معرفی چند کسب‌ و کار اینترنت اشیا دیگر

اینترنت اشیا همچنان در حال رشد و گسترش ازنظر تعداد شرکت‌ها، محصولات و برنامه‌های کاربردی است که نشان می‌دهد مرتبط شدن دستگاه‌ها، لوازم خانگی، خانه‌ها و وسایل نقلیه ما با هم چقدر مفید خواهد بود. در اینجا به چند نمونه دیگر از شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای اینترنت اشیا که دست به ابداع، اختراع و نوآوری زده‌اند اشاره می‌کنیم:

سامسارا (Samsara)

کسب و کارهای اینترنت اشیا

شرکت تولیدکننده سیستم‌های اینترنت اشیا ۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است

سامسارا یکی از کسب‌ و کارهای اینترنت اشیا است. این شرکت عرضه کننده اپ‌های صنعتی و مرتبط با ناوگان‌ها است. پلتفرم اینترنت اشیای سامسارا خدماتش را در ارتباط با پایش مصرف انرژی، کاربرد منابع و ردگیری وسایل نقیله ارائه می‌کند.

هولوگرام (Hologram)

هولوگرام، یک پلت‌فرم ارتباطی همراه یا موبایل است که امکان اتصال تجهیزات اینترنت اشیا را فراهم می‌کند. مجموعه‌هایی که قرار است یک ناوگان را مدیریت کنند می‌توانند نظارت خود را بر تمام دارایی‌ها و رانندگان بهبود بخشند، در حالی که شرکت های مختلف این توانایی را دارند که از قابلیت ضبط و ارزیابی داده‌های دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا بهره‌مند گردند.

اویر

اویر به عنوان یکی دیگر از کسب‌ و کارهای اینترنت اشیا محصولات متفاوتی دارد؛ از جمله گلو که نوعی ابزار پایش هوا با پلاگ هوشمند است. مزایای متنوعی را برای مصرف‌کنندگانی که از این محصولات اینترنت اشیا استفاده می‌کنند ارایه می‌دارد. جنبه نظارت بر هوا دستگاه، سموم و مواد شیمیایی را در هوا ردیابی و سپس توصیه می‌کند که چگونه می‌توان کیفیت هوا را بهبود بخشید.
اطلاعات و راهنمایی در اپ همراه تحویل داده می‌شود. این دستگاه همچنین به تجهیزات دیگر مانند Google Home یا Amazon Echo متصل می‌شود، به این ترتیب قادر است اشیایی را مانند رطوبت‌سازها که به شبکه خانگی متصلند روشن نماید.

تی‌پی لینک (TP Link)

این بازیگر دنیای اینترنت اشیا، لامپ حبابی هوشمند ال‌ای‌دی با امکان تغییر سایه نور را عرضه می کند که به کاهش مصرف انرژی در حالی که هدف کنترل نور منزل باشد، کمک می‌کند. این فناوری درحالی که به صورت مستقیم به وای‌فای خانه متصل باشد، به کمک برنامه Kasa از هرجای خانه قابل مدیریت است، بنابراین می‌توان رنگ و روشنایی را تنظیم، مصرف انرژی را ردیابی و برای آن برنامه‌ای مشخص کرد تا در زمان‌هایی مشخص روشن و خاموش گردد. همچنین با الکسا آمازون و دستیار گوگل و همچنین دستگاه‌های آندرویدی و iOS سازگاری دارد.

تاکیز (Talkies)

یکی از شاهکارهای این فناوری که به عنوان یکی از کسب‌ و کارهای اینترنت اشیا روز به روز نیز بر شهرت آن افزوده می شود ارائه راهی برای در تماس بودن کودکان با دوستانشان و امکان چت بین آنها بدون نیاز به داشتن تلفن هوشمند است. پیام‌ها را می‌توان از اپ گوشی به یک اسباب‌بازی ارسال کرد. به این ترتیب یک راه آسان و امن برای همراهی بچه‌ها در گفتگوهای دوستانه و به دور از صفحات مانیتورها در دسترس والدین قرار می‌گیرد.

