلی و یک طرح حمایتی پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال‌اند که رئیس‌جمهور ۸خرداد ۹۹ افتتاح کرد. در این مراسم که به صورت آنلاین برگزار شد، یکی از بزرگترین دیتاسنترهای ایران با سرمایه‌گذاری ایرانسل و یک مرکز زیرساخت خدمات ابری توزیع‌شده با سرمایه‌گذاری آسیاتک به بهره‌برداری رسیدند و قرار شد به استارتاپ‌های آسیب‌دیده از کرونا هر یک ۵۰ میلیون تومان کمک شود و در نهایت هم هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی را انتخاب کند. این ماحصل جلسه‌ای بود که در آن حسن روحانی، رئیس جمهوری، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و امیر ناظمی، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

دیتاسنتر ۴۰۰ رکی ایرانسل

یکی از مهمترین پروژه‌هایی که حسن روحانی از راه دور افتتاح کرد، مرکز داده ۴۰۰رکی ایرانسل در شادآباد است که گفته می‌شود ظرفیت کل مراکز داده کشور را تا ۲۵ درصد بالاتر می‌برد. شرکت ایرانسل در این پروژه ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

پروژه خدمات ابری آسیاتک

دومین پروژه که حسن روحانی دستور افتتاح آن را داد، پروژه خدمات ابری آسیاتک است که فاز اول آن امروز یعنی از ۸ خرداد ۹۹ به بهره‌برداری رسید. آسیاتک بر روی این پروژه کار می‌کند و آنطور که زمان‌بندی شده فازهای دوم تا چهارم هم خواهد داشت و به ترتیب در مشهد، شیراز، و تبریز به بهره‌برداری می‌رسند. فاز اول پروژه خدمات ابری که امروز افتتاح شده، ظرفیت حافظه ۱۰۰ ترابایت و ظرفیت ذخیره‌سازی ۳ پتابایت دارد.

حمایت میلیونی از استارت‌آپ‌ها

استارتاپ‌ها نیز از جلسه رونمایی آنلاین رئیس‌جمهور و مسئولان ارتباطی کشور بی‌نصیب نماندند. سازمان فناوری اطلاعات و همکاری و همراهی صندوق نوآفرینی و برنامه ریخته‌اند که از کسب و کارهای فناورانه خرد حمایت کنند و طرحی به این منظور آماده کرده‌اند. در این طرح که به نام نوآفرین نام‌گذاری شده، بخش خصوصی و دولتی به صورت برابر و هر کدام ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاشته‌اند تا از ۵ هزار کسب و کار که شیوع ویروس کرونا به آن‌ها ضربه زده، مبالغی برای احیای کسب و کارهایشان داده شود. کرونا آن‌ها از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند حمایت می‌شود. به هر استارتاپ آنطور که امروز گفته شد، ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی می‌بیند

وزارت ارتباطات برای مردم عادی مصرف‌کننده اینترنت نیز طرحی تدارک دیده که آن هم امروز افتتاح شد. طرحی که شعار آن را «انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» گذاشته‌اند و بدین صورت است که یک ماه به هر فرد یا خانواده که اینترنت خانگی دارند، اشتراک رایگان اینترنت ثابت خانگی داده می‌شود تا برنامه‌های تلویزیون‌های اینترنتی را ببینند. براساس جزئیاتی که امروز درباره این طرح ۸۰ میلیارد تومانی اعلام شده، آن‌هایی که اشتراک تلویزیون اینترنتی ندارند، می‌توانند به سامانه ictgifts.ir مراجعه کنند و برای دیدن برنامه‌های یکی از تلویزیون‌های اینترنتی نام‌نویسی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.