پروژه مشترک نئوبانک شرکت دانش‌بنیان آیتی‌ساز و بانک مسکن رونمایی شد

رونمایی از پروژه مشترک نئوبانک شرکت دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز و بانک مسکن در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با حضور مدیرعامل بانک مسکن انجام شد

بانک مسکن، شرکت دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز و همچنین شرکت ناواکو در پی عقد تفاهم‌نامه سه جانبه در راستای توسعه نئوبانک و بانک‌داری دیجیتال گامی دیگر برداشتند تا بعد از این مشتریان بانک مسکن امکان دسترسی بیشتری به خدمات بانکداری دیجیتال داشته باشند.

محمدحسین متقی زاده، رییس هیئت مدیره آی‌تی‌ساز در مراسم رونمایی از این همکاری مشترک تاکید کرد که این همکاری و اعتماد بانکداری و مالی کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان در تاریخ ثبت خواهد شد.

متقی‌زاده با اشاره به اینکه این تعامل دو جانبه در راستای منویات رهبری در سال دانش‌بنیان است، گفت: «این هم‌افزایی منجر به توسعه صنعت فینتک و همچنین نئوبانک‌ها خواهد شد. در نتیجه این همکاری شعب بانک مسکن در همه نقاط دور و نزدیک کشور قابل دسترسی خواهد بود.»

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آی‌تی ساز این پروژه در راستای مسکن در همه نقاط کشور است. بعد از این شهروندان با دسترسی گسترده به امکانات بانک مسکن امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت و نبود شعب فیزیکی آنها را دچار مشکل نخواهد کرد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که این روند گشایشی برای همکاری بیشتر بدنه بانکداری و مالی کشور با شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانانی که هنوز در کشور مانده‌اند، ایجاد کند.

آی تی ساز نئو بانک

توانمندی‌های آی‌تی‌ساز دلیلی برای همکاری بانک مسکن

محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن نیز در مراسم رونمایی از این نئوبانک با اشاره به اینکه سال جاری بر اساس فرمایش رهبری سال دانش‌بنیان نام‌گذاری شده است، گفت: «رئیس جمهور هم بر این موضوع اضافه کردند که از نیروهای جوان حوزه دانش‌بنیان درامور اداری و سیستم‌ها استفاده شود.»

او با اشاره به اینکه بانک مسکن به این مهم توجه داشته است، گفت: «از همین رو جلسات کارشناسی و فنی بین بخش آی‌تی بانک و معاونت انفورماتیک بانک، شرکت ناواکو و مدیران آی‌تی ساز برگزار شد. در این روند بر اساس توانمندی‌هایی که این شرکت دارد و امکانات آن برنامه‌ها را پیش بردیم.»

به گفته او تفاهم‌نامه نهایی از آنجایی منعقد شده که شرکت آی‌تی‌ساز در حوزه‌هایی همچون احراز هویت، استعلام و همچنین ارتباط با پیشخوان دولت از توانمندی‌ دارد.

او با تاکید بر اینکه با استفاده از این ابزارها می‌توان بانکداری را از مسیر سنتی به الکترونیکی و دیجیتال سوق داد، گفت: « نهایت چنین پروژه‌هایی حرکت به سمت دیجیتال بانک است.»

 

کرونا و اثرگذاری آن بر پذیرش اهمیت بانکداری دیجیتال

مدیر بانک مسکن با اشاره به اینکه بعد از گسترش کرونا در کشور اهمیت بانکداری دیجیتال ملموس‌تر شد، گفت: «بخش عمده امور به سمت موبایل بانک رفته است. حالا دیگر وسعت یک ساختمان بزرگ نشانی از توسعه برند یک بانک نیست. آنچه نشانه‌ای از این توسعه است دسترسی مشتریان به سرویس‌های بانکی در کمترین زمان از طریق ابزارهای تکنولوژی محور مثل گوشی هوشمند است.»

او با بیان اینکه دسترسی کاربران به سرویس‌های ۲۴ ساعته نیاز اصلی امروز است و بانکداری به این سمت پیش می‌رود، گفت: «از همین رو بانک‌ها باید به سمتی پیش بروند که این امور را محقق کنند. در حقیقت متقاضی باید خود حق انتخاب ساعت دریافت سرویس را داشته باشند. از همین رو انجام سیستماتیک احراز هویت و افتتاح حساب و حتی پرداخت تسهیلات اهمیت قابل توجهی دارد.»

او بر این باور است که این روند منجر به مدیریت بهتر منابع طبیعی و کاهش اتلاف انرژی خواهد شد.

شایان در ادامه توضیحات خود با تاکید بر اهمیت کسب سود بانک‌ها از کارمزدها گفت: «بانک‌ها باید این سود را در بین تمام ذی‌نفعان تقسیم کنند تا امکان درآمد بیشتر داشته باشند.

در بخش دیگری از این مراسم، علی عسگری، عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن با تاکید بر اینکه بانکداری دیجیتال منجر به دسترسی بهتر مردم به شبکه بانکداری الکترونیک خواهد شد.

به گفته او این خدمات منجر به دسترسی مردم از همه نقاط کشور به خدمات بانکی و در نتیجه دسترسی گسترده به امکانات بانکی خواهد بود. در نهایت این موضوع منجر به این خواهد شد که سرعت ارائه خدمات هم افزایش پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.