کارپی؛ محصول مشترک کارپینو و فون‌پی

سرویسی برای پرداخت راحت‌تر کرایه در تاکسی‌های اینترنتی

کارپینو پس از همکاری با اپلیکیشن آی‌گپ و ارائه سرویس از طریق این اپ، همکاری جدیدی با اپلیکیشن فون پی آغاز کرده است. همکاری‌ای که نتیجه آن ایجاد سرویسی با عنوان «کارپی» است.

همکاری تاکسی‌های آنلاین و سرویس‌های پرداخت خرد اگرچه در دنیا مسبوق به سابقه است اما این سرویس و همکاری اپلیکیشن تاکسی اینترنتی با اپ پرداخت خرد، در ایران اولین بار توسط کارپینو راه‌انداری شده است.

کارکرد سرویس جدید کارپینو چیست؟

پیش از ارائه سرویس‌های پرداخت کرایه تاکسی چون فون پی و ریالو و ….، پرداخت کرایه تاکسی دغدغه‌ای بزرگ برای مسافران بود و پیدا کردن پول خرد دغدغه‌ای همیشگی برای رانندگان. گزارش‌های میدانی نشان می‌داد رانندگان برای دریافت پول خرد وقتی از بانک‌ها ناامید می‌شدند سراغ مراکز خیریه می‌رفتند و بعد از آن گاهی دست به دامان متکدیان خیابان می‌شدند. پول‌های خرد، کمی گران‌تر از قیمت واقعی آنها تهیه می‌شد اما این چالشی هر روزه برای راننده و مسافر بود.

چالشی که با راه‌اندازی اپ‌های پرداخت خرد حل شد. راهکار ساده بود. مسافران اپی را در گوشی همراه خود نصب می‌کردند و راننده کیوآرکدی را در ماشین خود آویزان می‌کرد و از طریق آن کرایه پرداخت می‌شد. اما تعدد کیف‌های پرداخت، در عین حال که دامنه انتخاب مشتری –چه راننده و چه مسافر- را افزایش می‌داد، اما چند مشکل ایجاد کرد.

شما به‌عنوان مسافر دقیقا نمی‌دانستید که آیا اپ موجود در گوشی شما در تاکسی هم نصب است یا نه. این مشکل احتمالا با نصب اپ‌های متعدد حل می‌شد. هم مسافر و هم راننده چند اپلیکیشن پرداخت خرد را نصب می‌کردند. اما این هم راهکار نهایی نبود. مسافر اصولا باید همزمان چند کیف پول متعدد را شارژ می‌کرد و راننده هم با کیوآرکدهای متعدد در داخل تاکسی مواجه بود.

تاکسی‌های آنلاین که سر کار آمدند، احتمالا ماجرا کمی پیچیده‌تر شد. هر مسافری احتمالا دو سه اپ تاکسی اینترنتی روی گوشی خود دارد و دو سه اپ پرداخت خرد. اما دقیقا کدام را باید شارژ کند و از کجا می‌داند که برای مقصد جدیدش دقیقا از کدام تاکسی اینترنتی باید استفاده کند و تاکسی شهری که جلوی پایش متوقف می‌شود کدام کیوآر کد را دارد. پس همیشه باید چند کیف پول را همزمان شارژ می‌کرد. کیف های پول متعدد با ته‌مانده اعتبارهای مختلف.

کارپینو با راه‌اندازی کارپی سعی کرده این مشکل را حداقل در تهران حل کند. اما کدام تاکسی‌های اینترنتی در دنیا این شیوه را امتحان کرده بودند؟

شیوه کار با کارپی چگونه است؟

  • با ورود به اپلیکیشن کارپینو، گزینه‌ای با عنوان «پرداخت کرایه تاکسی شهر تهران» فعال است.
  • با کلیک روی این گزینه کیوآرکد تاکسی را می‌توان اسکن کرد.
  • بعد از اسکن،‌ مشخصات راننده و کرایه مسیر نمایش داده می‌شود.
  • با انتخاب تعداد مسافران، اپلیکیشن مبلغ نهایی کرایه را محاسبه و آن را از کیف پول کارپینو کم می‌کند.

آنگونه که عنوان شده، همکاری این دو اپلیکیشن ابعاد دیگری هم دارد. یکی از ابعاد این همکاری تکمیل اشتراک کیف پول میان دو اپلیکیشن است. یعنی همانگونه که امکان پرداخت کرایه تاکسی شهری از طریق اپ کارپینو فراهم است، به زودی این امکان هم فراهم می‌شود که افراد از طریق اعتبار فون‌پی، هزینه تاکسی اینترنتی کارپینو را پرداخت کنند. سرویس دیگری که قرار است ارائه شود، امکان دریافت تاکسی اینترنتی کارپینو از طریق اپلیکیشن فون‌پی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.