نوبار در اصفهان

استارتاپ «نوبار»،سامانه حمل بار و باربری آنلاین، فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرد

به گزارش روابط عمومی نوبار؛ این استارتاپ یک سامانه هوشمند اسباب‌کشی و باربری درون‌شهری است که فعالیت خود را در استان تهران و البرز از سال ۹۷ آغاز کرد. یکی از ویژگی‌های نوبار، تعیین قیمت با استفاده از هوش مصنوعی و بدون وابستگی به متغیر زمان است.

حالا پس از گذشت حدود ۳ سال و نیم از فعالیت، هم‌اکنون نوبار خدمات خود را در اصفهان هم ارائه می‌دهد. پرهام قبادی، مدیرعامل و بنیان‌گذار نوبار با اعلام این خبر گفت: «نزدیک به سه‌سال‌و نیم از فعالیت نوبار گذشته و هم‌اکنون لیدر بازار آنلاین اسباب‌کشی در تهران هستیم. از همان روزهای اول با توجه به استعلام قیمت‌ها فهمیدیم که از شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و قم درخواست‌هایی داریم؛ اما در آن‌زمان سرویس هنوز راه‌اندازی نشده بود و از کیفیت محصول هم اطمینان نداشتیم.»

قبادی ادامه داد: «نیمه اول سال ۱۴۰۰ تمرکز خود را روی کیفیت محصول گذاشتیم. با توجه به شاخص تبلیغات دهان به دهان فهمیدیم محصول متناسب با نیاز بازار پیش رفته است. پس از آن پردرخواست‌ترین شهرستان که روی سایت درخواست داشت؛ اما ما نمی‌توانستیم سفارش را قبول کنیم اصفهان بود و تصمیم گرفتیم به سراغ این شهر برویم.»

نوبار از ماه گذشته فرآیند ارائه خدمات اسباب‌کشی به اصفهان را آغاز کرد و قبادی در توضیح این روند بیان کرد: «ماه گذشته مدیر امور مناطق استخدام کردیم،تیم‌ها را در اصفهان مستقر کردیم. سرویس‌دهندگان از بومی‌های منطقه هستند و برای احراز هویت همان مراحلی که در تهران طی می‌کنیم، برای این افراد هم صورت می‌گیرد،آموزش‌های لازم را به نیروها دادیم. البته نیروی پشتیبانی مرکز تماس در حال حاضر در دفتر مرکزی تهران حضور دارند. تا اینکه تماس‌ها به حد قابل‌توجهی رسید، سپس این مرکز تماس در همان استان راه‌اندازی می‌کنیم.»

به گفته مدیرعامل نوبار از همان روز اول آغاز به کار این استارتاپ در اصفهان سفارش‌‌ها ثبت شد و الان مشغول به کار است. او تاکید کرد قرار است هر۲ ماه یکبار در یکی از استان‌ها سرویس نوبار آغاز به کار کند و برای ماه‌های آتی این اتفاق در شیراز یا مشهد رخ می‌دهد.

شاهین عمادی، مدیر توسعه و فروش مناطق ایران در نوبار همچنین با بیان اینکه سرویس نوبار در ۱۵ شهریور ماه سال جاری آغاز به کار کرد، گفت: «ما هیچ‌گونه کمپین تبلیغاتی روی این بخش نرفتیم. چون هنوز در مرحله آزمون و خطا هستیم و باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم؛ اما الان پس ازگذشت یک هفته تنها با یک بنر در سایت و گوگل‌ادز ۴ سفارش موفق داشتیم. ۳ سفارش اسباب‌کشی کامیونی و یک سفارش اسباب‌کشی وانت داشتیم و این آمار برای ما خیلی خوب است.»

