اختلال در اینترنت همیشه به شرکتهای پذیرنده اعلام میشود
در شرایطی که برخی کسبوکارها از احتمال قطع سرویسهای مبتنی بر کارت در روزهای آینده خبر داده اند، معاون شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعلام کرد: طبق قرارداد، باید هر نوع اختلال داخلی و خارجی به اطلاع شرکتها برسد و موضوع جدیدی مطرح نیست.
بنا بر گفته امیرحسین داودیان معاون توسعه کسبوکار شرکت سداد: به برخی پذیرندگان شرکتهای پرداختی اعلام شده همه سرویسهای مبتنی بر کارت از ساعت 10 تا 12 روز هفتم بهمن ماه جاری قطع میشود و در این فرآیند همه پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد و پس از پایان این زمان، تمامی سرویسها به حالت قبل بازخواهند گشت.
به گفته امیرحسین داودیان معاون توسعه کسبوکار شرکت سداد، بر اساس توافق نامه سطح سرویس این شرکت با پذیرندگان باید سرویسهای ارایه شده از سوی این شرکت و شبکه پرداخت، پایدار باشد و هر زمانی که اختلال در شبکه اعم از داخلی یا خارجی رخ میدهد، باید به پذیرندگان اعلام شود.
وی افزود: این نخستین باری نیست که بروز اختلال در شبکه به اطلاع شرکت ها و کسب و کارها میرسد تا آمادگی لازم را داشته باشد؛ در ماه گذشته نیز با توجه به تغییرات زیرساختی در حوزه شبکه ای این شرکت، این گونه اختلال ها به پذیرندگان اعلام شده است.
داودیان با اعلام اینکه بالاخره اختلال در اینترنت از سوی نهادهای ذی ربط به شرکتهای پرداخت اعلام می شود، اظهار داشت: اغلب موارد اینچنینی به صورت عمومی اطلاع رسانی نمی شود بلکه فقط به شرکت های طرف قرارداد اعلام میشود.
وی درباره اینکه چرا توصیه شده شرکتها سرورهای خود را به داخل کشور انتقال دهند، اظهار داشت: موضوع انتقال سرورها یک بحث کلی و حاکمیتی است و ارتباطی به شرکتهای ارایه کننده خدمات پرداخت ندارد بلکه به پذیرندگان توصیه می شود که با توجه به مصالح کشور و جلوگیری از تبعات احتمالی منفی ناشی از استقرار در خارج از کشور این موضوع را پیگیری کنند.
منبع: ایرنا