دوره‏‌های آموزشی تخصصی اینترنت اشیا در حال برگزاری است

پنجمین دوره جامع تلفیقی از بوت‏‌کمپ اینترنت‌اشیا و دوره‌‏های جامع  پیشین است

پنجمین دوره‌‏های آموزشی جامع  اینترنت‌اشیا به همت مرکز تحقیقات اینترنت‌اشیا با حمایت ستاد توسعه فناوری‏‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در آذر ماه سال‌جاری در تهران برگزار خواهد شد.

مرکز تحقیقات اینترنت‌اشیا هدف برگزاری از پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت‌اشیا (IoT WAY5) و دومین دوره تخصصی امنیت اینترنت‌اشیا (IoTSafe2) را  توانمندسازی دانشجویان، مهندسان و متخصصان کشور برای حضور در اکوسیستم هوشمندسازی و اینترنت‌اشیا عنوان کرد.

پنجمین دوره‌‏های آموزشی جامع اینترنت‌اشیا که تلفیقی از بوت‏‌کمپ اینترنت‌اشیا و دوره‌‏های جامع (IoTWay) پیشین است، در قالب آموزش مفهومی و عملیاتی برگزار خواهد شد که در پایان دوره، شرکت‌‏کنندگان علاوه بر فراگیری لایه‌‏های اینترنت‌اشیا براساس سرفصل‌‏های زیر، قادر به پیاده‌‏سازی سناریوهای هوشمندسازی به‌صورت آزمایشگاهی نیز خواهند بود.

در این دوره آموزش جامع، مفاهیم، اقتصاد و مدل‏‌های تجاری اینترنت‌اشیا، سخت‏‌افزار، ارتباطات و مخابرات اینترنت‌اشیا، پلتفرم‏‌های اینترنت‌اشیا و هوش‌ مصنوعی و امنیت و حریم خصوصی اینترنت‌اشیا آموزش داده خواهد شد.

همچنین در دوره تخصصی طراحی و ارزیابی پروتکل‌‏های امنیتی و حریم خصوصی اینترنت‌اشیا (IoT Safe2)، به اهمیت امنیت اینترنت‌اشیا با تکیه بر الزامات امنیتی براساس چارچوب چهارلایه‌‏ای پیشنهادی مبنی بر لایه سخت‌‏افزار، لایه شبکه، لایه هوش مصنوعی و لایه برنامه کاربردی پرداخته خواهد شد. در این دوره، علاوه بر بحث در زمینه تهدیدات و آسیب‌پذیری‌‏های متداول در معماری اینترنت‌اشیا، روش‌‏های طراحی و ارزیابی پروتکل‌‏های امنیتی مورداستفاده در لایه‌‏های مختلف نیز مطابق با معماری امن چهار لایه، تدریس خواهد شد.

همچنین در  دومین دوره تخصصی طراحی و ارزیابی پروتکل‌‏های امنیتی و حریم خصوصی اینترنت‌اشیا، مفاهیم، ابعاد و تهدیدات امنیتی و حریم‌خصوصی در اینترنت‌اشیا، راهکارهای موجود برای حفظ حریم‌خصوصی، اصول طراحی پروتکل‌های امنیتی و بررسی اجزای پایه امنیتی رمزنگاری، تشریح نمونه‌های جدید پروتکل‌های امنیتی ارائه ‌شده برای اینترنت‌اشیا در سال‌های اخیر، آموزش نحوه تحلیل امنیتی پروتکل‌ها و بررسی حملات مطرح و مروری بر فناوری بلاکچین و کاربرد آن در امنیت اینترنت‌اشیا تدریس خواهد شد.

برای ثبت‏‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، به سایت مرکز تحقیقات اینترنت‌اشیا مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.