فلایتیو تنها نماینده ایران در وبسامیت 2019
روز اول نمایشگاه وبسامیت 2019 از زبان بنیانگذار فلایتیو
استارتاپ فلایتیو که در حوزه فروش آنلاین بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل و تور فعالیت میکند به عنوان یکی از استارتاپهای منتخب، به نمایندگی از اکوسیستم استارتاپی ایران در کنفرانس تکنولوژی وبسامیت 2019 حضور دارد.
وبسامیت رویدادی سالانه در حوزه تکنولوژی است که از سال ۲۰۰۹ با میزبانی از کارآفرینان و استارتاپهای سراسر دنیا برگزار میشود. این رویداد در چند سال اخیر به بزرگترین گردهمایی کارآفرینان سراسر دنیا تبدیل شده است. لیسبون پرتغال از سال 2016 به مدت سه سال پیدرپی میزبان این رویداد بوده است.
به گزارش آیچیزها، در وبسامیت 2019، از بین 86 هزار و 248 تیم استارتاپی از سراسر دنیا که درخواست حضور در این رویداد را ارسال کردهبودند تنها 3 هزار و 100 استارتاپ توسط کمیته بررسی برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند. کنفرانس تکنولوژی وبسامیت، استارتاپهای منتخب را به سه دسته آلفا، بتا و رشد(Growth) تقسیمبندی کردهاند. دسته آلفا شامل استارتاپهای قبل از مرحله سرمایهگذاری یا با بودجه کمتر از یک میلیون دلار هستند. دسته بتا آنهایی هستند که با موفقیت استارتاپهای خود را راهاندازی کردهاند و استارتاپهای که به مرحلهای از رشد قابل توجهی دستپیدا کردهاند در دسته Growth قرار میگیرند. استارتاپ ایرانی فلایتیو در وب سامیت 2019 جز 100 استارتاپ دسته Growth انتخاب شده است.
احسان داوودی، بنیانگذار استارتاپ فلایتیو طی گزارشی از اولین روز حضور در نمایشگاه وبسامیت 2019 به خبرنگار آیچیزها گفت: «70 هزار نفر در وبسامیت امسال شرکت کردند که نسبت به سالهای گذشته به لحاظ تعداد شرکتکنندهها رشد قابلتوجهی داشته است. ما برای حضور در این رویداد دو هدف کلی را دنبال میکنیم. در مرحله اول به عنوان نماینده اکوسیستم استارتاپی ایران حضور پیدا کردیم و هدف دیگر ما ایجاد زمینه همکاری مشترک فلایتیو با سایر استارتاپهای فعال در حوزه گردشگری و سایر حوزهای مختلف در سراسر دنیا است. که این همکاریها در آینده منجر به تولید ارزشافزوده برای فلایتیو و در نهایت اکوسیستم استارتاپی ایران شود.»
به گفته داوودی، فلایتیو به عنوان نماینده ایران در روز اول این نمایشگاه انتقالدهنده چالشها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی ایران به بنیانگذاران 30 تا 40 کشور مختلف از قارههای آمریکا، اروپا و آسیای شرقی بوده است.
بنیانگذار فلایتیو گفت: «در این رویداد پیرامون دشواریهای استارتاپهای ایرانی برای ورود به بازارهای جهانی، محدودیت حضور استارتاپهای خارجی در ایران، تحریم شرکتهای اروپایی و امریکایی مانند اپل و گیتهاب و مشکل اتصال به پیمنت جهانی که مانع دسترسی کاربران خارجی میشود، با بنیانگذاران استارتاپی گفتوگو کردیم. در این گفتوگوها بزرگی اکوسیستم استارتاپی ایرانی، تعداد پرشمار کاربران، حجم سرمایهگذاریهای داخلی و محدودیت سرمایهگذاران خارجی شگفتی آنان را برانگیخت.»
همینکه از ایران یه استارتاپ اونجا بوده خودش خیلی خوبه. استارتاپی های ایرانی به خصوص اونایی که ادعاشون می شه هر سال با پول دولت و معاونت علمی فقط می رن یه نیم ساعت یه دوری اونجا می زنن. چهار کلمه انگلیسی هم بلد نیستن ایران و ظرفیتهای استارتاپی ش رو معرفی کنن.. بعدش هم سریع می رن اروپا گردی. اگه قرار استارتاپ های بین المللی داشته باشیم اول باید یاد بگیریم که حضور توی نمایشگاه های خارجی چه آ دابی داره بعد شروع کنیم صحبت از مارکت بین المللی کنیم