گزارش سالیانه ابرآروان، از قطعی‌اینترنت تا ویروس کرونا

اینترنت کسب‌وکار‌های آنلاین ماهانه ۵ دقیقه تا ۱۰ ساعت قطع بود

ابرآروان، یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهنده‌های خدمات زیرساخت یکپارچه ابری در ایران گزارش سالیانه خود را منتشر کرد. در گزارشی که ابرآروان از بررسی وضعیت اینترنت و زیرساخت کشور و کسب‌وکارهای آنلاین ارائه داده است، نشان می‌دهد که برخلاف پیش‌بینی‌های دو سال پیش مبنی بر اینکه اکوسیستم قرار است در سال ۹۸، موفقیت و بلوغ را تجربه کند، دچار بحران‌ شدیدی شد و شاهد تعطیلی مجموعه‌ها و تعدیل نیروها بوده است.

طبق این گزارش، در نمودار ترافیک وب‌سایت‌ها، سفارش آنلاین غذا و تاکسی‌‌های آنلاین غذا تا یک سوم کاهش و خرید بلیت سفر و برنامه‌های سرگرمی به‌ترتیب یک‌چهارم و یک‌پنجم با کاهش روبرو شده‌اند. این در حالی است که سوپرمارکت‌های آنلاین و سرویس‌های تماشای آنلاین ویدیو رشد ۲ برابری داشته‌اند.

گزارش سالیانه ابرآروان

بر اساس گزارش ابرآروان در سال ۹۸ ، کسب‌وکارهای آنلاین به طور میانگین در هر ماه ، یک مورد اختلال گسترده زیرساخت اینترنت، حداقل بین ۵ دقیقه تا حداکثر ۱۰ ساعت را تجربه کرده‌اند. یک هفته قطعی اینترنت در آبان ۹۸، بیشترین دوره این اختلالات بود. در گزارش ابرآروان آمده است در این یک هفته، ۱۸ هزار کسب‌وکار آنلاین کوچک دچار خسارت و زیان‌های جبران‌ناپذیری شده‌اند.

گزارش سالیانه ابرآروان

گفتنی است که طبق گزارش سالیانه ابرآروان حملات سایبری نیز در کسب‌وکارهای آنلاین مشکلات زیادی را ایجاد کردند. بر اساس گزارشات ابر آروان، وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی با میانگین ماهانه بیش از ۱۰ هزار حملات مرسوم وب، بیش از ۱۰ حمله DDoS لایه ۳ و ۴، هم‌چنین بیش از ۵۰ حمله‌ی DDoS لایه ۷ روبه‌رو بودند.

گزارش سالیانه ابرآروان

طبق گزارش سالیانه ابرآروان، ۸۱ درصد از مشتریان این سرویس، خصوصی و ۱۹ درصد مابقی دولتی‌ها هستند و به طور میانگین هر هفته ۵۰۰ مشتری جدید به این مجموعه اضافه شده است. در نمودار زیر که میانگین پیک ترافیکی مشتریان ابر آروان را نشان ‌می‌دهد، استفاده هر دسته از کسب‌وکارها از انواع سرویس‌های آنلاین در ساعت‌های مختلف روز مشخص شده است.

آمار   W3tech نشان می‌دهد که سرویس CDN جزو ۱۰ CDN پراستفاده جهان است. طبق گزارش‌ها  ۹۴ درصد از مشتریان CDN به رایگان از این سرویس ابر آروان استفاده می‌کنند.

حال باید ببینیم، آیا سایه ناامیدی حاصل از اتفاقای سال ۹۸، در سال ۹۹ از اکوسیستم استارتاپی دور خواهد شد و کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند سال پر امیدی را تجربه کنند؟

برای خواندن جزئیات این گزارش می‌توانید این فایل را دانلود کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.