ذخایر سلولی از منابع ارزشمند کشور است

مرتضی ضرابی در نخستین رویداد فناورانه از دانشگاه تا بازار

مرتضی ضرابی در نخستین رویداد فناورانه از دانشگاه تا بازار، ذخایر سلولی در کشور را از منابع ارزشمند دانست و افزود: این منابع می تواند در پزشکی بازساختی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، مرتضی ضرابی مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته رویان، بانک خون بند ناف در نخستین رویداد فناورانه از دانشگاه تا بازار با اشاره به تشکیل این شرکت در سال ۱۳۸۴ به همت زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به منظور تامین سلول های بنیادی مورد نیاز مراکز پیوند، گفت در حال حاضر با ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف و ذخیره ۱۸۰ هزار نمونه خون بند ناف بزرگ ترین ظرفیت سلول در سطح خاورمیانه ایجاد شده است.

ضرابی، کاربرد سلول های بنیادی خون بند ناف را برای درمان بیماری های بدخیم و غیر بدخیم مهم دانست و تصریح کرد: بیشترین بهره و استفاده از این سلول ها در درمان بیماری های خونی است.

وی، این بیماری ها را شامل تالاسمی، انواع سرطان های خون، بیماری نقص سیستم ایمنی و کم خونی های مادر زادی بر شمرد.

این مقام مسوول، ذخایر سلولی در کشور را از منابع ارزشمند دانست و تاکید کرد: این منابع می تواند در پزشکی بازساختی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته رویان، در ادامه تصریح کرد: علاوه بر سلول های بنیادی ضمایم زایمانی که بعد از تولد نوزاد دور ریخته می شوند،ارزشمند و قابل استفاده هستند.

وی در پایان این ضمایم را شامل بافت بند ناف، جفت و پرده های جنینی دانست و خاطر نشان کرد: شرکت بن یاخته های رویان با احداث پالایشگاه محصولات زایمانی قصد فراوری این ضمایم را دارد و پیش بینی می شود، بیش از ۳۰ محصول از این ضمایم استخراج شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.