آیوتیک، کارگاه یک روزه کوئیک استارت اینترنت اشیا برگزار می‌کند

مرکز نوآوری اینترنت اشیا، آیوتیک از برگزاری یک کارگاه اینترنت اشیا با همکاری نیرا سیستم خبر داد.

این رویداد که قرار است ۱۹ شهریور سال جاری در آزمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا واقع در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود حالت کوئیک استارت دارد . کوئیک استارت عنوان رویدادی است که سعی دارد در سریع ترین زمان ممکن مخاطب را در مسیر شروع یادگیری مهارت های کاربردی قرار دهد!

بنابراین این رویداد برای کسانی مناسب است که:

  • هنوز با اینترنت اشیا آشنا نیستند،
  • با SBM ها بویژه Arduino پروژه تکنیکال اجرا نکرده اند،
  • از MQTT تنها نام آن را شنیده اند،
  • علاقمند به راه اندازی ماژول Wi-Fi هستند،
  • مایل به راه اندازی Sensor و Actuator های دلخواهشان هستند.

در این رویداد علاوه بر آشنایی با کلیات اینترنت اشیا، اجرای تست‌های عملیاتی و سناریوهای فنی نیز آموزش داده می‌شود. در ابتدای رویداد به بررسی کلیات اینترنت اشیا ، معرفی لایه‌های مختلف این حوزه و معرفی ادوات و تجهیزات کاربردی حوزه اینترنت اشیا پرداخته خواهد شد و در ادامه مباحث فنی و عملی مطرح می‌شود و با استفاده از بردهای آردوینو که در حال حاضر جزء پر مخاطب ترین بردهای برنامه نویسی به حساب می‌آید در مورد راه‌اندازی ماژول‌ها و شیلدهای کاربردی صحبت می‌شود. نمایشگرهای رایج در محصولات الکترونیکی ، راه اندازی سنسور دما ، راه اندازی رله و کلید از جمله این ماژول ها خواهند بود .

کار با ماژول های ارتباطی Wi-Fi موضوع بعدی کوئیک استارت خواهد بود که به معرفی و راه اندازی این ماژول ارتباطی بسیار کاربردی پرداخته خواهد شد . برای این منظور از ماژول بسیار محبوب ESP8266 که این روزها در بازار ایران رایج شده، استفاده خواهد شد .

این رویداد برای کلیه علاقمندان به اینترنت اشیا که دوست دارند علاوه بر مباحث تئوری کارکرد اینترنت اشیا رو به صورت عملی هم مشاهده کنند و از نزدیک این موضوع رو لمس کنند پیشنهاد می شود .

برای ثبت نام در این رویداد اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.