پادرو گزارشی در دومین سالگرد تولدش منتشر کرد
توسعه تجارت اجتماعی نجاتدهنده فروش کسبوکارهای آنلاین است
پادرو در جشن تولد دو سالگیاش آمارهایی از دستاوردها و مشتریها و بازاری که در آن فعالیت میکند ارائه داد
عصر ۱۰ خرداد مدیران پادرو در مراسم جشن دوسالگی این پلتفرم گزارشی از آمارها و دستاوردهایشان نیز ارائه دادند.
پشوتن پورپزشک گفت: تمرکز اصلی پادرو روی ارائه سرویس به شبکههای اجتماعی است که کار خرید و فروش انجام میدهند و آنها در بازار تجارت اجتماعی بررسیهای گوناگونی انجام دادهاند.
پادرو سال 97 توسط پشوتن پورپزشک و افشان سامانی بیان گذاشته شدع و در دو دور موفق شده حدود 300 میلیارد تومان از فناپ سرمایه جذب کند. محمود کریمی رییس هیئتمدیره پادرو که نماینده فناپ در این کسبوکار است هم در این مراسم گفت فناپ میخواهد در چهار حوزه فینتک، سبک زندگی ، صنعت و تلکام سرمایهگذاریهای متنوع و نقشآفرینی جدی داشته باشد.
پادرو با تمرکز روی دو سرویس اصلی یعنی پادروپین و پادروشاپ به ارائه خدمات میپردازد. با سرویس پادروپین به کسبوکارهای اینستاگرامی امکان مقایسه و انتخاب خدمات پستی را میدهد و با پادروشاپ خودش زیرساخت فروش آنلاین را برای آنها فراهم میکند.
او به برنامه برای جذب سرمایه و جلسههای مختلف با سرمایهگذاران گوناگون اشاره کرد که در نهایت آنها برای بار دوم توانستند با مجموعه فناپ در جذب سرمایه به تفاهم برسند و در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از این شرکت بزرگ حوزه فناوری اطلاعات با محوریت تجارت اجتماعی سرمایه جذب کردند.
طبق اظهارت پورپزشک، تاکنون بیش از ۲۴ هزار کسبوکار اینستاگرامی با پادرو برای مدیریت فروش یا افزایش فروش خودشان همکاری میکنند.
به گفته او با این توضیحات فعالیت در حوزه تجارت اجتماعی قرار نیست فقط دراختیار سرویس پادروشاپ باشد؛ بلکه در این زمینه پادروپین هم نقش دارد. پورپزشک تأکید میکند که برای اینکه بتوانند حوزه لجستیک را بهعنوان اولین نیاز حوزه فروش غیرحضوری حل کنند با شرکتهای پستی بیشتری شروع به همکاری کردهاند.
اهمیت تجارت اجتماعی
در این مراسم مدیرعامل پادرو بیش از همه چیز روی توسعه تجارت اجتماعی تأکید داشت. به گفته پورپزشک این بازار بسیار جذاب است که روی بازارهای جانبی دیگر نیز اثر گذار است. او با اعلام اینکه در آینده از این حوزه بیشتر خواهیم شنید اعلام کرد که تجارت اجتماعی، نجاتدهنده فروش کسبوکارهای آنلاین خواهد بود.
طبق اظهارات او اندازه بازار تجارت اجتماعی در دنیا در سال ۲۰۲۱ در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است که از این میزان تقریباً ۳۶۰ میلیارد دلار فقط در چین اتفاق افتاده است. آمریکا از این بازار ۳۶ میلیارد دلار سهم دارد و ۱۰۳ میلیارد دلار هم متعلق به سایر کشورهای اروپایی و آفریقایی میشود. به گفته پورپزشک سهم ایران از این بازار نوپا، چیزی بیش از ۱ میلیارد دلار است.
پورپزشک در ادامه گزارش خود به آمار جالبی از فعالیت فروشگاههای آنلاین در اینستاگرام اشاره کرد و گفت:
آمار در این زمینه مختلف است. برخی به ۴۵۰ هزار تا ۱ میلیون فروشنده در این شبکه اجتماعی اشاره میکنند. اما آماروارقام پادرو برمبنای بنچمارکهایی که وجود دارد نشان میدهد که حدود ۷۵۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی در ایران وجود دارد. از این میان هم ۳۵۰ هزار فروشگاه فعال هستند.
طبق گفته او بازای که از آن صحبت میشود یک بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است که این بیش از دوبرابر آمار تجارت الکترونیکی در ایران است.
او تأکید میکند که دلیل اصلی پادرو روی تمرکز بر بخش تجارت اجتماعی همین آمار و ارقام است. به باور او بخش اصلی و جایی که به پادرو در سال آینده شتاب خواهد داد، رشدی است که در بازار تجارت اجتماعی تجربه خواهد شد.
او در پایان ارائه این گزارش به رشد سرویس پادروپین که سرویس لجستیکی این شرکت است هم اشاره کرد. طبق گفتههای او تعداد سفارشهای پادروپین در هر فصل ۴۰ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد کل سفارشهای پردازش شده توسط پادرو پین ۳ برابر سفارشهای سال اول بوده است. از سوی دیگر آنها ناوگان پیکاپ را نیز به پادروپین اضافه کردهاند که راهاندازی این سرویس برای پوشش نیاز بازار تجارت اجتماعی است. به گفته پورپزشک در یک سال گذشته پادروپین به بیش از ۹۷۰ شهر بستههای مشتریان را ارسال کرده است.
اگر اینستاگرام فیلتر شود چه؟
پورپزشک در پاسخ به این سؤال گفت: ما تجربه فیلترینگ تلگرام را داریم. دیدیم چه شد. کاربران بهدنبال جایگزین اینستا میروند و ما هم هر شبکهای که کاربران به سمت آن مهاجرت کنند را برای ارائه سرویس به فروشندگان شبکه اجتماعی انتخاب خواهند کرد. فکر نمیکنم فیلترینگ تاثیر چندانی در روند کسب و کارهای اینستاگرامی ایجاد کند. در پاسخ به این سؤالی دیگر که پرسیده شده بود آیا پادرو به فکر ایجاد یک شبکه اجتماعی خواهد بود؟ اعلام کرد که این پادرو هرگز به ساخت یک شبکه اجتماعی فکر نمیکند.
به گفته پورپزشک حال حاضر ۲۴هزار کسبوکار اینستاگرامی با پادرو همکاری میکنند وپیشبینی او این است که این میزان در سومین سال فعالیت پادرو به بیش از ۱۰۰ هزار کسبوکار اینستاگرامی برسد.
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.