بازگشت به رینگ با هیجان و وقار

رونمایی از لوگو و هویت تازه فلایتیو در یک نشست خبری

نشست خبری استارتاپ گرشگری فلایتیو برگزار شد. این نشست به صورت آنلاین و با حضور علی کشفی، هم‌بنیان گذار و مهیار محمدی مدیر مارکتینگ فلایتیو و به بهانه تغییرات بصری این برند و با حضور خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد.

در این نشست خبری علی کشفی درباره تاثیر کرونا بر آمارهای این کسب و کار حوزه گردشگری گفت: «کرونا روی همه حوزه‌ها تاثیر بدی گذاشته و یکی از صنایعی که در خط مقدم آسیب کرونا بوده صنعت گردشگری است. در بسیاری از کشورها گردشگری سهم زیادی از اقتصاد دارد و از این رو کشورهای مختلف خسارت‌های زیادی از کرونا دیده‌اند.»

کشفی با اشاره به سال سخت ۹۸ هم گفت: «سال ۹۸ سال بسیار سختی بود و اتفاق‌های زیادی برای گردشگری افتاد که اوج این مشکلات قطعی اینترنت در آبان و آذر بود. این اتفاقات باعث شد ما در فلایتیو به فکر تغییرات در روند و فرایندهای کسب‌وکارمان بیفتیم.»

هم‌بنیان‌گذار فلایتیو درخصوص وضعیت کرونا و کسب‌وکارها یک تقسیم‌بندی سه‌مرحله‌ای از این تاثیرگذاری ترسیم کرد و گفت: کرونا در سه دوره زمانی کسب و کارها را تحت تاثیر قررا می‌دهد. این دوره‌ها عبارتند از:

  • دوران بحران کرونا: که جالب است هنوز نمی‌دانیم که این دوره را پشت سر گذاشته‌ایم یا نه.
  • دوران ریکاوری: که باید کم کم خودمان را به وضعیت‌های قبل برگردانیم.
  • دوران پساکرونا: دوره‌ای که انسان‌ها و کشورها و دولت‌ها؛ خدمات و روش‌هایشان را تغییر خواهند داد. در این دوره کسب‌وکارها هم تغییر خواهند کرد.

از افت ۹۰ درصدی تا افت ۶۰ درصدی

کشفی در پاسخ به خبرنگار آگرد درباره تاثیر کرونا بر افت فروش این کسب و کار گردشگری هم گفت: «در دوران اوج تاثیر کرونا بر فلایتیو ما شاهد یک افت ۹۰ درصدی در فروش خود بودیم. اما حالا کم کم در حال ریکاوری هستیم و فعلا به ۴۰ درصد فروش قبل از کرونای خود بازگشته‌ایم.»

هم بنیان‌گذار فلایتیو درباره اینکه چطور توانسته اند بدون تعدیل نیرو این دوران را پشت سر بگذارند هم با انتقاد تلویحی از برخی رقبای خودشان گفت: «بسیاری از تعدیل نیروهای ابتدای کرونا شاید ربط زیادی به کرونا نداشته و فقط زمان آن با کرونا یکی شده است. یعنی کسب‌وکارهایی که بلافاصله با شروع کرونا دست به تعدیل نیرو زدند متاثر از متغیرهای دیگری این کار را کرده‌اند. اما ما در فلایتیو منتظر ماندیم ببینیم آینده چه خواهد شد و رویکردمان این است که نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه هر کسب‌وکاری است را تا جایی که می‌توانمی حفظ کنیم.»

کشفی در این نشست خبری هم به همکاری نکردن ایرلاین‌ها برای بازپرداخت پول مشتریان اشاره کرد و گفت: «۴۰ میلیارد پول باید به مشتری‌هایمان پس می‌دادیم اما کسانی که باید این پول را به ما می‌دادند مانند ایرلاین‌ها و… خیلی راحت از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کردند و سختی‌ها و مسئولیت‌ها و پاسخ‌گویی به مشتریان ناراضی روی دوش ما افتاد.»

چرا فلایتیو ریبرندینگ کرد؟

در این نشست خبری جذب سرمایه فلایتیو و حرکت در جهت رشد بیشتر و ارائه سرویس‌های بهتر به مشتریان مهم‌ترین دلایل فلایتیو برای تغییرات بصری و برند آن عنوان شد. مهیار مدیر مارکتینگ فلایتیو درباره دلایل این اتفاق همچنین گفت: «فلایتیو مثل هر برند روبه رشد دیگری نیازمند تغییراتی در کسب و کار خود بود. از همین رو از اوایل سال گذشته ریبرندینگ در دستور کار میردان فلایتیو بود. به همین دلیل ریبرندینگ و کسب اطلاعات و انتظارات مشتریان و مدیران مجموع در دستور کار قرار گرفت.»

او درباره جزئیات و دلایل انتخاب لوگوی جدید فلایتیو هم گفت: «در لوگوی جدید از رنگ‌هایی استفاده شده که نمایانگر ارزش‌های مختلفی است که فلایتیو به مشتریان خود ارائه خواهد داد. مدرن بودن، هیجان‌انگیز بودن، وقار و برتری در این رنگ‌ها برجسته هستند. دایره‌ای بودن لوگو هم گردش و کره زمین را متبادر خواهد کرد. از این به بعد چیزی که ما در پی آنیم این است که برند فلایتیو را با این ویژگی‌ها معرفی کنیم.»

کشفی هم درباره دیگر تغییرات برند و کسب‌وکار فلایتیو اضافه کرد: «برند وعده‌ای است که به مشتری می‌دهید. حسی است که دیگران از دیدن شما می‌گیرند. برند فقط رنگ و لعاب نیست بلکه هر ارتباطی که مشتری با شما می‌گیرد برند شماست. این تغییر رنگ‌ها و لوگو یک نمود ظاهری از تغییرات برند ماست. ما سایت، تکنولوژی و ساختارهای کسب و کارمان را هم تغییر داده‌ایم. ارتباط تیم و بسیاری تغییرات و تحولات دیگری در باطن فلایتیو رخ داده که نمود ظاهری آن رنگ و لوگوی جدید است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.