تأمین امنیت سایبری اینترنت اشیا برای نخستین بار در کالیفرنیا قانونی شد

کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکا است که قانون تأمین امنیت سایبری دستگاه‌های هوشمند را به تصویب رسانده و به زودی آن را اجرایی خواهد کرد.

جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا، به تازگی لایحه قانون تأمین امنیت سایبری برای تمامی گجت‌های هوشمند را به امضا رسانیده است. بر این اساس، کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکایی است که از تصویب و اجرای چنین قانونی برخوردار می‌شود. این لایحه در سال گذشته معرفی شد و در ماه اوت گذشته به تصویب مجلش سنای ایالتی رسید.

تأمین امنیت سایبری
تا دو سال دیگر قانون تأمین امنیت سایبری برای دستگاه‌های IoT در کالیفرنیا اجرایی می‌شود

اینطور به نظر می‌رسد که قانون تأمین امنیت سایبری برای نخستین روز از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به‌صورت کامل در ایالت کالیفرنیا به اجرا درخواهد آمد تا به کاربران و شهروندان ساکن در این ایالت، امکان و اجازه محافظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری احتمالی را بدهد. همچنین کاربران به موجب تصویب این قانون می‌توانند درصورت مواجهه با مشکلات امنیتی، بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط تعیین شده با اخلالگران و هکرها برخورد شود.

بنابراین از آغاز سال میلادی ۲۰۲۰ هر سازنده دستگاهی که مستقیم یا غیرمستقیم به اینترنت متصل است باید به امکانات معقول امنیتی نیز مجهز باشد که برای پیشگیری از دسترسی بدون اجازه، تغییر و دستکاری یا افشای اطلاعات طراحی شده است.

تاکنون چندین لایحه مرتبط با تأمین امنیت سایبری برای دستگاه‌های متصل و مجهز به اینترنت اشیا به مجلس کنگره ایالات متحده آمریکا ورود پیدا کرده است اما هیچ‌کدام هرگز به مرحله تصویب نرسیدند. بنابراین به نظر می‌رسد در قانون تأمین امنیت سایبری ۲۰۱۷ حداقل استانداردها برای دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند متصل به اینترنت اشیا و خریداری شده توسط دولت را در نظر گرفته شده باشد، که البته همه لوازم خانگی و دستگاه‌های الکترونیکی را در بر نخواهد گرفت. البته مخالفت و انتقادات بسیاری نیز به این قانون شده است که محتمل است درباره چگونگی بررسی عملکرد افراد و اشیای متصل به اینترنت باشد.

منبع:The Verge

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.