آرشیو اخباراخبار و گزارش هااسلاید اصلی

دلایل لندو برای قطع همکاری با دیجی‌کالا

قطع همکاری لندو با دیجی کالا

لندو (ایران رنتر سابق) همکاری خود را با دیجی‌کالا  خاتمه داد

لندو، پلتفرم فروش اقساطی با انتشار بیانیه‌ای همکاری خود با این فروشگاه اینترنتی قطع کرد. این پلتفرم دلیل این کار را به حاشیه رفتن سایر فروشگاه‌ها، مبارزه با بازار تک قطبی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اعلام کرده است.

لندو معتقد است که با حذف دیجی‌کالا  راه برای افزایش مشتری و رشد فروش صدها فروشگاه‌ آنلاین ایرانی در لندو کسب‌هموار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «لندو طی همکاری با ۶۰۰ فروشگاه آنلاین از جمله آراد موبایل، دیجی دو، گوشی شاپ، بیمه‌بازار، مدیسه، ایسام و… امکان خرید اقساطی از این فروشگاه‌ها را برای مشتریان فراهم می‌آورد. گزارش سال ۹۸ همکاری لندو با فروشگاه‌های آنلاین نشان می‌دهد که دیجی‌کالا  با کسب سهم فروش ۶۴ درصدی، در جایگاه اول گروه فروشگاه‌های آنلاین دارای بالای ۴۰ میلیارد فروش در لندو قرار گرفته است. اما اوایل امسال لندو تصمیم گرفت همکاری خود را با بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایرانی یعنی دیجی‌کالا  خاتمه دهد.

دلیل حذف دیجی‌کالا  از این پلتفرم این بوده که تمرکز درخواست‌ها برای خرید از دیجی‌کالا  باعث به حاشیه رفتن فروشگاه‌های دیگر شده بود. یکی از اهداف لندو مقابله با بازار تک‌قطبی و حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط است. با حذف دیجی‌کالا  راه برای افزایش مشتری و رشد فروش صدها فروشگاه‌ آنلاین ایرانی در لندو هموار می‌شود. این رشد، رضایتمندی بیشتر فروشگاه‌ها با لندو را نیز رقم خواهد زد.

طی این مدت، سهم بزرگ فروش دیجی‌کالا، میان سایر فروشگاه‌های آنلاین پخش شده و این اقدام به رشد و رونق بیشتر فروشگاه‌های کوچک‌تر و تخصصی کمک می‌‌کند.

در این تصویر توزیع یکنواخت‌تر فروشگاه‌ها در سهم از فروش به چشم می‌خورد. در این بین اغلب فروشگاه‌های فعال با رشد ۱۰۰درصدی مواجه شدند. این مهم، در همکاری استراتژیک‌تر و پیشبرد جدی‌تر اهداف مشترک میان آن‌ها و لندو رو به همراه داشته است.

همچنین لندو تصمیم دارد برای جلب رضایت فروشگاه‌های کوچک‌تر، از منابع و کانال‌های ارتباطی خود برای معرفی و دیده شدن هرچه بیشتر این فروشگاه‌ها استفاده کند.»

لندو همچنین در این بیانیه با اشاره به آمار قبل و بعد از قطع این همکاری با دیجی‌کالا عنوان کرده است: «شاید تصور شود که حذف دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین، لندو را تحت‌تاثیر قرار داده و به آن آسیب برساند اما این اتفاق نیفتاده است.

در حال حاضر بیش از ۱ ماه از آن میگذرد و گزارش‌ها و آمار این مدت نشان می‌دهد که از زمان حذف دیجی‌کالا  از فهرست فروشگاه‌های لندو، حجم درخواست‌ها تغییری نکرده و درخواست‌ها از مسیر دیجی‌کالا خارج و به سمت فروشگاه‌های دیگر هدایت شده‌ است.»

دیدگاهتان را بنویسید