استارتاپ های ایران و جهاناسلاید اصلی

دلبری کالتیویت از دلیورو

دلیورو

دلیورو که یک استارتاپ تحویل غذاست، یک استودیوی نرم‌افزاری را خرید

دو مورد از بزرگ‌ترین بازیگران عرصه سفارش و تحویل آنلاین غذا در اروپا دارند روی یک پروژه ۱۰ میلیارد دلاری کار می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه و اقتصاد خود را رونق بدهند. یکی از این دو بازیگر مهم و تأثیرگذار به تازگی اقدامی جدید در جهت بهبود روند فعالیت خود انجام داده است. اطلاعات و منابع آگاه خبر دادند که این استارتاپ، تمرکز خود را روی تقویت عضلات فناوری خود گذاشته است.

دلیورو، استارتاپ تحویل غذا، کسب و کاری نوپا است که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد و از سوی شرکت آمازون حمایت و پشتیبانی می‌شود. استارتاپ دلیورو که خود ارزش میلیاردی دارد، به تازگی اقدام به خرید استارتاپی جدید و کوچک کرده است. این استارتاپ کالتیویت (Cultivate) نام دارد و یک کسب و کار نوپای اسکاتلندی به حساب می‌آید.

کالتیویت، یک مرکز طراحی تجربه کاربری و توسعه نرم افزاری محسوب می‌شود که سابقه همکاری با برندهای مختلفی را در شناسنامه خود ثبت کرده است. یکی از برندهای بزرگی که تاکنون کالتیویت با آن همکاری کرده، دلیورو است. این شرکت برای تقویت حوزه فناوری و نرم افزاری خود معمولاً از کالتیویت کمک می‌گیرد.

دلیورو امروزه ۸۰ هزار رستوران و ۶۰ هزار راننده در ۵۰۰ شهر و ۱۴ بازار اروپا و دیگر قاره‌ها از جمله کشورهایی چون استرالیا، بلژیک، فرانسه، آلمان، هنگ‌ کنگ، ایتالیا، ایرلند، هلند، سنگاپور، اسپانیا، تایوان، امارات متحده عربی، کویت و بریتانیا دارد.

این استارتاپ به تازگی تصمیم گرفته است که یک مرکز فناوری مالی در شهر ادینبرا، پایتخت اسکاتلند، بسازد و استارتاپ کالتیویت را به عنوان دفتر مرکزی آن انتخاب کند. مدیریت و رهبری این مرکز فناوری مالی بر عهده اندی رابینسون خواهد بود که در حال حاضر مدیر ارشد تجاری کالتیویت است.

اندی رابینسون یکی از مدیران این استارتاپ در بیانیه‌ای اظهار داشت: «ارتباط بین شرکت ما (کالتیویت) و دلیورو واقعاً عالی و فوق‌العاده است و به همکاری با چنین شرکت پیشگام و پیشرفته‌ای افتخار می‌کنیم. شرکت ما در یک بازه زمانی مشخص از استارتاپ دلیورو با تمام وجود حمایت و به رشد و پیشرفت آن کمک کرد.»

وی در ادامه افزود: «ما مجذوب خلاقیت و توانمندی تیم دلیورو شده بودیم؛ زیرا با مسائل و مشکلاتی که سد راه پیشرفت‌شان می‌شد، به بهترین شکل کنار می‌آمدند و مسائل را یکی پس از دیگری حل و فصل می‌کردند. دلیورو، ساختار خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که در هر لحظه که تصمیم بگیرد، می‌تواند خود را با فناوری‌های مدرن، جدید و نوظهور مطابقت دهد.»

در بخشی از بیانیه او می‌خوانیم: «ما مفتخریم که با تازگی دلیورو، توانست خود را به عنوان حامی و همکاری ما معرفی کند. کالتیویت و دلیورو مسلماً یک همکاری منسجم را تشکیل خواهند داد و فعالیت خود را در ادینبرا رشد و رونق خواهند بخشید. این دو شرکت قصد دارند که با همکاری هم نرم افزاری جامع، باکیفیت و باکلاس جهانی طراحی و به بازار عرضه کنند. با این همکاری، مشاغل و فرصت‌های جدیدی ابجاد خواهد شد و افرادی بااستعداد و پویا در مرکز چالش فناوری ادینبرا مشغول به کار خواهند شد.»

