بیست‌ودومین نمایشگاه الکامپ، بلاکچین مشهد افتتاح شد

محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس نظام صنفی رایانه‌ای در مصاحبه با خبرنگار آی‌چیزها از بیست‌ودومین نمایشگاه الکامپ- بلاکچین مشهد می‌گوید

محمدباقر اثنی‌عشری که در افتتاحیه بیست‌ودومین نمایشگاه الکامپ- بلاکچین مشهد حضور داشت در مورد اهداف این نمایشگاه،  گفت: «بنا برتصمیم سازمان نظام صنفی، نمایشگاه‌های بزرگی مانند الکامپ معمولا  در تهران برگزار می‌شوند. برای اینکه اعضای اکوسیستم استارتاپی سایر شهرها هم از دستاورد نمایشگاه‌های کشوری برخوردار شوند، تصمیم گرفتیم  در هر استان نمایشگاه الکامپ برگزار کنیم.»

او ادامه داد: «در چند ماه گذشته الکامپ در اصفهان، استان مرکزی، کرمانشاه، خوزستان برگزار شد. هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه الکامپ۹۸ مشهد، الکامپ البرز هم در حال برگزاری است.»

اثنی‌عشری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها در کشور، الکامپ مشهد است، تاکید کرد: «برگزاری این نمایشگاه به شرکت‌های استانی این فرصت را می‌دهد که توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند و با مدیران سطح استان تعامل داشته باشند و مردم با فعالیت‌های آن‌ها آشنا شوند.»

به گفته او، هم‌ز‌مان با نمایشگاه الکامپ- بلاکچین مشهد، نمایشگاه شهرهوشمند، بزرگ‌ترین نمایشگاه کشورهم برگزار می‌شود.

اثنی‌عشری در مورد نمایشگاه  بلاکچین هم  گفت: «تا به امروز در نمایشگاه‌های داخلی‌ حتی در الکامپ تهران، بحث بلاکچین را نداشتیم. خوشبختانه  به ابتکار همکاران ما در نظام صنفی استان خراسان رضوی، بخشی ازاین نمایشگاه، به  بلاکچین تعلق دارد. امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه سوءتفاهم‌هایی که در مورد ماینینگ و بلاکچین وجود دارد، برطرف شود و این بخش از صنعت هم توسعه یابد.»

او در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌چیزها  مبنی بر اینکه یکی از مشکلاتی که اکوسیستم شهرهای دیگر دارند، کمبود منابع انسانی و مهاجرت آن‌ها به تهران است، آیا برپایی این نمایشگاه‌ها مشکل مهاجرت نیروی انسانی را حل خواهد کرد، گفت: «استان خراسان رضوی جزء استان‌هایی است که نیروی انسانی از تهران جذب می‌کند. در این استان استارتاپ‌های بزرگی داریم که در سطح ملی سرویس می‌دهند. برگزاری این نمایشگاه‌ها به توسعه‌ این کسب‌وکارها در سطح استان‌ها کمک و روند مهاجرت رامتوقف می‌کند. البته با توجه  به بالا بودن هزینه‌های زندگی در تهران، شاید عکس این اتفاق بیفتد، یعنی از تهران به مشهد مهاجرت کنند.»

مطالب مرتبط:

کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شکل گرفت

همکاری ایکب و جابه‌جا با کارچین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.