رستوران هوشمند معلولان در ژاپن افتتاح شد

به تازگی رستورانی هوشمند در ژاپن افتتاح شده است که به رستوران‌دارها اجازه می‌دهد روبات‌ها را از راه دور کنترل کنند. بنابراین می‌توان این رستوران را یک محیط عالی برای اشتغال معلولان در نظر گرفت.

این روبات های هوشمند اجازه می دهند که افراد مبتلا به انواع بیماری‌ها و اختلال‌های حرکتی به راحتی از راه دور سفارشات مشتریان را ثبت کنند.

اشتغال معلولان حسی و حرکتی همیشه از دغدغه‌های مهم دولت‌های مختلف محسوب شده و به نظر می‌رسد رستوران هوشمند معلولان در ژاپن، به خوبی از پس این دغدغه‌ها بر آمده‌اند. شرکت روباتیک «ارای» اخیرا از روبات OriHime-D که یک ربات ۴ فوتی (۱۲۰ سانتیمتری) است رونمایی کرده است. این روبات می‌تواند از راه دور اداره شود.

درواقع این روبات‌ها دارای دوربین‌های دیجیتال و بلندگو هستند تا اپراتورهای انسانی آنها را شنیده و ببینند که مشتریان چه می‌خواهند. جالب است بدانید که در مرحله بعدی کنترل کننده‌ها از طریق اینترنت به روبات‌های OriHime-D برای حرکت، صحبت با مشتریان و انتخاب اشیاء مانند فنجان قهوه ارتباط برقرار می‌کنند.

در رستوران هوشمند معلولان در ژاپن، حتی افرادی که قادر به صحبت کردن هم نباشند می‌توانند با کمک چشم‌های خود اقدام به تایپ پیام کنند. این روش می‌تواند بر اساس تبدیل موارد تایپی به کلام انجام شود و روبات‌ها را قادر به صحبت کردن با مشتریان کند.

منبع: انتخاب

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.