روبیکا اسنپفود را به چالش میکشد
خرید آنلاین میوه و سبزی با ورود بازیگر جدید داغتر میشود
قابلیت خرید آنلاین و غیرحضوری میوهسبزی، صیفی و محصولات پروتئینی از میادین میوه و ترهبار به اپلیکیشن روبیکا اضافه شد.
به گفته محمد رشیدی، مدیرعامل روبیکا با توجه به شیوع بیماری کرونا و استقبال مردم از خرید آنلاین مایحتاج خود، این شرکت از اول فروردین سرویس خرید آنلاین و غیرحضوری میوه سبزی، صیفی و محصولات پروئتینی را به روبیکا اضافه کرده است.
وی در این باره به آیچیزها گفت: «با توجه به اینکه از 45 میلیون کاربر آنلاین ایران، 36 میلیون نفر از روبیکا استفاده میکنند و در زمان شیوع بیماری کرونا نیز توصیه میشود فاصلهگذاری اجتماعی رعایت شود، با همکاری میادین شهرداری تهران تصمیم گرفتیم امکان خرید آنلاین میوه و سبزی و پروتئین را با قیمت مصوب میوه و ترهبار برای کاربران ایجاد کنیم که در حال حاضر این قابلیت برای شهروندان تهرانی فعال شده است.»
رشیدی در ادامه با توجه به استقبال کاربران از این سرویس، اضافه کرد: «اولین سفارش خرید را در روز سوم فروردین دریافت کردیم هماکنون تعداد ثبت سفارشهای روزانهمان به 2500 عدد رسیده است.»
مدیرعامل روبیکا درباره بازه زمانی ارسال سفارش گفت: «در حال حاضر تیم ما در 13 میدان میوه و ترهبار تهران مستقر هستند که بعد از ثبت سفارش، محصول از نزدیکترین میدان برای آنها ارسال میشود. محصولات در سه نوبت 10، 12 و 16 ارسال میشوند و کاربران تا یک ساعت قبل از این ساعتها میتوانند سفارش خود را ثبت کنند.»
به گفته رشیدی، در حال حاضر برای ارسال سفارشها از سرویس پیک کارپینو استفاده میشود و در ادامه چنانچه تعداد درخواستها افزایش یابد، از سرویسهای حمل بار دیگر شرکتها و استارتاپهای فعال در این زمینه بهره گرفته میشود.
بیشتر بدانید: تاکسیپلاس: بازیگر جدید بازار حملونقل آنلاین
مدیرعامل روبیکا با تاکید بر این موضوع که گردش مالی بازار میوه و ترهبار و پروتئین در تهران سالیانه 20هزار میلیارد تومان است اعلام کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی ایران برآورد میشود 5 درصد این بازار سهم کسبوکارهای آنلاین باشد.
رشیدی در ادامه با اشاره به وجود رقبایی مانند اسنپفود در اکوسیستم سفارش آنلاین میوه و سبزی و پروتئین، قیمت ارزانتر را مزیت رقابتی روبیکا دانست و گفت: «با توجه به تعداد کاربران روبیکا و مزیت قیمتی که برای محصولات ارائه میشود قصد داریم تا بازیگر اول این حوزه ما باشیم. قمیتهایی ارائه شده در پلتفرم روبیکا مصوب میوهو ترهبار میادین است که به صورت میانگین 40 درصد ارزانتر از مغازهها و فروشگاهها است.»
وی افزود: «در بخش تامین اسنپفود رقیب روبیکا است و ما از این رقابت استقبال میکنیم. چون این رقابت باعث میشود هر کدام سرویس بهتری ارائه دهیم. گرچه در حال حاضر مزیت رقابتی ما قیمت محصولات است، در آینده با اضافه کردن قابلیتهای جدید به این مزیتها اضافه میشود.» به گفته مدیرعامل روبیکا جذب کاربران و مخاطبان این اپلیکشن با تبلیغ در تلویزیون ممکن شده و از این لحاظ با مخاطبان اسنپ و دیجیکالا تفاوتهایی دارد. رشیدی با طرح این ادعا که روبیکا در عرصه خرید آنلاین میوه و سبزی و مواد پروتئینی قصد فرهنگسازی دارد، اظهار کرد: «این تفاوتها باعث میشود که هر چقدر هم روبیکا بزرگتر شود، به سهم کسبوکارهایی مانند اسنپ و دیجیکالا فشار وارد نکند و حتی رفتار آنلاین و سفارش میوه و سبزیجات و پروتئین را در ایران توسعه میدهد. برای مثال اگر اسنپفود در حال حاضر روزی 20هزار سفارش میدهد با ده برابر شدن ثبت سفارش در روبیکا، کوچکتر نمیشود بلکه شاید بزرگتر هم شود.»
بیشتر بدانید: رشد ۴برابری سوپرمارکت اسنپ