محدودیت دسترسی به اپلیکیشن‌های ios مختص ایران نیست

چند ساعتی است که همه جا صحبت از محدودیت دسترسی کاربران گوشی‌های اپل به اپلیکیشن‌های ios مانند آپ و اسنپ و … است و تبدیل به دغدغه‌ای برای استفاده‌کنندگان گوشی‌های این برند شده است، در این چند ساعت بسیار شنیدیم که نمی‌دانستیم آپ کار نمی‌کند و کالایی خریدیم و شرمنده شدیم یا به امید اسنپ بودیم و دیر به قرار رسیدیم و ….

محمود زوارئی، مدیرعامل شرکت پشتیبانان پردازش آسمان در این رابطه و علت این محدودیت در گفت‌وگو با آی‌چیزها توضیح می‌دهد: «اپل یکی سری مجوزهای شخصی و یک سری مجوز اینترپرایز دارد. مجوز اینترپرایز به شما اجازه می‌دهد که بجای اینکه داخل اپل‌استور بروید، لینک مستقیم برای اپ‌هایتان بدهید، یعنی شما به این ترتیب می‌توانید مستقیما برنامه را روی سایتتان بگذارید و کاربر یا مخاطب، آن را دانلود کند؛ دقیقا مثل روندی که برای اندرویدها انجام می‌شود.»

او در ادامه اشاره می‌کند که بانک پاسارگاد و مجموعه‌های دیگری که می‌توانستند هزینه بالاتری پرداخت کنند، این کار را اینترپرایز کردند. جایی هم مثل سیب‌اپ، اکانت اینترپرایز خودش را گرفته و هر مجموعه‌ای که می‌خواسته اپ ios منتشر کند، از اکانت خودش، اپ‌های دیگر را هم منتشر کرده و روی سیب‌اپ گذاشته است.

تمام اینترپرایزهای دنیا دچار مشکل شده‌اند

زوارئی ادامه می‌دهد:‌«الان تصور بر این است که اکانت‌های ایرانی دچار مشکل شده ولی تمام اینترپرایزهای دنیا دچار مشکل شده است. فقط برای گروه خاصی مانند برنامه‌های ایرانی یا استارتاپی نیست و تمام اینترپرایزها در کشورهای دیگر هم مسدود شده و اپل مجدد آنها چک می‌کند. دلیل این اقدام اپل هم این بوده که این اینترپرایزها را برای کرک کردن برنامه‌ها استفاده می‌کنند و چون مشکل امنیتی داشته همه را مسدود کرده‌اند که به این مسئله رسیدگی کنند.»

مدیرعامل پشتیبانان شرکت پردازش آسمان می‌گوید: «اصلا ربطی به مباحث مالی یا بانکی یا مواردی که می‌شنویم و مطرح شده ندارد، کل اکانت‌های اینترپرایز دنیا را برای ری‌ویو گذاشتند و احتمالا این پروسه ری‌ویو که تمام شود دوباره اکانت‌ها برمی‌گردد.» او اضافه می‌کند با توجه به اینکه اینترپرایزهای خارجی هم به همین مشکل گرفتار شده‌اند، ربطی به ایران ندارد؛ هر چند اگر بفهمند ایرانی‌‌ است ممکن است که کلا محدود کنند ولی چیزی که الان پیش آمده ربطی به ایرانی بودن اپلیکیشن‌ها ندارد.

او در رابطه با اینکه این ری‌ویو ممکن است چقدر زمان ببرد توضیح می‌دهد: «ری‌ویو‌های اپل معمولا طولانی مدت است و مشخص نیست که چه زمانی طول بکشد و هنوز به صورت قطعی چیزی مطرح نشده است ولی چیزی که وجود دارد این است که در این داستان فقط ایران درگیر نیست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.