دکتر ساینا، انتخاب جدید اسمارت‌آپ ونچرز برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت

استارتاپ دکتر ساینا از اسمارت‌آپ ونچرز جذب سرمایه کرد

شیوع بیماری کرونا آخرین ضربه‌ها را بر پیکر اقتصاد کسب‌وکارها وارد کرده و بر تاثیرات مخرب وارد بر فرهنگ سرمایه‌گذاری افزوده است. اما باز هم برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این شرایط پاپس نکشیده‌اند و همچنان افق‌های روشنی برای سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی می‌بینند. اسمارت‌آپ ونچرز از سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ دکتر ساینا در این روزها خبر داد. دکتر ساینا یک پلتفرم مشاوره آنلاین پزشکی، مشاوره تلفنی و نوبت‌دهی آنلاین است. اسمارت‌آپ ونچرز معتقد است که دکتر ساینا در آینده شتاب رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

در همین راستا با مهدی خدادادی بنیانگذار استارتاپ دکتر ساینا و عرفان اقبالی مدیر توسعه کسب‌وکار اسمارت‌آپ ونچرز گپی کوتاه داشتیم تا برایمان از حواشی این سرمایه‌گذاری بگویند.

مهدی خدادادی بنیانگذار استارتاپ دکتر ساینا در رابطه با تفاوت رویکرد اسمارت‌آپ ونچرز با دیگر وی‌سی‌ها و فرآیند سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپشان به خبرنگار آی‌چیزها می‌گوید:«فرآیند و روال اسمارت‌آپ ونچرز در حالت کلی با سایر وی‌سی‌هایی که تا امروز ما به عنوان استارتاپ از آن‌ها جذب سرمایه داشته‌ایم کاملا متفاوت است. دکتر ساینا تقریبا با تمام وی‌سی‌های کشور مذاکره کرده ولی باید گفت جنس رفتاری اسمارت‌آپ ونچرز با سایر  وی‌سی‌‌ها تفاوت دارد. شاید علت این است که اسمارت‌آپ تنها وی‌سی خصوصی ایران است که منابع دولتی ندارد و یکسری افراد با سابقه کارآفرینی این مجموعه را راه‌اندازی کردند.»

او در رابطه با حساسیت‌های اسمارت‌آپ ونچرز برای انتخاب استارتاپ گفت:«مولفه‌هایی خاصی مدنظر اسمارت‌آپ ونچرز است ازجمله اینکه بیزنس باید درست، قابل رشد و آماده اسکیل‌آپ کردن باشد. نکته متمایز این وی‌سی تمرکز بر روی سنجش و ارزیابی منابع انسانی تیم موردنظر است. این نکته برای تیم ما که خیلی بر روی فرهنگ سازمانی انرژی گذاشتیم هم بسیار جذاب بود. سرمایه‌گذار می‌گوید حق وتوی من بر روی نیروی انسانی است واگر نیروی انسانی مورد تایید نباشد کل پروسه روی هوا خواهدبود به‌طور کلی جنس سرمایه‌گذاری در اسمارت‌آپ ونچرز خیلی تفاوت دارد.»

خدادادی در ادامه گفت:«مجموعه اسمارت‌آپ قبلا هم تجربه‌هایی به‌صورت غیر مستقیم در حوزه سلامت و لایف استایل مانند گهواره و کرفس داشته است. شعار اسمارت‌آپ ونچرز «بیا باهمدیگر رشد کنیم» است به همین دلیل تیم کسب‌وکار موردنظر باید کوچبل باشد که بتواند از ظرفیت‌های فوق‌العاده این وی‌سی استفاده کند.»

او در رابطه با برنامه‌های آینده دکتر ساینا و تصمیم برای نحوه تخصیص مبلغ سرمایه‌گذاری گفت:«تمرکز اصلی دکتر ساینا بر روی هسته بیزنس یعنی مشاوره آنلاین پزشکی است که رشد خوبی را ایجاد کند. در این راند جذب سرمایه قصد داریم در بخش مشاوره آنلاین پزشکی حداقل بین ۱۰تا ۱۵درصد رشد داشته باشیم و همچنین مراحل اولیه تحقیق‌وتوسعه برای ورود به حوزه‌های مختلف هم حتما در این راند اتفاق خواهد افتاد.»