او در مورد اینکه چگونه از راه‌دور برکیفیت سرویس نظارت می‌کند،گفت: «ما ۴ تیم در اصفهان داریم که کار باربری انجام می‌دادند. این تیم‌ها پیش از شروع به کار آموزش دیدند. آنها می‌دانند که قیمت نوبار ثابت و بدون تغییر است، به هیچ‌وجه انعام نمی‌گیرند مگر اینکه خود کارفرما بخواهد این‌کار را انجام دهد. با این دو مقوله اصلی که شعار نوبار هم است، کار می‌کنند و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.»

عمادی در پاسخ به سوالی درمورد مزیت نوبار نسبت به سرویس‌های این حوزه بیان کرد: «بزرگترین مزیت نوبار نسبت به سرویس سنتی قیمت ثابت است و تا پایان سال هم برنامه‌ای برای قیمت ثابت داریم و به شعار اصلی ما تبدیل می‌‌شود. این موضوع برای کاربر جذاب است. در سرویس سنتی امکان دارد برحسب شرایط اسباب‌کشی قیمت تغییر کند؛ اما در نوبار ما تمام اطلاعات را همان ابتدا دریافت می‌کنیم و قیمتی که در سرویس نوبار ارائه می‌دهیم با قیمتی که کارگران برای بحث اسباب‌کشی مراجعه می‌کنند، یکسان است.»

 

نوبار و قدم‌های آتی

استارتاپ نوبار علاوه بر حضور در شهرهای مختلف ایران، برنامه‌های دیگر هم برای توسعه فعالیت خود دارد و قبادی درمورد این فعالیت‌ها گفت: «ما تا آخر سال، نوبار را در ۶ کلانشهر دیگر راه‌اندازی می‌کنیم. به احتمال زیاد ارسال بار به ترکیه را آغاز می‌کنیم. بخش نظافت و وسایل شوینده قبل و بعد اسباب‌کشی هم به سرویس‌های متعدد نوبار اضافه می‌شود.»

او در توضیح بخش ارسال بار به ترکیه بیان کرد: «در این بخش هم حمل اسباب‌منزل و هم ارسال بار به ترکیه را ارائه خواهیم داد. هم‌اکنون مهاجرت افزایش پیدا کرده است و مردم نیاز دارند وسایل منزل خود را جابه‌جا کنند. از نظر ارسال بار هم تجارت خاموشی بین ایران و ترکیه از طریق اینستاگرام و اینفلوئنسرهایی که آنلاین‌شاپ دارند، وجود دارد و این بارها باید جابه‌جا شوند.»

براساس آنچه قبادی می‌گوید مردم می‌توانند به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنند، در استانبول سفارش‌ها حمل و به ایران ارسال می‌شود.

 

نوبار و بیمه اسباب

خردادماه سال گذشته نوبار با همکاری بیمه ایران امکان بیمه کردن اسباب و وسایل را برای مشتریان خود فراهم کرد. در این خدمت کل مسیر اسباب‌کشی بیمه است یعنی از مبدا که کارگرها شروع به اسباب‌کشی می‌کنند تا در طول مسیر که بار در کامیون بارچینی می‌شود تا به مقصد برسد، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و اگر کاربری اعلام خسارت کند و بیمه نامه داشته باشد، پشتیبانی نوبار بیمه‌نامه را برای شرکت بیمه ارسال و کاربران را همراهی می‌‌کند تا کاربر خسارت خود را دریافت کند.

حدود یکسال از ارائه این خدمت می‌گذرد و قبادی دراین مورد گفت: «این سرویس همچنان پابرجاست و ما تنها سرویس اختصاصی هستیم که روند اسباب‌کشی را از صفر تا صد بیمه می‌کنیم.اگر فردی بخواهد که وسایل خانه‌اش بیمه شود، تنها می‌تواند از نوبار استفاده کند.»

او ادامه داد: «‌هم‌اکنون دلیل حدود ۲۰ درصد از مشتریان نوبار برای استفاده از این سرویس هم بیمه کردن اسباب خانه است. چون تحت پوشش بیمه ایران هستند و این سرویس رایگان است و ما هزینه‌ای در قبال این امکان دریافت نمی‌‌کنیم.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.