اینترنت اشیا برای همه: پروژه داوطلبانه سامسونگ در مدارس کلمبیا

به عنوان بخشی از جشنواره داوطلبانه جهانی سامسونگ، کارمندان این شرکت بزرگ تجهیزات الکترونیکی به مدرسه‌ای در کلمبیا رفتند تا در مورد اینترنت اشیا به دانش آموزان درس بدهند.

سامسونگ به عنوان یک رهبر صنعتی از اهمیت آموزش مهارت های جدید به نوآوران آینده آگاه است. داوطلبان بخش کلمبیا این شرکت نیز با استفاده از بچه مدرسه ای یک داستان درگیرکننده تعریف می‌کنند و آنها را با فناوری‌های روز دنیا از جمله اینترنت اشیا آشنا می‌کنند.

اینترنت اشیا برای همه سامسونگ

درواقع اینکه چطور دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌توانند به ما در زندگی کمک کنند و اگر چیزی مثل یک دفتر یادداشت به اینترنت متصل باشد واقعاً چه اتفاقی می‌افتد از جمله سؤال‌هایی است که داوطلبان سامسونگ سعی می‌کنند در این سلسله جلسات به آنها پاسخ دهند.

در پایان این داستان بچه‌ها دوست داشتند به این سؤال چالش برانگیز پاسخ دهند که اگر اشیا مثل چمدان، لباس یا کفش تنیس به اینترنت متصل بود زندگی چه شکلی می شد و چطور اینترنت اشیا می تواند زندگی ها را از این همه آسان تر کند. در این کلاس‌ها از بچه سؤال می‌شود که چه نوعی از اشیا ممکن است به اینترنت اشیا متصل باشد. آنها بچه‌ها را تشویق می‌کنند تا به این موضوع فکر کنند که اگر یک راکت تنیس هوشمند بودو به اینترنت متصل بود چه سر و شکلی داشت؟ احتمالاً این راکت می‌توانست تکان‌هایش را حس کند و اندازه گیری کند که به ازای هر بار استفاده بازیکنان چقدر خوب بازی کرده اند. همچنین حرکات بهتر، فعالیت‌های آموزشی را پیشنهاد می‌کند و حتی یک یادآوری به گوشی‌های آنها ارسال می‌کند هر زمان که آنها استفاده کردن از آن را کم کنند. این راکت همچنین از اثر انگشت برای شناخت کاربرش استفاده می‌کند. علاوه بر این یک توپ تنیس متصل می‌تواند به کاربر کمک کند که بداند ضربه‌هایش چقدر سریع است و مسیر حرکت توپ را برای رصد و بهبود وضعیت پیگیری کند.

آموزش اینترنت اشیا در مدارس

داوطلبان سامسونگ در این شیوه سرگرم کننده و پویا توانستند به صدها کودک کلبمیا در مورد فرصت های جدیدی که فناوری اینترنت اشیا ارائه می‌دهد آموزش دهند و اینکه چطور زندگی متصل می‌تواند زیست روزمره ما را بهبود بخشد. این تیم از اینکه در این نوع از طرح احتماعی مشارکت می‌کند و کارهایش را با کودکان به اشتراک می‌گذارد به خود مفتخر است.

به گفته یکی از همین داوطلبان «تجربه‌ی بودن با کودکان و به اشتراک گذاری با آنها تفاوت بسیار بزرگی در یک روز کاری عادی ایجاد می‌کند. رضایتی که در این کار است وصف ناپذیر است. ما خودمان به عنوان داوطلب از دانشجویان هم می‌آموزیم: هم‌اینکه می‌بینیم آنها به طور طبیعی خلاقیتشان را توسعه می‌دهند به شما کمک می‌کند که با کودک درونتان دوباره ارتباط برقرار کنید.»

اینترنت اشیا در مدارس برای همه

گفتنی است این پروژه بخشی از جشنواره سالانه جهانی داوطلب‌های سامسونگ است که در ماه اکتبر برگزار شد و رویکرد کلی‌تر کارمندان سامسونگ برای اثرگذاری مثبت بر جماعت های پیرامونی را نشان می‌دهد.

مترجم: تمنا منصوری

منبع: Samsung Newsroom

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.