سفرمارکت، موتور جستوجوی گردشگری
سفرمارکت چهارشنبه 25 دیماه، دورهمی را برای آشنایی با اهالی رسانه برگزار کرد
سفرمارکت زیرمجموعه و برندی از شرکت ایرسا است؛ ایرسا با رویکردی نوین در بازار گردشگری ایران در سال ۱۳۹۱ شکل گرفت. هماکنون ایرسا تنها شریک تجاری شرکت بینالمللی iati در بازار ایران برای ارائه خدمات سفر در حوزه B2B و بهصورت کاملا آنلاین به آژانسهای هواپیمایی سراسر ایران است.
به گفته میثم کیهانی، مدیر دیجیتال مارکتینک سفرمارکت، در ایران حدود دو هزار و سیصد آژانس مسافرتی و هواپیمایی وجود دارد که دارای بند الف یا ب هستند. « 1900 آژانس از خدمات و سرویسهای ایرسا استفاده میکنند.»
او با بیان اینکه با رشد اینترنت در کشور در صنعت گردشگری انحصارطلبی بهوجود آمد، گفت: «برخی از آژانسهای مسافرتی و هواپیمایی که با صنعت و دانش دیجیتال آشنایی نداشتند، افت شدیدی کردند و انحصارطلبی باعث شد بازار بدون رقابت باشد و اولین کسی که از بازار بدون رقیب ضرر میکند، مشتری است.»
کیهانی ادعا میکند که سفرمارکت، مارکتپلیس است و به آژانسهای مسافرتی و شرکتهای گردشگری یک حجره میدهد که خدمات و محصولاتشان را ارائه کنند و آژانسهای آنلاینی که دارای مجوز های لازم باشند، میتوانند خدمات خود را در سایت سفرمارکت بفروشند.
او مقایسه سفرمارکت با آژانسهای فروش بلیت را بیمعنی دانست و گفت: «سفرمارکت امکان مقایسه همه قیمتها را به مشتری میدهد. شعار ما این است که به گوگل احتیاجی نداریم، چراکه خود موتور جستوجوی سفر داریم.»
کیهانی رویکرد اصلی مارکتسفر را اینگونه توضیح داد: «در سفرمارکت همه برنده هستند هم تمامی آژانسها و هم خریداران و از قابلیتهای اصلی این استارتاپ، جستوجو و مقایسه آژانسها در یک پلتفرم،صرفهجویی در زمان، اطمینان از کیفیت خدمات، ارائه همه خدمات مربوط به سفر (بهزودی ویزا، بلیت اتوبوس، قطار و بیمه و …)، ارائه ارزانترین بلیت هواپیمای داخلی و خارجی.»
کیهانی در پایان گفت: «استارتاپ ما یک کسبوکار نوپاست که بر پایه ۲۲ سال تجربه در صنعت گردشگری پدید آمده است. سفرمارکت ترجیح میدهد بهجای تبلیغات انبوه، روی تبلیغات خلاق و کسب رضایت مشتری تمرکز کند.»
مطالب مرتبط:
سهم علی بابا از فروش بلیت هواپیما آب رفته؟ میخواهیم برند بزرگ بازار گردشگری باشیم