دلیورو

برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مشترک کالتیویت و دلیورو نشان می‌دهد که تعداد کارکنان این مجموعه در سه سال آینده به ۵۰ نفر خواهد رسید. این تیم در سه سال آینده از مهندسان، مدیران تولید، پژوهشگران کاربر، طراحان و دانشمندان متخصص داده برخوردار خواهد شد و می‌توان به عنوان یک مجموعه توسعه‌یافته و کامل به آن نگریست.

شایان ذکر است که کارفرمای اصلی و عمده دفتر ادینبرا، آمازون خواهد بود. آمازون از یک تیم کلیدی فعال در زمینه پژوهش و توسعه بهره می‌برد که این تیم، در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی و تحقیقات فعالیت جدی و گسترده دارد. هر چند که شرایط و بندهای قرارداد خریداری استارتاپ کالتیویت فاش نشده است ولی شواهد، قرائن و بیانیه‌ها حکایت از یک معامله منطقی و منصفانه دارد.

کالتیویت، کسب و کاری نوپا و جدید است که فقط ۱۵ کارمند دارد ولی به عنوان یک کسب و کار عالی و سودآور شناخته شده است. این شرکت از دیدگاه خانه شرکت‌ها (نهادی در بریتانیا که امور مربوط به ثبت شرکت در قلمرو پادشاهی متحد را انجام می‌دهد) به عنوان یک شرکت نمونه شناخته می‌شود.

سنگ بنای استارتاپ کالتیویت در سال ۲۰۰۷ گذاشته شد و این استارتاپ از آن سال شروع به کار کرد. این شرکت اولین بار در سال ۲۰۰۹ و از سوی شرکت اج‌کیس (EdgeCase) (یک شرکت واقع در تگزاس) خریداری شد. شرکت اج‌کیس پس از مدتی در سال ۲۰۱۷ توسط شرکتی کانادایی به نام گروپ‌بای (GroupBy) خریداری شد و پس بازسازی برند (ریبرندینگ) با عنوان نئو (Neo) شروع به کار کرد.

در آن زمان کالتیویت با تمام تغییرات و سختی‌ها به کار خود ادامه داد و با تأمین سرمایه‌ای نامشخص از سوی سرمایه‌گذاران بی‌نام فعالیت‌های خود را رشد و گسترش داد.

دلیورو در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. ویلیام شو و گرگ اورلوفسکی تأثیرگذارترین افراد در شروع به کار این برند بودند. به تازگی مشخص شد که این برند، حدود ۲ میلیارد دلار ارزش دارد. البته این رقم مربوط به قبل از آن است که آمازون وارد بازی شود و مبلغی معادل ۵۷۵ میلیون دلار در این کسب و کار سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری در اوایل سال جاری میلادی اتفاق افتاد.

تاکنون این شرکت حدود ۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه از سرکایه‌گذاران و شرکت‌های مختلف دریافت کرده است. شرکت کالتیویت که پیش از این برای شرکت‌ها و نهادهای گوناگونی کار می‌کرد، امروز فقط زیر یک پرچم کار می‌کند و نام دلیورو روی آن پرچم نقش بسته است.

دلیورو برای تقویت و تحکیم مسائل مالی و فناوری خود از کالتیویت استفاده می‌کند و فناوری پرداخت خود را به کمک این عضو جدید مجموعه خود به پیش می‌برد. قرار است که کالتیویت، نقشی موثر و فعال در ارائه خدمات جدید و ساخت سیستم‌های موثر پرداخت برای رانندگان و رستوران‌ها داشته باشد. به طور کلی کالتیویت، مدیریت منابع مالی در رستوران‌ها و تجزیه و تحلیل موارد مورد علاقه کاربران را بر عهده دارد.

 

پاسخی بگذارید