تغییر جستجوی کاربران بلد بعد از درگذشت استاد شجریان

افزایش جست‌جوی عبارت‌های بهشت زهرا، بیمارستان جم و آرامگاه طوس در نقشه و مسیریاب بلد از حضور گروه زیادی از دوستداران محمدرضا شجریان حکایت دارد که بدون برنامه عمومی برای سوگواری با خانواده شجریان همراه شده‌اند.

حضور یاران و دوستداران شجریان از روز پنجشنبه آغاز شد. با اطلاع‌رسانی وضعیت نامساعد قلب استاد و سپس خبر فوت ایشان در این روز، جست‌وجوی آدرس بیمارستان محل بستری در نقشه بلد ۱۱ برابر به نسبت روزهای عادی افزایش یافت. طوری که «بیمارستان جم» به دومین عبارت جستجو شده در اپلیکیشن بلد تبدیل شد.

مسیریاب-بلد

در مراسم تشییع‌جنازه که ساعت ۶ صبح روز جمعه در بهشت زهرای تهران برگزار شده بود، به جز خانواده شجریان، نزدیکان و شماری از هنرمندان ایرانی، جمع بسیاری از دوستداران او هم حضور یافتند. بررسی اطلاعات نقشه «بلد» می‌گوید که جست‌وجوی کلمه «بهشت زهرا» در روز پنج‌شنبه با ۵۵ درصد افزایش نسبت به پنجشنبه هفته قبل و ۳۳۴ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه همراه بوده است.

از روز جمعه افراد خود را برای سفر به مشهد و حضور در مراسم خاکسپاری پیکر این بزرگوار کنار آرامگاه فردوسی آماده کردند. اطلاعات «بلد» راوی این است که عبارت «آرامگاه فردوسی» از روز جمعه، ۲۰ برابر بیشتر از روزهای قبل جست‌وجو شده است.

از زمان درگذشت استاد شجریان، جست‌وجوی نام ایشان روی نقشه بلد ۵.۵ برابر بیشتر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.