پنجمین دوره چالش‌های حوزه ICT برگزار می‌شود

حضور بیش از ۲۰۰ نفر از برنامه‌نویسان در پنجمین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف

رویداد Programming Challenge با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از نخبگان برنامه‌نویسی کشور توسط گروه Sharif ICT با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیر ماه و در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می شود.

رویدادهای ICT Challenge مجموعه مسابقاتی با هدف شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار است که تحت یکسری قوانین خاص و در جهت حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی گروه شریف آی سی تی مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

پنجمین دوره چالش ‌های حوزه ICT که پیش از این قرار بود در روزهای ۵ و ۶ تیر برگزار شود به علت چالش‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرد به تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیر موکول شد.

این مسابقات با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا، شبکه نوآوری پلنت، شرکت تجارت الکترونیک دی، بانک تجارت، شرکت وب کاران ایمن (شبکه پرداخت ای دی پی) و ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند‌سازی برگزاری می‌شود.

در مرحله اول این رقابت مهارت حل مساله تیم‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرند. به این صورت که شرکت‌کنندگان در ابتدای مسابقه تعدادی سوال که از چالش‌های واقعی در حوزه برنامه‌نویسی است را دریافت می‌کنند و حدود ۱۰ ساعت باید این مسائل را حل کنند. در کل این مدت تیم داوری و تیم منتورها در کنار شرکت‌کنندگان هستند و تیم‌ها را تحت نظر دارند. تیم‌ها پس از حل مسائل پاسخ‌های خود را از طریق سامانه مسابقات به داوران ارسال می‌کنند.

در مرحله دوم پنجمین دوره چالش ‌های حوزه ICT خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی تیم‌ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت. در روز دوم مسابقات تیم داوری رویداد کلیه تیم‌هایی که پاسخ مسائل را در سامانه داوری ثبت کرده‌اند را به ترتیب زمان ثبت پاسخ در سامانه جهت ارائه حضوری راه­ حل‌ها و دفاع از پاسخ های خود به محل مخصوص داوری مسابقات فرا ­خوانده می‌شوند. هر تیم حدود ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا با طراحان چالش‌ها به بحث و گفتگو بنشینند.

روز اول این رویداد با سخنرانی امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران آغاز می‌شود و تیم‌ها در دو نوبت ۳ ساعته و ۵ ساعته به رقابت می‌پردازند.

روز دوم تیم‌ها به مدت ۴ ساعت به صورت حضوری راه‌حل‌ها و ایده‌های خود را به داوران ارائه می‌دهند. همچنین در روز دوم تیم‌های برتر توسط داوران انتخاب شده و به آن‌ها جوایز نقدی تعلق می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.