سمینار راهکار ویژه صنایع پتروشیمی S.E.P. 2019 برگزار شد

سمینار راهکار ویژه صنایع پتروشیمی برای نسختین بار در ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۹۷ با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه ERP و یکپارچگی منابع سازمان توسط شرکت توسعه یکپارچه ایلیا در هتل سیمرغ تهران برگزار ‌شد.

به گزارش آی چیزها در این رویداد، احمد تولایی عضو هیئت‌مدیره شرکت مگفا در زمینه دلایل و ضرورت‌های برگزاری این همایش گفت: سازمان‌ها برای بقاء خود نیازمند به بهینه‌سازی منابع یا همان ۴M -نیروی انسانی (Man power)، تجهیزات (Machinery)، پول (Money) و کالا (Material)- هستند. به‌منظور برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت بهینه منابع در صنعت پتروشیمی نیاز داریم که در زنجیره ارزش این صنعت از خط تولید تا انتها به‌صورت یکپارچه از اتوماسیون استفاده کنیم. استفاده از نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی منابع سازمان درنهایت منجر به کاهش هزینه، افزایش رقابت‌پذیری در داخل کشور و به دست آوردن بازار هدف در خارج از کشور خواهد شد.

پتروشیمی

همچین بزرگمهری، نائب رئیس انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری استان تهران (آشنا)، ضمن تأکید بر اینکه در دنیا به‌جز ایران تمامی پتروشیمی‌ها از ERP استفاده می‌کنند، افزود: تغییرات لحظه‌ای در حوزه قیمت، مواد اولیه، موضوع بهایابی و واکنش سریع به نیازهای بازار بدون ERP امکان‌پذیر نیست.

به گفته او «در بحران‌های اقتصادی کلیه سازمان‌ها باید به دنبال کاهش هزینه‌ها باشند و این مهم بدون در اختیار داشتن سیستمی که به‌صورت لحظه‌ای وضعیت هزینه‌ها را پایش نکند قابل دستیابی نیست. ERP را نباید جزو کالای لوکس شمرد چرا که حرکت به سمت ERP با رویکرد مناسب، موفقیت این پروژه را محقق خواهد نمود.»

پتروشیمی

در ادامه این رویداد، دبیر سمینار با اشاره به سخنرانان حاضر در برنامه افزود: مخاطب این سمینار پتروشیمی‌ها هستند، و هدف ما گسترش فرهنگ ERP در صنایع نفت و گاز در جهت رسیدن به بهره‌وری هر چه بیشتر در این صنعت می‌باشد همچنین اعلام گردید اینگونه گردهمایی ها برای سایر صنایع هم توسط شرکت ایلیا برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.