شبکه ارتباطات جهانی برای IoT در فضا تشکیل می‌شود

یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد با ارسال ۱۵۰ ماهواره کوچک، شبکه ارتباطات جهانی برای اینترنت اشیا فراهم کند. این ماهواره‌ها به اندازه کف دست هستند. هدف این شرکت ایجاد شبکه‌ای از ماهواره ها جهت فراهم کردن ارتباطات جهانی «اینترنت اشیا» است.

استارتاپ مخابراتی Swarm Technologies از سازمان کمیسیون مخابرات فدرال (FCC) درخواست کرده تا تعداد بیشتری ماهواره کوچک به فضا ارسال کند. این درخواست درحالی اعلام شده که شرکت مذکور برای ارسال ۴ ماهواره به فضا در سال گذشته با جریمه ۹۰۰ هزار دلاری روبرو شده است.

شرکت «سوارم» در سال ۲۰۱۷ خواستار ارسال ۴ ماهواره آزمایشی به فضا بود اما درخواست شرکت رد شد. با این وجود سوارم در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی ۴ ماهواره را به مدار زمین فرستاد.

کمیسیون فدرال مخابرات در ماه ژوئن تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد و جریمه‌ای اندک برای شرکت تعیین کرد؛ همچنین به طور موقت به ماهواره‌ها اجازه فعالیت داد.

اکنون طبق اسناد به دست آمده، سوارم یک روز پس از دریافت حکم، موافقت FCC درخواستی برای ارسال ماهواره‌های بیشتر به فضا و تشکیل شبکه ارتباطات جهانی اینترنت اشیا ارسال کرد. جالب آنکه طبق این درخواست سوارم قصد دارد ۱۵۰ ماهواره کوچک Spacebees رابه آسمان بفرستد.

در بیانیه درخواست این شرکت آمده است: سوارم خدمات ارتباطات دو طرفه را ارائه می کند که به کاربران اجازه می‎دهد در هر نقطه ای از جهان اطلاعات ارسال و دریافت کنند. شبکه سوارم به سرعت راه اندازی می‌شود و خدمات تجاری را حتی قبل از تکمیل شبکه ارائه خواهد کرد.

ماهواره‌های Spacebee به اندازه کف دست انسان (ابعاد ۱۱ در ۱۱ در ۲.۸ سانتیمتری) هستند که وزنشان بین ۰.۴ تا ۰.۷ کیلوگرم تخمین زده می‌شود. این ماهواره را می‌توان با هزینه‌ای کمتر از نسخه‌ای معمول ساخت و به آسمان فرستاد. همچنین به دلیل ابعاد کوچک ماهواره می‌توان تعداد انبوهی از آنها را به طور همزمان به آسمان برد.

طبق بیانیه درخواست سوارم، این شرکت تصمیم دارد ارسال ماهواره‌ها به فضا را از یکم مارس آغاز کند و تا پایان سال ۱۵۰ ماهواره را به مرحله عملیاتی برساند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.