برای موفقیت باید از زندگی متعارف خود چشم‌پوشی کنید

داستان کارآفرین شدن مسی وایتنایف، تولیدکننده کانادایی که از کودکی رویای کارآفرین شدن داشت

بسیاری از افراد فکر می‌کنند ایجاد یک کسب‌وکار، ساده است، اما در این مسیر باید یقین داشته باشید که حاضر به ازخودگذشتگی و چشم‌پوشی از زندگی متعارف خود برای رسیدن به اهداف‌تان هستید.

ماسی با روحیه کارآفرینانه بزرگ شده و همیشه علاقه‌مند بوده که به اندازه‌ای موفقیت به‌دست بیاورد تا بتواند از مادرش به‌خوبی مراقبت کند. این موضوع درواقع رویا و هدفش بوده. او از همان سال‌های ابتدای زندگی‌اش طرح‌های بزرگی در سر داشت و می‌خواست به‌جای کار در یک اداره، خودش کسب‌وکاری ایجاد کند.

از ابتدا برای ماسی روشن بود که قرار است یک کارآفرین باشد. پس از تحصیل و کار در زمینه ماسه روغنی، او خود را در موقعیتی یافت که راه آینده‌اش را پیدا کرده و برای شرکت در یک دوره کسب‌وکار ثبت‌نام کرد. سپس شرکتی به نام « ICEIS» را تاسیس کرد که خدمات ایمنی و تجهیزات مربوط به ماسه‌های روغنی را به مشتریان عرضه می‌کند. یکی از مشتریان او شهرداری «وود بوفالو» است.

بازکردن درهای بسته کسب‌وکار برای بومیان

ماسی اهل منطقه «Fort McKay» در کاناداست و با توجه به مراوداتی که با مردم بومی منطقه داشت همیشه این نکته را در ذهن داشت که صنایع مربوط به بومی‌های منطقه برای همراهی با فرصت‌های شغلی در منطقه ارتقا داده نشده، بنابراین تصمیم گرفت در کنار کسب‌وکارش برنامه‌ای برای مشاوره هم ترتیب دهد. این اقدام گرچه کاری دشوار بود، اما ماسی با چالش‌های شکستن مرزهای موجود آشنا بود. در این مسیر چالش‌هایی در برابر ماسی قرار داشت. در حالی که او توان حرفه‌ای مناسب برای نشان دادن صلاحیت خود داشت، اما به نظر می‌رسید که درها به رویش بسته است و موفق نخواهد شد، اما این ها مانع کارش نشد و او مسیر خود را برای رسیدن به اهدافی که داشت همچنان ادامه داد.

در کنار همه برنامه‌هایی که توسط ماسی دنبال شده، او کارهای دیگری هم انجام می‌دهد که بیانگر اشتیاقش برای بهبود فضای کسب‌وکار است. او یک برنامه آموزشی به نام «آماده شو» را ایجاد کرده که روی ساکنان بومی متمرکز شده و به‌دنبال غلبه بر موانع اشتغال آن‌هاست. این برنامه، آموزش را با یافتن جایگاه شغلی در هم آمیخته و کارهایی از جمله راهنمایی شغلی افراد را با هدف رشد پایدار شغلی دنبال می‌کند. ماسی همچنین یک شرکت ساختمانی را تاسیس کرده که به بومیان منطقه خدمات متنوع ساخت‌وساز ارائه می‌کند.

برای موفقیت باید آماده ازخودگذشتگی باشید

وقتی ماسی در سال ۲۰۰۵ کار خود را شروع کرد، به‌خاطر می‌آورد که سراغ موسسه «Business Link Looking» رفت و با برخوردی گرم مواجه شد و او را با تعدادی سازمان مرتبط و هدایت کردند. این اقدام موجب جلب برخی حمایت‌ها برای ماسی شد در همین حال، با انجام برخی ملاقات‌ها او توانست ضمن فراگرفتن مطالب جدید خودش را در مسیر کاری تقویت کند.

پشتکار و سازماندهی مناسبی که ماسی در کارش داشت باعث بازشدن راه موفقیتش شد و شرکتش توانست تعدادی جایزه کسب کند. در سال ۲۰۱۴ اتاق بازرگانی کسب‌وکارهای کوچک، جایزه سال را به ماسی داد. همچنین او به‌عنوان کارآفرین جوان جایزه آلبرتا را دریافت کرد. علاوه بر این، جایزه «Eagle Feather» را هم از آن خود کرد، اما با نگاه به گذشته، او به این نتیجه رسیده که موفقیتش ناشی از پذیرش مخاطره شروع یک کسب‌وکار جدید بوده و اینکه او به‌جای ادامه مسیر متعارف، به‌دنبال ایجاد کسب‌وکاری تازه رفت و همه شوق و اشتیاقش را صرف کاری که داشت کرد.

ماسی می‌گوید: «بسیاری از افراد فکر می‌کنند ایجاد یک کسب‌وکار، ساده است. اما در این مسیر باید یقین داشته باشید که حاضر به از خود گذشتگی و چشم‌پوشی از زندگی متعارف خود برای رسیدن به اهداف‌تان هستید. درواقع باید آماده صرف صدرصد توان خود باشید و شور و اشتیاق انجام کار را در خود ببینید.»

امروز آن کودکی که در رویای حمایت و مراقبت از مادرش بود، با استمرار مسیرش به سمت موفقیت، هرگز شور و پشتکار برای حمایت از بومیان منطقه‌ای که در آن متولد شده را از دست نداد و در مقام یک مربی به همشهری‌های خود کمک می‌کند.

ترجمه: فریبا عوض‌زاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.