شروط‌ عجیب برای فعالیت اسنپ و تپسی در قم

رعایت قوانین مصوب سال ۸۰ و همکاری با یک شرکت تاکسیرانی سنتی

دو روز پیش خبری آمد در مورد این‌که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از ممنوعیت تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی در این شهر خبر داده است؛ «مرتضی عزتی» عدم‌اطلاعات دقیق از پیشینه رانندگان و عدم‌ضمانت امنیت شهروندان در تاکسی‌های اینترنتی را هم دو عامل مهم برای این ممنوعیت اعلام کرده بود. عزتی با استناد به ماده ٢٠٧ قوانین راهنمایی‌ورانندگی، حمل‌ونقل عمومی با خودرو‌های شخصی را ممنوع و غیرقانونی اعلام کرده و در ادامه بر این امر تاکید کرده که ما نمی‌توانیم نسبت به امنیت مسافران بی‌تفاوت باشیم. طبق اظهارات رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در صورت فعالیت تاکسی‌ اینترنتی، امنیت شغلی ۶‌هزار راننده تاکسی در این شهر به خطر می‌افتد.

اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در تلگرام آی‌چیزها دنبال کنید

بیایند زیر نظر سازمان تاکسیرانی!

زین‌العابدین قراچورلو، عضو شورای شهر قم با بیان این‌که ما نمی‌توانیم از ورود «اسنپ» به قم جلوگیری کنیم، گفت: «ما باید در این زمینه مدیریت داشته باشیم؛ این یک بحث کارشناسی و فنی است که باید با دقت به آن توجه کنیم و با یک مصوبه این مسأله حل نمی‌شود.» قراچورلو گفت: «با توجه به این‌که در شهرهای مختلف مجموعه‌هایی با نرم‌افزارهای اینترنتی خدمات شبه‌تاکسی بی‌سیم را انجام می‌دهند، سازمان تاکسیرانی در اقدام قابل تقدیری قبل از شکل‌گیری این گونه شرکت‌ها در قم که مجوز هم ندارند، پیش‌قدم شده و در این زمینه گام‌هایی برداشته است.» این عضو شورای شهر قم گفت: «با توجه به تمهیداتی که در سازمان تاکسیرانی درخصوص اجرای این طرح در نظرگرفته شده و نظارتی که بر شرکت‌ها خواهد داشت، راه‌اندازی موبایل‌تاکسی مشکلات اجتماعی در شهر ایجاد نخواهد کرد. ما مشکلی با تاکسی اینترنتی نداریم و مجموعه مدیریت شهری به این جمع‌بندی رسیده که متقاضیان تاکسی اینترنتی از قواعد امور شهری یا حمل‌ونقل شهری پیروی کنند. قواعد و قوانینی که مصوب ‌سال ٨٠ است و جدیدترین آن به حساب می‌آید.»

پیشنهاد عجیب معاون شهردار قم به اسنپ

«عباس ذاکریان»، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در این مورد معتقد است که «باید مراقبت کنیم مضراتی که اجرای این طرح در شهرهای دیگر داشته، دامنگیر قم نشود.» ذاکریان در ادامه گفته که «حاضریم با اسنپ وارد مذاکره شویم و با برنامه‌ریزی که سازمان تاکسیرانی انجام داده، شرکت موبایل‌تاکسی با یک شرکت تاکسیرانی که از ما مجوز دارد، همراه می‌شود و در این مسیر جذب راننده می‌کند.»
منبع: شهروند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.