سومین همایش نمایشگاه تهران هوشمند برگزار می‌شود

گذر نوآوری شهری در پلازای هفت‌تیر برگزار می‌شود

نشست خبری سومین همایش نمایشگاه تهران هوشمند با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و علی یقطین، رئیس دبیرخانه تهران هوشمند برگزار شد.

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این نشست گفت: «همایش نمایشگاه تهران هوشمند یکی از کلان برنامه‌های مختص تحقق تهران هوشمند است. برنامه تهران هوشمند برنامه اصلی شهرداری تهران برای حرکت به سمت تحقق شهر هوشمند است. ما در سال ۹۷  بیشتر درگیر ایجاد زیرساخت‌ها بودیم اما در سال ۹۸ اجرای برنامه‌های مربوط به تهران هوشمند را آغاز کردیم و امروز برنامه تهران هوشمند به فاز اجرایی رسیده است.»

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران تاکید کرد: «تا امروز پروژه‌های زیادی در زمینه تهران هوشمند انجام شده است. برخی از این پروژه‌ها در هفته جاری رونمایی خواهند شد. شهرداری برای حرکت تهران به سمت هوشمندسازی برمبنای چالش‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برنامه‌ریزی کرده است و در این زمینه نیاز به مشارکت و نظرخواهی بخش خصوصی داریم. این همایش صرفا روی هوشمندسازی شهر تهران تمرکز ندارد و هدف اصلی آن انتقال تجارب و گسترش ارتباطات در زمینه نوآوری است.»

فرجود اضافه کرد: «رویداد تهران نوآور را از ابتدای امسال برای ارائه نیازمندی‌های فناورانه و نوآورانه مثل استارتاپ‌ها آغاز کردیم. چهارمین سری از برنامه‌های تهران نوآور را با محوریت داده‌های شهری، نیازمندی‌ها و فرصت‌ها و با تحلیل مبتنی بر بیگ‌دیتای و هوش‌مصنوعی ۱۲ آذرماه برگزار خواهذ شد. علاوه بر این، گذر نوآوری شهری در پلازای هفت‌تیر با هدف ارائه و  شناسایی طرح‌های کاربردی برای شهروندان برگزار می‌شود و این طرح‌ها به‌صورت مستقیم در دسترس مردم قرار می‌گیرد.»

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در نشست خبری سومین همایش نمایشگاه تهران هوشمند اضافه کرد: «در این نمایشگاه به دو چالش هکاتون پرداخته‌ایم. همچنین چالش هوش‌مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری با همکاری دانشگاه امیر کبیر و ۴۵ تیم تخصصی و سومین چالش نوآوری تهران هوشمند در کارخانه نوآوری برگزار خواهد شد که در این راستا داده‌ها و ای پی آی موردنیاز در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد.»

شاید برایتان جالب باشد

تهران هوشمند، برنده جایزه جهانی شهر هوشمند۲۰۱۹

او همچنین ضمن تاکید بر اینکه شعار همایش امسال، داده‌محوری برای حل معضلات شهری است، گفت: «افتتاح ۳ مرکز نوآوری شهر هوشمند، برگزاری تور رایگان، سخنرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای شواری شهر، برگزاری ۱۲ پنل در حوزه معضلات شهری، برگزاری نمایشگاه ویژه استارتاپ‌ها برای عرضه خدماتشان و حضور کافه سرمایه برای سرمایه‌گذاری و مذاکره با استارتاپ‌ها از دیگر برنامه‌های این رویداد است.»

فرجود در ادامه اضافه کرد: «رونمایی از نسخه جدید تهران من، با افزودن امکان خرید بلیت مترو، بی‌آرتی از طریق گوشی موبایل، امکان ارسال اطلاعات در حوزه شهری در تهران من، به همراه ارسال فیلم و عکس، رونمایی از اپلیکیشن ویژه دوچرخه‌سواران برای مسیریابی و رونمایی از امکان شارژ کارت بلیت‌ها به‌صورت آنلاین از برنامه‌های این نمایشگاه است. تاکنون ۶۵۰ دیتاست در داده‌نمای شهرداری بارگذاری شده است. در زمینه توسعه نواحی نوآوری، مناطق ۲ و ۶ برای تمرکز پایلوت انتخاب شده است. همچنین ایجاد مراکز نوآوری در مناطق دیگر تهران در دستور کار قرار دارد.لازم به یادآوری است، از سال ۶۳ آمار مربوط به بخش‌هایی از شهر تهران را منتشر کرده‌ایم.»

او در پایان گفت: «بعد از همایش تهران هوشمند سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و وزارت آی‌سی‌تی امضا کردیم که خروجی‌های خوبی داشت. در حال حاضر با تمرکز روی فعالیت‌های نوآورانه با هر دو ارگان به‌صورت مستمر همکاری داریم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.