بنیانگذار دکتر ساینا ضمن بیان اینکه مبلغ دقیق سرمایه‌گذاری و سهام اعطا شده با صلاحدید طرفین فعلا عمومی نخواهد شد گفت:«این سرمایه‌گذاری چند میلیاردی بیشترین مبلغی است که اسمارت‌آپ تا امروز بر روی پرتفوی خود داشته است و جز بزرگترین سرمایه‌گذاری‌هایی بوده است که اسمارت‌آپ تا امروز انجام داده است.سایر تیم‌هایی که تا امروز اسمارت‌آپ جذب کرده است در مرحله بذر بوده اند ولی این‌بار برروی مدل استیج سرمایه‌گذاری کرده است.»

عرفان اقبالی مدیر توسعه کسب‌وکار اسمارت‌آپ ونچرز در رابطه با هدف و انگیزه این وی‌سی برای سرمایه‌گذاری در شرایط حساس روزهای پایانی سال ۹۸ به خبرنگار آی‌چیزها گفت:«فضای اقتصادی فعلی مشکلات زیادی دارد، از طرفی انگیزه و رغبت سرمایه‌گذارها برای حضور در بازار کم شده است اما با این وجود اسمارت‌آپ به ماموریت و مسیر خود ادامه خواهد داد. دکتر ساینا در حوزه سلامت فعالیت دارد که جز حوزه‌های موردعلاقه اسمارت‌آپ ونچرز است، البته قبل‌تر هم تجربه سرمایه‌گذاری در این حوزه از جمله کرفس و گهواره را داشته‌ایم. ما فکر می‌کنیم افق‌های توسعه برای دکتر ساینا خیلی فراهم است و پلتفرم دکتر ساینا سعی دارد حوزه درمان و سلامت دیجیتال را تاحد زیادی پوشش دهد و میزان دسترسی به این خدمات را در سطح کشور کاملا ایجاد کند. بخش زیادی از کاربران دکتر ساینا در شهرهای بسیار کوچک هستند اما به پزشکان متخصص در شهرهای بزرگ دسترسی کامل دارند. توسعه به خارج از کشور یکی دیگر از فعالیت‌های دکتر ساینا است و اکنون بخشی از درآمد دکتر ساینا درآمد ارزی است.»

مدیر توسعه کسب‌وکار اسمارت‌آپ ونچرز در پاسخ به سوالی در رابطه با مبلغ سرمایه‌گذاری شده گفت:«طبق قرارداد بین طرفین و بنا به صلاحدید مبلغ موردنظر فعلا علنی نخواهد شد اما باید گفت سرمایه‌گذاری عمده اسمارت‌آپ ونچرز است که عدد آن نسبت به موارد قبلی بیشتر بوده است. سرمایه‌گذاری این مبلغ متفاوت بخشی به دلیل بازار این حوزه است و بخش دیگر هم به این دلیل است که دکتر ساینا از لحاظ کیفیت تیم کارآفرینی و دستاوردهایی که داشته قابل توجه بوده است و با توجه به خدمتی که ارئه می‌دهد و نیازی که در بازار وجود دارد شتاب رشد این استارتاپ می‌تواند بیشتر از گذشته باشد.»

به گفته اقبالی، اسمارت‌آپ ونچرز، در سال۹۸  روی ۸ استارتاپ از جمله زبان‌شناس و همراه مکانیک سرمایه‌گذاری کرده است که با برخی از آن‌ها همچنان در حال مذاکره است. او همچنین تاکید کرد که  با توجه به رویکرد اسمارت‌آپ ونچرز  بررسی استارتاپ‌هایی که درخواست سرمایه‌گذاری داشته‌اند با قدرت پیش می‌رود و امسال بیش از ۳۰۰ استارتاپ را بررسی کرده‌اند که بتوانند در این موقعیت بیشتر به تیم‌ها کمک کنند.

1 نظر
  1. Renaldo می گوید

    Link exchange is nothing else but it is just
    placing the other person’s web site link on your page at suitable place and other person will also do similar in favor of you.

    Check out my web site: v bucks generator

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.