ری

ری نگاهی اجمالی است به آنچه که آینده کنترل تلویزیون خواهد بود؛ با این پلتفرم گوشی‌ هوشمند که با صدها دستگاه کار می‌کند، دیگر نیازی به داشتن تعداد زیادی دستگاه‌های کنترل اضافی ندارید.
علاوه بر کنترل تمام دستگاه‌های سرگرمی، یک موتور توصیه‌کننده دارد که از انتخاب‌های شما در زمان تماشای برنامه‌های تلویزیونی یاد می‌گیرد، بنابراین می‌تواند به شما در پیدا کردن برنامه‌‌هایی با محتویات مورد علاقه کمک کند.

کوجو (CUJO)

کوجو یکی دیگر از کسب‌ و کارهای اینترنت اشیا است که فایروال هوشمند عرضه می‌کند. این فناوری از خانه شما که در آن همه چیز به همه چیز متصل است محافظت می‌کند و سبب امنیت تمام دستگاه‌های آنلاین و محافظت از آنها در برابر حملات هکرها و دیگر تهدیدات می‌گردد. والدین همچنین می توانند از این ابزار برای نظارت و کنترل فرزندانشان در دسترسی به اینترنت برای حفظ امنیت آنها استفاده کنند.
سطوح امنیتی این فناوری اینترنت اشیا مشابه سیستم‌های امنیتی است که کسب و کارها برای محافظت از دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

آراینت (Arrayent)

پلتفرم مبتنی بر کلاود اینترنت اشیا است که در حال حاضر، برندهای بسیاری برای اتصال و نزدیک شدن به مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند و شامل اتصال محصولات و همچنین فرآیندهای کسب و کار و بخش‌های مختلف می‌شود.
این پلتفرم همچنین راهی را برای به اشتراک گذاشتن تمام داده‌ها ارائه می‌کند، به گونه‌ای که اطلاعات به صورتی جمع‌آوری شوند تا کل شرکت بتواند به راحتی به آنها دسترسی داشته و با تجزیه و تحلیلشان امکان همکاری بیشتر و درک بهتر فراهم گردد.

سونوس (Sonos)

یک بلندگو خانگی آنلاین به نام پلی فایو است که صدایی باور نکردنی را ارائه می‌دهد و به تمام انواع تجهیزات متصل می‌شود. موسیقی را به جای بلوتوث در بستر وای‌فای پخش می‌کند، بنابراین حتی اگر یک تماس تلفنی دریافتی وجود داشته باشد موسیقی همچنان از گوشی‌های هوشمند پخش خواهد شد. این تکنولوژی تجسم چگونگی جمع‌آوری تمام سرگرمی‌های به سهولت برای یک تجربه صوتی باور نکردنی است.

انوکسیا‌ تریبی (Invoxia Triby)

این یک اسپیکر قابل حمل هوشمند است که می توانید آن را به یخچال خود بچسبانید و یا آن را در هرجایی از خانه که خدمات صوتی آلکسا را ارائه می‌دهد در دسترس داشته باشید. می‌توانید پیام های دیجیتالی برای خانواده خود ارسال کنید، آلارم‌ها را تنظیم کنید، آن را با تلفن خود هماهنگ سازید تا برای شما تماس تلفنی بدون نیاز به شماره گیری انجام دهد، تجهیزات خانگی خود را کنترل کنید، اخبار گوش دهید و اطلاعات را از اینترنت دریافت کنید و از همه راحت‌تر پخش موسیقی داشته باشید.

بادی (Buddy)

فناوری بادی‌ راهی را برای پایش کامل عرضه می‌دارد که می‌توان آن را برای مدیریت تمام داده‌های اینترنت اشیا به کار گرفت. این فناوری که در خانواده اینترنت اشیا می گنجد شامل سخت افزار ویژه اینترنت اشیا، زیرساخت درابعاد مختلف داده، یک پورتال عملیاتی، ارتباط موبایل و داشبوردهای لازم است.

کسب و کارها می‌توانند از این دستگاه اینترنت اشیا برای فهم بهتر و بیشتر تمام داده‌هایی استفاده کنند که از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات پس از اتصال همه انواع دستگاه‌ها با هم ایجاد می‌شوند.

گفتنی است اینها تنها چند نمونه از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و محصولات اینترنت اشیا هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.