رشد ۲۰۰ درصدی برخی از کسب‌وکارها در جشنواره فروش اینترنتی

مشارکت ۳۱۹ فروشگاه‌های اینترنتی و ۵۵۰۰ واحد صنفی آفلاین در پویش «از خانه بخریم»

نشست خبری آنلاین با موضوع جشنواره فروش اینترنتی ، پویش «از خانه بخریم» روز دوشنبه ۱۸ فروردین با حضور علی رهبری، رئیس مرکز تجارت الکترونیک و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

رهبری با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی درخواست حضور در پویش «از خانه بخریم» را داشته‌اند، اعلام کرد که تنها ۳۱۹ فروشگاه با استانداردهای لازم موفق به پویستن این پویش شدند و به آن‌ها خدمات ویژ‌ه‌ایی هم تعلق گرفت.

به‌گفته رئیس سازمان مرکز تجارت الکترونیکی در کنار فروشگاه‌های اینترنتی، ۵۵۰۰ واحد صنفی آفلاین از طریق این جشنواره و ۳۰۰ واحد صنفی نیز خودشان به‌صورت آنلاین شروع به فعالیت کرده‌اند. او در ادامه اضافه کرد: «واحدهای صنفی که در این شرایط بیشترین آسیب را دیده‌اند، به‌صورت ویژه در این طرح مشارکت کرده‌اند. برای مثال حوزه‌های کیف‌وکفش، پوشاک، لوازم خانگی و آجیل و خشکبار از جمله واحدهایی بودند که آسیب‌های جدی دیده‌اند. فروش برخی از کسب و کارها بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.»

وی با اشاره به نحوه نظارت بر این کسب‌وکارها گفت که آن‌ها باید حتما پروانه کسب وکار داشته و همچنین نظارت دقیقی هم بر روند فروش اینترنتی محصولات انجام گرفته است.

او در ادامه هدف از برگزاری جشنواره فروش اینترنتی ، تشویق مردم برای خرید اینترنتی دانست و گفت که در همین راستا قرار بود، فروشگاه‌های اینترنتی، تسهیلاتی را به اصناف ارائه دهند. او اضافه کرد: «شاید بسیاری از اصناف آفلاین که به‌علت تعطیلی بازارها دچار ضرر زیادی شدند، با فروش محصولات خود از طریق این جشنواره بتوانند کمی این زیان را جبران کنند.»

مطالب مرتبط:

امیری: مسئول ۷۰ درصد صف ای‌نماد ما نیستیم!

دورکاری و ریزش مشتری: استارتاپ‌ها در برابر کرونا

دست‌وپنجه نرم کردن استارتاپ‌ها با ویروس کرونا

حذف ۱۵۰هزار مراجعه حضوری برای اخذ گواهی امضای الکترونیکی

او همچنین با تاکید بر مزایای خرید اینترنتی برای مردم اعلام کرد که فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر کالاهای خود را با تخفیف عرضه کرده بودند. همچنین مردم برای خرید‌های خود از طریق این جشنواره از سوی دولت، اینترنت رایگان دریافت کرده‌بودند.

رهبری در ادامه خبر از برگزاری دور دوم جشنواره داد و گفت : «عملیات اجرایی این جشنواره به بخش اتاق اصناف واگذار شده است. اما ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی برای ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام خواهد شد.» طبق گزارش‌ها در جشنواره اول که از تاریخ  ۲۳ تا ۲۹ اسفند برگزار شد، ۲۰۸هزار بازدید از این جشنواره شده است.

او همچنین در ادامه به دو مشوقی که برای فروش اینترنتی اصناف درنظر گرفته‌شده است، اشاره کرد. به گفته رهبری میزان مالیات بر ارزش افزوده و تحریک عرضه در فضای مجازی مشوق‌هایی هستند که برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند.

این جشنواره شامل فروشگاه‌های اینترنتی، آفلاین بوده است که در دوران شیوع بیماری کرونا، با ضرر و زیان زیادی مواجه شده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.