خدمات جدید سداد به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

راهبر نوآوری و سرمایه‌گذار شرکت سداد در مصاحبه با آی‌چیزها، خبر از خدمات جدید این شرکت داد

امیرحسین صادقی، راهبر سرمایه‌گذاری و نوآوری با بیان اینکه شرکت پرداخت الکترونیک به‌عنوان یکی از تکه‌های پازل در صنعت پرداخت، فعالیت می‌کند، گفت: «رویکرد خود را در سه سطح کسب‌و‌کارهای بزرگ، متوسط و کوچک چیده‌ایم.»

او با بیان اینکه خدمات‌مان را در سه لایه تعریف کردیم، افزود: «لایه اول، دسترس‌پذیری کسب‌وکارها به تکنولوژی‌های جدید طبق بازارهای جدید به‌صورت مشترک است. لایه دوم که بیشتر کسب‌وکارهای متوسط و کوچک با آن درگیر هستند، تکنولوژی‌هایی است که در صنعت پرداخت، توسط سداد توسعه داده شده که ما آن را در اختیار کسب‌وکارهای متوسط و کوچک قرار می‌دهیم تا به پایداری کسب‌وکارها در حوزه تکنولوژی کمک کنیم.»

او با اشاره به اینکه لایه سوم، بحث اینوستمنت است، تاکید کرد: «قرار است نیست نقش وی‌سی را اجرا کنیم یا داشته باشیم. درواقع ما از کسب‌وکارهایی حمایت می‌کنیم که در کُر اصلی کسب‌وکار ما نیستند، اما در نزدیک‌ترین لایه کسب‌وکار ما حضور دارند.»

صادقی گفت: «رشد کسب‌وکارها عملا به بزرگ‌ترشدن کسب‌وکارمان کمک می‌کند، یعنی یک رابطه برد-برد به‌وجود می‌آید.»

او یکی دیگر از برنامه‌های بدنه بزرگ سداد را ورود و کمک به کسب‌وکارهای نوپا برای ارتباط بهتر با آن‌ها دانست و گفت: «به همین دلیل در جشنواره‌های مختلف، به‌ویژه در جشنواره‌هایی که تمرکز استانی دارند، شرکت می‌کنیم.  برای نمونه، حضور در جشنواره وب و موبایل که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، این جشنواره کامیونتی خوبی است و کسب‌وکارهای آنلاین را دور هم جمع می‌کند.»

راهبر سرمایه‌گذاری و نوآوری در ادامه گفت: «نه‌تنها نگاه متمرکز به تهران نداریم، بلکه کوشش می‌کنیم نگاه گسترده در سطح ملی داشته باشیم. یکسری از کسب‌وکارها برای دریافت خدمات نرم پرداخت، با مشکل مواجه هستند که با ایجاد یک پنجره واحد برای کسب‌وکارهای نوآور و فناور، کمک می‌کنیم آن‌ها با سرعت بیشتری این چالش را  پشت‌سر بگذارند.»

او  با بیان اینکه در مذاکراتی که با کسب‌وکارها داشتیم، متوجه شدیم آن‌ها شناخت کافی از خدمات و سرویس‌هایی که مجموعه بزرگ سداد در حوزه فنی و تجاری ارائه می‌کند، ندارند، گفت: «با راهبردهایی این سطح از شناخت را بیشتر کردیم. در جشنواره‌های مختلف هم کوشش کردیم سطح شناخت کسب‌وکارها را نسبت به رویکردهای سداد بیشتر کنیم تا از شرایط فعلی استفاده بهینه‌تری کنند. برای مثال، شاید کسب‌وکاری در یزد تمایل داشته باشد از این خدمات استفاده کند، ولی اطلاعی از آن نداشته باشد. ما سعی کردیم در گام اول، این شناخت را بیشتر و مسیر این فرایند را برای آن‌ها تسهیل کنیم.»

صادقی ادامه داد: «بنابراین ما نگاه مشاوره‌ای داریم تا کسب‌وکارها از ظرفیت‌های ما آگاهی یابند که با توجه به نیاز خود از ظرفیت‌های ما استفاده کنند، این قدم اول است و باید درست برداشته شود. قدم‌ بعدی  این است که در حوزه توسعه بازار، توسعه تکنولوژی و سرمایه‌گذاری با این کسب‌وکارها کار مشترک داشته باشیم. البته رویکردمان برای کسب‌وکارهای بزرگ، متفاوت است.»

او  با بیان اینکه هدف شرکت پرداخت الکترونیک سداد ایجاد همدلی بین بازیگران اصلی اکوسیستم است، تاکید کرد: «ما به‌عنوان یک شرکت فعال در این اکوسیستم به‌دنبال ایجاد یک نقطه مشترک هستیم. هدف ما این است که کسب‌وکارهای بزرگ دیگری مثل سداد را که در این اکوسیستم فعالیت می‌کنند، کنار خودمان قرار دهیم تا این زنجیره ارزش را در سایر کسب‌وکارهای متوسط و کوچک هم ایجاد کنیم.»

او گفت: «به چند دلیل نقطه تمرکز سداد، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است، چراکه این کسب‌وکارها در حال رشد هستند و نیاز به خدمات پایدار دارند. خدمات پایدار عملا جزء راهبردهای اصلی سداد است  به‌ همین دلیل هم به‌عنوان ارائه‌دهنده سرویس پایدار در بازار معرفی و شناخته شده است. گام دیگر این است که به این کسب‌و‌کارها کمک کنیم به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند و اگر نیاز به تکنولوژی خاصی داشتند در اختیارشان قرار دهیم. شاید کسب‌وکارها نیاز مالی هم داشته باشند، اما هدف  این است که به بحث سرمایه‌گذاری به‌عنوان آخرین گزینه فکر کنند.»

به گفته او، سداد در سه مرحله به کسب‌وکارها  کمک می‌کند که خدمات پایدار ارائه و  از تکنولوژی بهتری استفاده کنند و به بازارهای جدید دست یابند، در عین حال اگر برای توسعه کسب‌وکارشان نیاز باشد در بخشی سرمایه‌گذاری انجام شود،  اگر در راستای برنامه‌های پرداخت الکترونیک سداد و سیاست‌های آن باشد، اقدام خواهد شد.

او تاکید کرد: «لایه پربیزینس ما در لایه هسته اصلی کسب‌وکار ما قرار نمی‌گیرد. اما کسب‌وکارهایی به‌صورت مستقیم روی هسته اصلی کسب‌وکار ما هستند. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین از طریق آی‌پی‌جی کارشان را انجام می‌دهند یا نیاز به خدمات دیگری دارند. درواقع ارزش‌افزوده‌ای ایجاد می‌کنند که در بیزینس ما به‌صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد. با سداد می‌توانیم رشد هم‌زمان کسب‌وکارها را تجربه کنیم.»

خواندن این مطالب شاید برایتان جالب باشد:

۶ میلیون تراکنش آنلاین توسط پرداخت‌یارها انجام می‌شود
اختلال در اینترنت همیشه به شرکت‌های پذیرنده اعلام می‌شود
تیم‌های برگزیده چالش فین‌تک را بشناسید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.